Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Lamb's Bread & andere old schoool soorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gezocht: Lamb's Bread & andere old schoool soorten

    Korting op 420shop
    Hoi hoi,

    Voor een volgende kweek ga ik voor een 'trip down memory lane' en wil enkele soortjes kweken die populair waren in de jaren '90. Ik heb hiervoor mijn geheugen gepijnigd en heb reeds enkele soortjes genoteerd. De lijst is naar mijn gevoel niet compleet. Dus ik ben op zoek naar nog meer strains die op de menukaarten stonden in de coffeeshops van de jaren '90.
    Liep jij wel eens een coffeeshop binnen in die periode? Dan kan jij me misschien helpen de lijst te vervolledigen!

    De meeste kan ik wel vinden in de Sensiseeds bank maar indien jullie andere suggesties hebben, zijn die zeker ook welkom!
    Mijn voorkeur gaat/ging naar Sensiseeds omdat ook zij er reeds waren in de jaren '90. Ik kan alleen maar hopen dat het nog steeds die strains van toen zijn die ze verkopen...

    - Superskunk (sensiseeds)
    - Silverhaze (sensiseeds)
    - Shiva Skunk (sensiseeds)
    - Big Bud (Sensiseeds)
    - Orange Bud (Dutch Passion)
    - Northern Light (Royal Queen Seeds)
    - White Widow (Royal Queen SeedsDutch Seed Shop' die ironisch genoeg in de U.S. zit...
    Nu ga ik echt geen zaden van de U.S. naar EU sturen. Ik vind het heel erg vreemd dat deze soort nergens in de buurt te vinden lijkt...

    Dus concreet:
    1) Wie herinnert zicht nog wietsoorten van de coffeeshops uit de jaren '90? Vul de lijst maar aan!
    2) Wie weet waar ik 'Lamb's Bread' of 'LMB' kan vinden?

    Alvast bedankt voor alle nuttige input!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    #2
    Lmb dat is al even geleden wat een rokertje was dat zeg heerlijk

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Yep! Daarom dat ik het in mijn tentje wil hebben

      Het was zeer populair back in the days. Heeft ook verschillende prijzen gewonnen. Vind het daarom ook heel erg vreemd het nergens meer te vinden in de zaadbanken (behalve in de U.S. dus)

    #3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4

      Mijn bedoeling is om voor de daadwerkelijke old school zaadmakers te gaan.

      Ik ben momenteel een overzicht aan 't maken van de soortjes en hun oorsprong (zaadbanken) en er zit enorm veel verschil op... Ik hoop met deze post bij de juiste soortjes en keuze terecht te kunnen komen..

      Al 7 verschillende Northern Lights en 3 verschillende White Widows heb ik... De opgegeven genetica wijkt ook af bij bijna allemaal. Als koper is het niet meer duidelijk welke nou de originele genetica was. Ik hoop met deze post daar dus duidelijkheid in te krijgen.

      QnQ welke zaadbanken raad je me aan voor de Old School soortjes? Ik kweekte vroeger alleen maar van Sensiseeds, en daardoor ken ik er eigenlijk geen andere uit de jaren '90
      Last edited by QnQ; 12 September 2019, 18:56. Reden: citaat opgerookt
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #5
        He OudHollander



        Leuk, ik zet altijd de helft sentiment, helft nieuw

        Sensiseeds is wel oke, alhoewel de super skunk die ik daarvan had misvormd was.
        Die Orange Bud heb ik nu staan en ik ben er tot nu toe niet zo kapot van. Ik weet niet hoe de oogst eruit ziet

        RQS zou ik persoonlijk niet voor gaan

        Northern Light heb ik van huismerk en die is super. Ben ik nu op dit moment aan het roken
        Hetzelfde geldt voor de Super Skunk van huismerk

        Oude soortjes...
        Top44
        Chanti (!) WAAR IS DE CHANTI???)
        Sweet Jane

        Je zult zeer waarschijnlijk nooit meer de wiet van toen tegenkomen. Wel iets dat heel in de verte een lichte hint geeft van de ervaring van vroeger. Of verbeeld ik dat maar??

        Nog nooit van gehoord, Lambs Bread





        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          He OudHollander



          Leuk, ik zet altijd de helft sentiment, helft nieuw

          Sensiseeds is wel oke, alhoewel de super skunk die ik daarvan had misvormd was.
          Die Orange Bud heb ik nu staan en ik ben er tot nu toe niet zo kapot van. Ik weet niet hoe de oogst eruit ziet
          Hmm, vreemd. Ik heb nooit problemen gehad met Sensiseeds. Ik gebruik hun zaadjes al heel erg lang. Da's ook de enige zaadbank die ik kende in de jaren '90.
          Daarom dat ik er een beetje vanuit ging dat hun ook de old school zaadjes nog steeds hebben...

          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          RQS zou ik persoonlijk niet voor gaan
          Dat hoor/lees ik wel vaker. Ik heb nog een vorige lading zaadjes liggen van RQS, die ga ik eerst gebruiken bij m'n eerste run in de nieuwe tent. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen (Royal Domina, Amnezsia Haze)

          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          Northern Light heb ik van huismerk en die is super. Ben ik nu op dit moment aan het roken
          Hetzelfde geldt voor de Super Skunk van huismerk
          Welk huismerk bedoel je? Klinkt interessant

          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          Oude soortjes...
          Top44
          Chanti (!) WAAR IS DE CHANTI???)
          Sweet Jane
          Yes! Top44! Die was ik helemaal vergeten! Bedankt
          (ik zet em gelijk bij het lijstje bovenaan)

          Chanti herken ik van naam, maar ik denk niet dat ik die ooit heb gerookt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          Je zult zeer waarschijnlijk nooit meer de wiet van toen tegenkomen. Wel iets dat heel in de verte een lichte hint geeft van de ervaring van vroeger. Of verbeeld ik dat maar??
          Je zou denken dat die oude strains zijn blijven bestaan. Ik snap dat er heel wat kruisingen mee zijn gebeurd, maar de authentieke oorsprong moet toch nog ergens bestaan? Misschien is het ijdele hoop

          Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
          Nog nooit van gehoord, Lambs Bread




          Nou, dan mis je wat
          100% Sativa, dus echt wel een soortje voor de Sativa liefhebbers

          Ik herinner me nog dat ik de rest van de menu niet eens meer las als er LMB op de kaart stond


          In ieder geval bedankt voor je inbreng, die Top44 was ik helemaal vergeten
          > Back to the future Haze run <

          < Kweek Down Memory Lane >

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Kera seeds heeft heeft de Top44, ligt op het moment in de koeling. Volgende scrog is het plan.
            De wiet van sensiseed zaden is echt goed. Die Black Domina van hun vergeet ik niet snel meer. Die heb ik ook van huismerk gehad, nu in de pot, en is ook stevig, maar mindere smaak
            Met huismerk bedoelt men in het algemeen de huismerkzaadjes van wietzaadjes.nl
            Oh ja, Santa Maria kan ik mij ook nog goed herinneren!
            QnQ heeft daar net een ronde mee gedraaid

          #7
          Interessant dit, Lamb's bread, de favo strain van Bob Marley bij uitstek, of heb ik mij dat laten wijsmaken?
          staat ook op mijn groeilijst, benieuwd waar dit te vinden is.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment
            Klopt Rietslang da's inderdaad het verhaal achter de LMB strain Hoewel ik moet toegeven dat ik dat ook pas veel later ben te weten gekomen. Toen ik het rookte/kocht was er geen sprake van dat verhaal of die mythe.

            Wat wel veel interessanter is, is dat het een 100% Jamaicaanse Sativa is. Vandaar de unieke smaak/ervaring.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ik had vroeger het album "Talking Blues" van Bob Marley, waar voor elk nummer een stukje interview stond. Als ik mij goed herinner sprak Bob Marley daar ook over Lambsbread, maar ik heb het altijd opgevat als een ander woord voor wiet, ganja, duppy, marihuana,kali, en ga zo maar door. Ik vermoed dat eerst het woord lambsbread bestond (in de rasta cultuur) als ander woord voor wiet en dat daarna een slimmerd gedacht heeft, zo noem ik mijn nieuwe strain. Het kan ook zijn dat ik me vergis hoor.

          #8
          De Top44 heb ik in de jaren 90 nog van Nirvana gekweekt.
          Ze verkopen die nog steeds, ik weet niet of deze nog net zo goed is.
          Die van Kera is niet de goeie, en die van Spliff ook niet, Spliff gebruikt materiaal van andere breeders voor de snelle doekoes.

          Ik heb geen favoriete breeder, vaak heeft iedere zaadmaker wel een topper.
          Als je op zoek gaat naar originelen zul je forums af moeten speuren, een beetje seedfinder doorkijken etc etc..
          Echt

          LMB is een legendarische strain die niet meer verkrijgbaar is.
          Niet het origineel. Want eigenlijk weet niemand wat het origineel was.

          Maar misschien moet je er ook wel rekening mee houden dat je nooit de originele hebt gerookt ! (zeker met LMB)
          Vroeger (en bij sommige nog steeds) namen de verkopers het niet zo nauw met de namen.
          "Oh wil je White widow, ja die hebben we....en in >50% van de gevallen zat je PP te roken in de veronderstelling dat het de beste WW was die je ooit gerookt had.

          LMB is er niet meer, maar misschien is een kruising net zo goed, of beter.
          Dat is met veel soortjes zo. Als je het origineel niet kunt vinden zijn er soms wel kruisingen gemaakt die er nog wel zijn.
          Zo bestaat er een LMB x Panama Red, nog zo'n legende, gemaakt door Snow High Seeds.
          Is dat wat ? Idunno....maar als je daarop verder zoekt kom je wel heel wat geinig strains tegen.
          Da's de theorie. De praktijk zal altijd moeten uitwijzen of het de moeite waard is.

          De originele strains zijn meestal ook niet zo stabiel. 5 zaadjes kan je 5 verschillende planten opleveren, en dan hebben we het nog niet over tijd.
          Landrassen of kruisingen hebben soms 15-20 weken bloei nodig dus als je denkt een LMB gevonden te hebben met 7-8 weken bloei kun je er wel vanuit gaan dat het niet in de buurt van de echte komt.

          Da's misschien wel iets om in de gaten te houden, die bloeitijd.
          Ohja.....en meestal zijn ze niet gefeminiseerd.
          Liefhebbers die zaden maken houden niet van fem. zaad, dat is meer iets van de commercie.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9

            Kijk eens bij Dr green in Oostenrijk. drgreen.at
            Last edited by QnQ; 4 January 2021, 08:34. Reden: onnodig mega-citaat verwijderd

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              OudHollander is al een tijdje niet op het forum geweest wegens familie-omstandigheden, de rest van het forum zal de input ongetwijfeld waarderen.
          Bezig...
          X