Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mata Hari

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mata Hari

Korting op 420shop
    Mata Hari

Leffe zou graag door het slechte weer een reserve plaatsen.
    Mata Hari is een buitenplant en moet dus uiterst geschikt dienen als reserve plant -in mijn geval-
    Toch moet je haar op het einde van de bloeitijd goed controleren, want zo schimmelbestendig zou ze niet zijn. Het is dus best mogelijk dat U vroeger moet oogsten.

Deze overwegende indica heeft een krachtige zoete smaak en zou afgebloeid zijn midden oktober. De high zou naar luiden goed gebalanceerd zijn. Ze heeft niet veel voeding nodig, teveel stikstof zal haar geen goed doen.
    In goede gevallen kan ze in volle grond tot een halve kilo per plant opbrengen, maar dat heeft geen enkele teler buiten in de hand.

Last edited by Smokey; 7th April 2009, 12:28.

Re: Mata Hari | Buitenplant

Mooie soort he.
    Toen het buitenseizoen pas begon was ik aan het twijfelen of ik deze niet zou nemen in de plaats van de 6shooter maarja.
    Ik kijk echt uit naar je verslag, nu maar hopen dat ze paars uitslaagt .

Je mag trouwens de info kopiëren hoor.

Bekend om haar hynotiserende krachten, kwamen wij op het idee om haar te vernoemen naar de bekende en verleidelijke dubbel spion ‘Mata Hari’. Deze Femme Fatale is een Indica dominante meerweg kruising uit kwalitatief sterke soorten als Red Dawn, Calizahr, Alpine Rocket en de Purpurea Ticinensis.

Mata Hari groeit snel tot vrij grote en brede struiken waardoor ondersteuning met bamboestokken gewenst zal zijn. Haar bladeren kleuren rood en paars in de herfst waardoor het zeker een mooie plant is om te zien. Naast de bladkleuring kunnen haar gezette toppen eenzelfde kleuren palet laten zien wanneer de koude nachten vroeg invallen. Tijdens de bloei hoeft men zich weinig zorgen te maken over de geur intensiteit die zich verhoudt van kruiding zoet tot zoet-zuur.

Goed afgebloeid en gedroogt zal zij zacht roken met een ronde kruidige en soms een iets bittere smaak. De high is diep en gebalanceerd wanneer zij medium-vroeg geoogst wordt, een latere oogst maakt haar snel een couchlock type.

Mata Hari is een robuste soort welke een kwalitatief goede oogst zal geven, zelfs in de niet altijd even goede teeltomstandigheden van onze regio. Het is uit voorzorg wel nodig de toppen goed te controleren in de laatste weken voor de oogst, want haar dikke toppen kunnen weleens iets schimmelen. In het licht van het voorgaande is het belangrijk haar niet te overladen met stikstof, voor haar geldt; liever iets te weinig dan iets teveel! Teveel stikstof zal haar toppen verder doen ‘opblazen’ met alle negatieve gevolgen van dien. Buitentelers die dit even in de gaten houden zullen positief verrast worden!

Heb je dit soortje al eens gekweekt en wil je je fotos, mening of mss zelfs een rookverslag erover kwijt? voel je dan vrij om het hier bij te posten.

Peace

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X