Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gewone zaden vs feminised zaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gewone zaden vs feminised zaad

    Korting op 420shop
    Kun je stellen dat feminised zaad minder van kwaliteit is dan gewoon zaad?
    Ik had vorig jaar in spanje hercules vrouwelijk zaad van sannies shop buiten gezet.
    De opbrengst was ruim voldoende om een jaar van te roken maar de kwaliteit valt wat tegen.
    Ik moet dus zorgen voor een top wietje waar ik een jaar van kan roken, het topic van verradelijk wietje vind ik dus ook heel interessant, en alleen kijken naar het thc gehalte garandeerd geen verradelijk sterk wietje volgens mij.
    sigpic

    #2
    Re: gewone zaden vs feminised zaad

    Feminised zaad is minder stabiel; dus een grotere kans op hermafrodieten.
    Dat geldt ook voor stekken van gefeminiseerde planten.
    Volgens mij heeft dat niet veel met thc vandoen.
    Zelf geef ik de voorkeur aan regulier zaad: de mannetjes haal je er gewoon van tussen.
    Ik geef ook de voorkeur aan zaadplanten boven stekplanten. Zaadplanten hebben een penwortel en wortelen diep. Stekken hebben adventief wortels en wortelen oppervlakkig.
    Last edited by Xtreme; 14 January 2011, 15:41.

    Comment


      #3
      Re: gewone zaden vs feminised zaad

      ok bedankt voor je reactie, ga ik toch maar vrouwelijk zaad kopen
      thx
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: gewone zaden vs feminised zaad

        Ik deel de mening van Xtreme: zaden ipv stekken en reguliere ipv feminised.
        Maar ja, ieder zijn eigen ding

        Comment


          #5
          Re: gewone zaden vs feminised zaad

          en ik deel die mening ook. Ik kan begrijpen waarom jij kiest voor feminised Inti , gewoon planten op spot en niet meer omzien , nu dacht ik toch dat ik je planten heb gezien op de talud aan je terras of was die spaanse zon van een andere kweker . anyway regulier zaad kan je het best verrassen alleen kans op mannelijke plant en ben je beperkt in plaats dan durf je risico niet te lopen

          Comment


            #6
            Re: gewone zaden vs feminised zaad

            ja klopt purple haze,

            zit hier idd in spanje met een stukje land aan t end van t terras.
            Daarom zit ik te twijfelen, wil gewoon de sterkst mogelijke wiet. Had hier en daar gelezen dat feminised zaad wat inlevert kwa kwaliteit.

            Het is hier al weken 25 graden en ik zit te popelen om zaad te kopen kan niet w88, heb zoveel fout gedaan vorige oogst dat ik nu revange wil
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: gewone zaden vs feminised zaad

              Slimste lijkt me om gewoon de strain te zetten die je zelf bij de shop zou halen. En even zien of er misschien een goeie breeder is die fem. aanbiedt. Net zo makkelijk toch.
              Misschien ligt het aan de strain dat ze niet zo potent is, of had je die reguliere Hericules ook al eens gehad, zodat je kunt vergelijken ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: gewone zaden vs feminised zaad

                helaas geen shops hier in spanje, dus dat lukt niet. Het zal ook wel deels aan mij liggen dat de strain niet zo potent was.
                Ook geen hercules regulier geprobeerd. Denk dat ik toch voor feminised ga heb maar 1 kans op een leuke oogst.
                Heb mn oog laten vallen op bubba kush, super lemon haze en white rhino van greenhouse zal daar een keuze uit maken denk ik lol.
                Best moeilijk om zaad te kiezen vind ik.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: gewone zaden vs feminised zaad

                  Dat weet ik. Ik zei ook "de soort die je bij een shop zou halen".

                  De haze moet iets langer en wordt iets groter. De Rhino heeft iets minder stretch nadat de bloei inzet.
                  De Kush heeft de minste opbrengst, de Rhino de meeste.
                  Je kunt geen foute keuze maken denk ik, het zijn alle3 topsoortjes.
                  Heb je al besloten welke het worden ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: gewone zaden vs feminised zaad

                      ikzelf kwam vorig jaar tot de conclusie na wat buitenkweken slh gezien te hebben dat Spanje daar uitermate geschikt voor is . de andere twee soorten zijn ook een uitstekende keus. je kunt ook eventueel zelf planten trekken en stekken om een paar stekken te zetten. Gaat dit niet lijkt me regulier nog steeds het best en plant je 8 aan . In Spanje is er geen heksenoorlog meer tov cannabis . de overtollige mannetjes kun je altijd nog snoeien en zouden het allemaal vrouwtjes worden dan kun je de minderre ook wegsnoeien , heb je zelf nog extra selectie kunnen maken . met zo'n klimaat waar jij in vertoefd zou ik persoonlijk voor regulier gaan maar ja , ik zit al een tijdje tussen de planten dus mijn visie is heel tegenovergesteld tov de hedendaagse norm. de beste verrassing kun je van zaad krijgen , dan ziei ik mits bijvoeding wel een kilootje haalbaar op een +3 meter , vooral met je afrijpen dan komen daar grammen thc per dag bij . een waar smulfestijn en je mag me altijd een rokertje dan laten toekomen . de groeten , PH. lje bent op tijd begonnen dus je hebt nog tijd want hoewel de temperatuur momenteel prachtig zit , zo is dat niet voor de lichturen .) het moet toch al aardig jeuken bij jou met zoveel zon al op je 'bol'. grtz
                      Last edited by member10463; 18 January 2011, 15:31.

                      Comment


                        #12
                        Re: gewone zaden vs feminised zaad

                        Gewoon regulier zaad gebruiken joh.
                        Je slaat je zelf voor je kop als je planten 2m hoog zijn en t is een herma.
                        Ik heb meerdere keren gelezen dat door 1 herma hele oogsten naar de haaien gaat.

                        Succes,

                        Ciao TJ
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                        Comment


                          #13
                          Re: gewone zaden vs feminised zaad

                          bedankt voor jullie meedenken top!!

                          Heb eigenlijk maar grond voor een plant of 5.
                          Dus ik d8 als ik regulier zaad plant en daar zijn er 3 man van heb ik een slechte opbrengst.
                          En tegen de tijd dat ik kan zien of t vrouwtjes zijn heeft t niet zo heel veel zin meer denk ik om dan extra in potten opgekweekte regulier zaad de vrouwtjes uit de potten te halen en dan in grond over te planten. Zag vorig jaar het verschil in de grond of in een pot echt tig x zo groot.

                          Daarom zit ik nog een beetje te twijfelen.
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: gewone zaden vs feminised zaad

                            Paar mooie witte potten op je terras zijn een oplossing

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: gewone zaden vs feminised zaad

                              @ purple haze idd de zonuren had ik nog niet aan gedacht lol beginner he enne te vroeg gejuicht het is nu 11 graden brrrrrr.

                              @ ventje is ook een oplossing waar ik aan denk maar je moet toch een beetje oppassen hier in spanje met teveel planten.
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X