Gratis zaad (wietzaadjes) blijkt een Hermafrodiet, mijn hele kweek naar de kl*ten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Silas
    Admin
    Lucky MemberModeratorAdmin
    • Sep 2009
    • 1272

    #1

    Gratis zaad (wietzaadjes) blijkt een Hermafrodiet, mijn hele kweek naar de kl*ten

    Korting op 420shop
    Het eigen zaadmerk van wietzaadjes is dus niet te vertrouwen.

    Ik kreeg het te laat door dat er een herma tussen zat en had de meeste planten al bevrucht.
    Ja dan vloek je ff keihard en wat doe je eraan behalve de nare les dat het kan gebeuren.

    Ik weet niet of alle huismerk zaden "besmet" zijn, maar het kan dus gebeuren.
    Ik zal deze zaden dus apart opkweken en zal de kweek goed in de gaten houden.

    Advies: Neem de gratis zaden niet mee in je kweek of hou ze heel goed in de gaten.

    Ik heb trouwens nog wel een vraag over het zaad die in de toppen zaten

    Herma * FEM = ...% Herma en % FEM zaden heb ik nu. Of is alles nu Herma geworden..?
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    ?
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."
  • Old dawg
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2020
    • 1266

    #2
    Dat is k.u.t., over hoe dat zit met % herma weet ik niet, weet wel dat bv met Gorilla glue die was afkomstig van een herma, en die staan erom bekend dat er herma's kunnen ontstaan.
    Dat wist ik ook niet, want laat ik nou ook 3 gratis,Gorilla glue zaden hebben van wietzaadjes.nl

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zamnesia of space genetics voor gorilla glue!!!!

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Zijn die dan zeg maar stabiel, ga daar is rondneuzen.
      Had nog getwijfeld met de Gorilla Glue, bij Anesia hebben ze de "Original Gorilla Glue #4 (zie link)



      Maar door wat ik begrepen had, is de Gorilla Glue wat onstabiel, en kunnen al snel door beetje stress herma's ontwikkelen.

      Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Ik heb geen enkele herma gezien bij mij 😅
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #3
    Wat doet Wietzaadjes er me
    pik zou het gewoon melden
    dan wetten ze er van
    hier heb ik ook soms wat raars met zaadjes en het wordt nog steeds opgelost

    Comment

    • DCKFACELVRS
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2021
      • 182

      #4
      Hmmm.. Dit voorval ben ik in mijn 2 (ja! 2) kweekjes met gratis huismerkzaad nog niet tegen gekomen. Wel zonde natuurlijk!
      Maar ook zoals Eurogro zegt, lekker melden! Of er wat mee gedaan word is een tweede. Echter van wat ik lees hier op het forum die dergelijke dingen melden dat ze vaak wel gecompenseerd worden met iets. Je laatste vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
      ​​​​​

      Comment

      • Wesley pipes
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Mar 2020
        • 2509

        #5
        100% fem is maar na 5 jaar kruisen fzo dacht ik hier gelezen te hebben , grote kans dat de zaadjes herma worden idd.

        Heb je de kweek volbracht, gedroogd kan er veel zaad uitvallen , al paar x herma gehad en viel echt goed mee.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          prima zaad hoeft niet perze door het zaad te komen je kan toevallig pech hebben maar het kan ook komen doorjezelf die van wietzaadjes zijn kwalitateif redelijk maar herma kan door zoveel dingen ontstaan
          en 100%femm bestaat niet ze kunnen nooit beloven
      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5460

        #6
        Zaad niet gebruiken.

        Oom Herman loert overal.

        Comment

        • Hork
          Banned
          Lucky Member
          • Jul 2020
          • 4103

          #7
          Dat is enorm balen en mijn grootste kweeknachtmerrie.

          Comment

          • Brandnetel
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2019
            • 781

            #8
            Balen joh. Ik ben benieuwd of je er nog bruikbare wiet vanaf krijgt.

            Comment

            • Silas
              Admin
              Lucky MemberModeratorAdmin
              • Sep 2009
              • 1272

              #9
              Ik moet eerlijk zeggen dat wietzaadjes.nl open staat als er zich een probleem voordoet. Een probleem kan zijn dat je zaadje goed uitloopt, maar dat het zaadhoesje aan de top blijft zitten.
              Ze helpen je als je iets hebt, dat moet ook wel aangezien je daarvoor betaald hebt.

              Alle gratis zaden (3) waren Herma's die enkele andere planten hebben besmet. De planten die ernaast stonden werden allemaal bevrucht.
              Maar ik heb kunnen voor komen dat de bevruchting door ging en dus nog behoorlijke wiet heb over gehouden.

              Brandnetel In een herma top zit tussen het zaad nog wel wiet. Maar uit frustratie heb ik alles weg gegooid en ben met een nieuwe kweek begonnen.

              Een gewaarschuwd mens, ach we kennen het wel...
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              ?
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment

              • Wesley pipes
                Elite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Mar 2020
                • 2509

                #10
                Als ze vroeg in de bloei beginnen te herma 'en zou je kunnen stellen , genetica of stress. Later in de bloei is het door het tweegeslacht en de wil tot zelfbevruchting. Is mijn gedacht toch. Dus als het vroeg was, lichtlek, tocht, koud, warm, enz . Of genetisch. Heb al 3x verschillend herma gehad, ene keer onderaan de plant balletjes, boven niks. Weggesneden en niks, wel banaantjes opt einde. Was ook vroeg in de bloei . Toch sluit ik stress niet uit die keer, condities waren ook niet optimaal. Niks veranderd aan je setup deze keer?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

                Comment

                • Kunichika
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2019
                  • 1890

                  #11
                  Die doen nooit mogelijk als je een probleem hebt met zaad van hun site. Dat is de reden waarom ik dit jaar eens voor hun zaad heb gekozen. Maar wat ik nu hoor is wel sheisse. Ik ben erg benieuwd of meerdere kwekers hier slechte ervaringen hebben gehad met het huismerk. Anders bestel ik gauw elders. Kan toch niet dat al hun zaad op een of andere onprofessionele herma-genen bevatten.

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Hmmm

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Heb een kweek gedaan met Wietzaadjes huismerk hun Lemon Haze en Aghan Skunk #1 en geen herma's maar mooie compacte toppen.

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ja ik ga ze ook gewoon zetten kan toeval zijn dat wat slecht ertissen zit. Ik heb deze meer voor de White window en de gorilla glue van het huismerk gekozen. En inderdaad, als je wat hebt met je zaadjes dan proberen ze je altijd te helpen. Heb ook wel eens wat nieuws van hun gekregen. Maar was geen Herma gevalletje. Dus ik ga het meemaken, eerst maar eens kijken hoe de trainwreck gaan worden.
                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #12
                  Als je zoekt op hun website dan hebben ze 98 eigen soorten, allemaal in voorraad, allemaal feminised. Dan gaat er bij mij toch een alarm af.

                  Comment


                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Ja inderdaad. Nu een goeie ronde met vision, niks van hermatrekken. Een 25 soorten, die al lang meegaan vertrouw ik dan ook meer.

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Breeders zijn geen tovenaars en herma's is altijd een risico als je met zaailingen kweekt. Daarom zeg ik kweken uit zaad is een noodzakelijke kwaad.

                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Ja, als je het zo zegt dan zit daar wel wat in.

                    Je kunt ook een extra zaadje van hetzelfde soort krijgen zoals bij Sweet Seeds. Daar heb je echt wat aan.
                • TheBigDudeski
                  Moderator
                  Lucky MemberModerator
                  • Oct 2020
                  • 582

                  #13
                  Was net bezig door hun assortiment te scrollen op zoek naar wat leuks voor in de zomer. Dacht ff op JD kijken wat voor topwiet van Wietzaadjes hier gekweekt wordt, kom ik dit topic tegen. Wat kut hè. Steek je zoveel tijd en energie in iets, krijg je dit.

                  TBD gaat nog wel even een paar deurtjes verder...

                  Comment

                  Bezig...