Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gratis zaad (wietzaadjes) blijkt een Hermafrodiet, mijn hele kweek naar de kl*ten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gratis zaad (wietzaadjes) blijkt een Hermafrodiet, mijn hele kweek naar de kl*ten

    Korting op 420shop
    Het eigen zaadmerk van wietzaadjes is dus niet te vertrouwen.

    Ik kreeg het te laat door dat er een herma tussen zat en had de meeste planten al bevrucht.
    Ja dan vloek je ff keihard en wat doe je eraan behalve de nare les dat het kan gebeuren.

    Ik weet niet of alle huismerk zaden "besmet" zijn, maar het kan dus gebeuren.
    Ik zal deze zaden dus apart opkweken en zal de kweek goed in de gaten houden.

    Advies: Neem de gratis zaden niet mee in je kweek of hou ze heel goed in de gaten.

    Ik heb trouwens nog wel een vraag over het zaad die in de toppen zaten

    Herma * FEM = ...% Herma en % FEM zaden heb ik nu. Of is alles nu Herma geworden..?
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Dat is k.u.t., over hoe dat zit met % herma weet ik niet, weet wel dat bv met Gorilla glue die was afkomstig van een herma, en die staan erom bekend dat er herma's kunnen ontstaan.
    Dat wist ik ook niet, want laat ik nou ook 3 gratis,Gorilla glue zaden hebben van wietzaadjes.nl

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zamnesia of space genetics voor gorilla glue!!!!

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Zijn die dan zeg maar stabiel, ga daar is rondneuzen.
      Had nog getwijfeld met de Gorilla Glue, bij Anesia hebben ze de "Original Gorilla Glue #4 (zie link)

      https://anesiaseeds.com/product/gorilla-glue-4/

      Maar door wat ik begrepen had, is de Gorilla Glue wat onstabiel, en kunnen al snel door beetje stress herma's ontwikkelen.

      Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Ik heb geen enkele herma gezien bij mij 😅

    #3
    Wat doet Wietzaadjes er me
    pik zou het gewoon melden
    dan wetten ze er van
    hier heb ik ook soms wat raars met zaadjes en het wordt nog steeds opgelost

    Comment


      #4
      Hmmm.. Dit voorval ben ik in mijn 2 (ja! 2) kweekjes met gratis huismerkzaad nog niet tegen gekomen. Wel zonde natuurlijk!
      Maar ook zoals Eurogro zegt, lekker melden! Of er wat mee gedaan word is een tweede. Echter van wat ik lees hier op het forum die dergelijke dingen melden dat ze vaak wel gecompenseerd worden met iets. Je laatste vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
      ​​​​​

      Comment


        #5
        100% fem is maar na 5 jaar kruisen fzo dacht ik hier gelezen te hebben , grote kans dat de zaadjes herma worden idd.

        Heb je de kweek volbracht, gedroogd kan er veel zaad uitvallen , al paar x herma gehad en viel echt goed mee.
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          prima zaad hoeft niet perze door het zaad te komen je kan toevallig pech hebben maar het kan ook komen doorjezelf die van wietzaadjes zijn kwalitateif redelijk maar herma kan door zoveel dingen ontstaan
          en 100%femm bestaat niet ze kunnen nooit beloven

        #6
        Zaad niet gebruiken.

        Oom Herman loert overal.

        Comment


          #7
          Dat is enorm balen en mijn grootste kweeknachtmerrie.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #8
            Balen joh. Ik ben benieuwd of je er nog bruikbare wiet vanaf krijgt.

            Comment


              #9
              Ik moet eerlijk zeggen dat wietzaadjes.nl open staat als er zich een probleem voordoet. Een probleem kan zijn dat je zaadje goed uitloopt, maar dat het zaadhoesje aan de top blijft zitten.
              Ze helpen je als je iets hebt, dat moet ook wel aangezien je daarvoor betaald hebt.

              Alle gratis zaden (3) waren Herma's die enkele andere planten hebben besmet. De planten die ernaast stonden werden allemaal bevrucht.
              Maar ik heb kunnen voor komen dat de bevruchting door ging en dus nog behoorlijke wiet heb over gehouden.

              Brandnetel In een herma top zit tussen het zaad nog wel wiet. Maar uit frustratie heb ik alles weg gegooid en ben met een nieuwe kweek begonnen.

              Een gewaarschuwd mens, ach we kennen het wel...
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


                #10
                Als ze vroeg in de bloei beginnen te herma 'en zou je kunnen stellen , genetica of stress. Later in de bloei is het door het tweegeslacht en de wil tot zelfbevruchting. Is mijn gedacht toch. Dus als het vroeg was, lichtlek, tocht, koud, warm, enz . Of genetisch. Heb al 3x verschillend herma gehad, ene keer onderaan de plant balletjes, boven niks. Weggesneden en niks, wel banaantjes opt einde. Was ook vroeg in de bloei . Toch sluit ik stress niet uit die keer, condities waren ook niet optimaal. Niks veranderd aan je setup deze keer?
                Ganja always does the trick.

                Comment


                  #11
                  Die doen nooit mogelijk als je een probleem hebt met zaad van hun site. Dat is de reden waarom ik dit jaar eens voor hun zaad heb gekozen. Maar wat ik nu hoor is wel sheisse. Ik ben erg benieuwd of meerdere kwekers hier slechte ervaringen hebben gehad met het huismerk. Anders bestel ik gauw elders. Kan toch niet dat al hun zaad op een of andere onprofessionele herma-genen bevatten.

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Hmmm

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Heb een kweek gedaan met Wietzaadjes huismerk hun Lemon Haze en Aghan Skunk #1 en geen herma's maar mooie compacte toppen.

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ja ik ga ze ook gewoon zetten kan toeval zijn dat wat slecht ertissen zit. Ik heb deze meer voor de White window en de gorilla glue van het huismerk gekozen. En inderdaad, als je wat hebt met je zaadjes dan proberen ze je altijd te helpen. Heb ook wel eens wat nieuws van hun gekregen. Maar was geen Herma gevalletje. Dus ik ga het meemaken, eerst maar eens kijken hoe de trainwreck gaan worden.

                  #12
                  Als je zoekt op hun website dan hebben ze 98 eigen soorten, allemaal in voorraad, allemaal feminised. Dan gaat er bij mij toch een alarm af.

                  Comment


                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Ja inderdaad. Nu een goeie ronde met vision, niks van hermatrekken. Een 25 soorten, die al lang meegaan vertrouw ik dan ook meer.

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Breeders zijn geen tovenaars en herma's is altijd een risico als je met zaailingen kweekt. Daarom zeg ik kweken uit zaad is een noodzakelijke kwaad.

                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Ja, als je het zo zegt dan zit daar wel wat in.

                    Je kunt ook een extra zaadje van hetzelfde soort krijgen zoals bij Sweet Seeds. Daar heb je echt wat aan.

                  #13
                  Was net bezig door hun assortiment te scrollen op zoek naar wat leuks voor in de zomer. Dacht ff op JD kijken wat voor topwiet van Wietzaadjes hier gekweekt wordt, kom ik dit topic tegen. Wat kut hè. Steek je zoveel tijd en energie in iets, krijg je dit.

                  TBD gaat nog wel even een paar deurtjes verder...

                  Comment

                  Bezig...
                  X