Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

omni's mama thai x biddy mary

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    omni's mama thai x biddy mary

    Korting op 420shop
    hallo,

    Ik heb enkele zaden gewonnen hier op jd van omni, de mama thai x biddy mary.

    graag had ik geweten welk de stamboom is, google leverde niet veel op.
    HJM to the rescue ?

    ik ben alvast reuzebenieuwd naar het uiteindelijk resultaat al zullen ze nog niet onmiddelijk de grond in gaan.

    alvast bedankt en groeten.

    #2
    Re: omni's mama thai x biddy mary

    Biddy Mary: Biddy Early met Santa Maria
    Mama Thai: HIER vind je er wel wat over

    De vraag is of ze wel genoeg doorgekruist zal zijn. Je moet weten dat om een stabiele soort te hebben je al minstens 6 keer zal moeten kruisen. Dat wil dus zeggen dat wat die Biddy Mary betreft er al 6 kweekjes moeten zijn geweest van de Biddy Early met die Santa Maria om tot een STABIELE Biddy Mary te komen. Dat is pas 50% van het werk want dit geldt ook voor de kruising MET de Mama Thai. Er moeten dus al 12 kruiskweekjes plaatsgevonden hebben opdat dit een stabiele soort zou zijn. Sommigen menen zelfs pas na 8 kruisingen van een stabiele soort te kunnen spreken (dus dit wil zeggen dat er 16x moet gekruist zijn).

    Hiermee wil ik dus even zeggen -aan alle mensen die denken dat ze een 'eigen soortje' hebben-: Je kan pas van een STABIELE EIGEN SOORT spreken als je daadwerkelijk 6-8 keren gekruist hebt en TELKENS geselecteerd hebt op basis van beoogde eigenschappen (deze zijn bijvoorbeeld: smaak, yield, genetica, rotbestendigheid, bloeisnelheid, etc...). Kwestie van toch eens de puntjes op de 'i' te zetten. Als je uit 10 zaden 4-6 pheno's krijgt dan weet je dat dit niet werd gerespecteerd. Wat niet wil zeggen dat het wietje niet lekker zal zijn natuurlijk, maar de smaak kan dus wel telkens verschillen.

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: omni's mama thai x biddy mary

      thnx voor de info.
      Wij zaten ook al te zoeken ^^

      Comment


        #4
        Re: omni's mama thai x biddy mary

        omni,s soortjes zijn redelijk stabiel, denk dat hjm wel weet wat ie doet,
        ik zelf heb een soortje of 4 binnen getest en een 2soorten buiten,dit waren zeker stabielsoorten,
        van smaak waren ze dan weer niet mijn ding, maar zeker waard ze te potten, grtzzzzzzzzz
        chill and good vibes grtzzz B2

        Comment


          #5
          Re: omni's mama thai x biddy mary

          Hey,

          mama thai x biddy mary is gemaakt om de thai wat te versnellen en de opbrengst wat te verbeteren.
          Door de SM is hij ook wat fruitiger, als je de typische geur van SM zo mag noemen.

          Omdat het een F1 is zal je toch wel een paar pheno's aantreffen.
          Al met al vind ik het een mooi sativa dominante soort die er niet idioot lang over doet.

          Op een feestje deed ze het ook goed, een goeie upper.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: omni's mama thai x biddy mary

            ik heb er eentje (mama thai x biddy marry) te kiemen gelegd en zal hier af en toe wat pics posten indien mogelijk.

            afwachten of het nu mannetje of vrouwtje zal zijn, maar is alvast om het soortje wat te leren kennen ook.

            grtn

            Comment


              #7
              Re: omni's mama thai x biddy mary

              Daarom................gooi er minstens 5 in de strijd. !!

              Als je ze direct op 12/12 zaait worden ze niet eens zo groot.

              Ik heb al een run gezien met 25 st./m2 direct op 12/12................. erg mooi.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: omni's mama thai x biddy mary

                hey HJM,

                De planning is om de overgebleven 10 stuks (er zaten er 11 in het zakje) een volgende ronde allemaal gelijk doen.
                Al zal ik ze toch wel een paar weekjes voorgroei geven, ik heb wat hoogte om mee te spelen dus geen zorgen daar.
                Als de huidige een papa wordt dan kan ik er mee spelen om nog een plantje van eigen kruising te bevruchten , dit gewoon voor de fun en om er iets uit te leren hopelijk.
                men weet maar nooit wat er ineens kan opduiken uit zulke wilde kruisingen.

                grtn

                Comment


                  #9
                  Re: omni's mama thai x biddy mary

                  goede kiemkracht in elk geval.

                  2 april te kiemen gelegd en op 6 april is ie boven de grond en zaadhoesje afgevallen.

                  DSC00812.jpgDSC00813.jpg

                  groenten

                  Comment


                    #10
                    Re: omni's mama thai x biddy mary

                    17/04

                    11 dagen oud

                    DSC00856.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: omni's mama thai x biddy mary

                      Gaat goed daar.
                      Welke voeding geef je?
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: omni's mama thai x biddy mary

                        hallo HJM,
                        om te antwoorden op de vraag welke voeding gebruikt wordt:
                        gedeeltelijk organisch van ecostyle en advanced nutrients, en ook 1 niet organisch produkt van Advanced nutrients tot hiertoe.

                        bloedmeel, beendermeel, vinassekali en zeewierkalk+mg van ecostyle.
                        piranha, tarantula, voodoo-juice, b-52, bud candy en nirvana van Advanced nutrients.

                        dit is wat in het medium is aangebracht alvorens te kiemen, na kieming hebben ze enkel nog maar water gekregen.

                        Die gaat heel goed zelfs HJM, beste zaadje van alle die ik heb gezet nu. waaronder bigbang (greenhouse), quick bang (cplifj), chocolope (dna genetics), white whidow (rqs) en dutch amnesia haze (zambeza).
                        Deze omni lacht de andere plantjes gewoon uit

                        mijn interesse is zekers gewekt voor de omni soortjes.

                        grtn

                        Comment


                          #13
                          Re: omni's mama thai x biddy mary

                          14 dagen oud: dit gaat snel en sterk. gelijk van 3 naar 7 vingers.

                          DSC00867.jpg

                          Comment


                            #14
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: omni's mama thai x biddy mary

                              nuttig advies HJM, NPK waardes van die dingen is 2x niks , er zitten wel andere dingen in die een plantje ook kan gebruiken zoals mineralen, spoorelementen, vitaminen, aminozuren, chelaten....alles om ze echt gezond te zetten in een bodem met meest vruchtbare eigenschappen.
                              die fertometer is in bezit reeds en staat netjes groen zoals het hoort

                              Namen van AN zijn ronduit idioot , klopt.

                              plantje gaat zeker sterk , nu ook weer niet typisch mannelijk sterk, maar het is nog vroeg en er kan nog vanalles gebeuren nietwaar.
                              Ik ben er nog lang niet.

                              Het slagroene kleurtje dat ze heeft (net als de andere plantjes) bevalt me uitstekend en is geen teken van enig mogelijk tekort.
                              Met al wat er in die nirvana zit kan je nog kweken op een vuilnisbelt vermoed ik zo. Zuperspul om je medium mee te primen al is het een bloeibooster volgens AN.

                              ik doe me best HJM

                              grtn

                              Comment

                              Bezig...
                              X