Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad en stuuifmeel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Zaad en stuuifmeel

    Vandaar dat ik ook zeg " Verder zijn er nog een tal van randvoorwaarde die het uiteindelijke getoonde geslacht bepalen. "

    Daar geef ik je volledig gelijk in maar die randvoorwaarden beginnen dus al bij hoe je je zaad bewaard, hanteert en selecteert.

    Bewaar je zaad nooit en een zakje ook zaad moet ademen en kan verstikken.

    Hanteer nooit zaad met je blote handen om het zaad zit een waslaagje die als bariere dient voor allerlei ziektekiemen n virussen, het zweet van je handen lost dit laagje op!

    en ja selectie. een goed gevormd, gezond kiemkachtig zaadje zal eerder geneigd zijn om tot vrouw uit te groeien dan een misvormd zwak zaadje dat dan idd kiest voor de minder energie vragende vorm en herma of zelfs enkel mannelijke bloei maken.

    Zaadboeren zal dit weinig boeien.

    Grtz

    Comment


      #32
      Re: Zaad en stuuifmeel

      Ja, oke. Misschien was ik iets te vlug met mn uitgesproken mening....

      Het begint naturlijk met goed zaad, anders geen beginnen aan.

      Her en der leeg in nog wel eens verschillende manieren om zaad te bewaren... Koelkast, vriezer... Dan wel of niet in een zakje/ingeseald.....

      Maar wat is dan "de beste" manier om je zaad te bewaren?
      In een papierenzakje in de koelkast?
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

      Comment


        #33
        Re: Zaad en stuuifmeel

        Onder de naam "Het bewaren van zaden (stratificeren)" heb ik een topic op dit forum geplaatst.

        Comment


          #34
          Re: Zaad en stuuifmeel

          Die heb ik al eens gelezen, maar daar staat bv een gripzakje.
          Hier boven: bewaar je zaad nooit in een zakje.

          Ik snap natuurlijk wel dat je het dan kan luchten, 1 a 2 maal in de week.
          Maar dat vind ik niet echt ideaal. Dus vandaar de vraag.

          Ik bewaar ze in buisjes (per 25 zaden) met watte boven in, in de koelkast.
          Last edited by MiChel N; 25 December 2009, 19:30.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

          Comment

          Bezig...
          X