Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

    Korting op 420shop
    Laten we maar gelijk van start gaan: nomercy heeft vrouwelijke zaden ipv feminized. Nu beschrijft hij heel mooi hoe ze worden gemaakt.

    http://www.nomercyseeds.eu/kweekinfo...elijk-zaad.htm

    Het enigste wat hij anders doet als ik met feminized is Gibberellic acid gebruiken(ga3 als ik het goed heb).
    Ik dacht dat dit het 2e middeltje dat gebruikt kon worden voor feminized zaad?
    Hij selecteert 2 planten met 100% xx chromosomen(lijkt me erg veel labwerk voor 1 soortje maar ok).

    Is dit nu gewoon bullshit of zit hij echt dag en nacht onder de miscroscoop
    Ik zie hierbuiten weinig verschil met feminized zaad.........(misschien een iets strengere selectie??

    #2
    Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

    Naast het zorgvuldig selecteren (wat vaak verzuimd wordt) zie ik nog steeds geen verschil.

    Of ik die XX plant nu met GA3, zilver of stress tot ballen maken dwing, wat maakt dat uit?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

      Zo dacht ik ook dus hij verkoopt feminized zaad onder de naam vrouwelijk/female zaad omdat er een mini herma kans op de feminized zouden zitten. Haha kan me soms best kapot laggen om sommige verkoop praatjes.
      Weer eentje waar ik niks zal bestellen

      Comment


        #4
        Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

        Zie je toch fout, ik bestel vol vertrouwen bij Cees.

        Hij heeft mij nl nog nooit belazert.
        Dus ondanks dat ik z'n motivatie niet begrijp, heb ik vertrouwen in zijn zaden.
        Laten we eerst maar zien hoe ze bevallen.
        Hij moet alleen niet zo geheimzinnig over de prijzen van de fem zaden doen.
        De reg zaden hebben in elk geval een nette prijs en uitstekende kwaliteit.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

          De kwaliteit durf ik idd niks van te zeggen maar je ziet ze ook niet veel voorbij komen.
          Ik vind het gewoon vreemd dat hij stug blijft volhouden dat zijn female seeds anders zijn dan feminized.
          Ach zo zijn er zoveel bedrijven die ik vermijd.
          Ik zie helemaal geen prijzen of ligt dat aan mij?
          Idd wel een vreemde gang van zaken mja zo heb hij wel wat te doen de hele dag haha

          Comment


            #6
            Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

            het verschil tussen vrouwelijk en gefeminiseerd is als ik me niet vergis:
            gefeminiseerd is door middel van stress en sts de dame dwingen tot het maken van vrouwelijk stuifmeel.

            bij het maken van vrouwelijke zaden worden de planten die normaal al oogstklaar zijn gebruikt voor het maken van vrouwelijk stuifmeel.
            om er zeker van te zijn dat er geen herma factor is komt worden de toppen met zaad bespoten met GA spray.

            correct me if I'm wrong
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

              zo zet hij het niet online op zijn site of dat moet hij met opzet verdraaien dan maar dat geloof ik ook niet.
              Hij gebruikt GA om een vrouw ballen te laten maken vandaar de verwarring bij mij.

              Comment


                #8
                Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                GA spray word zover ik weet gebruikt om zaadtoppen vrouwelijke zaden af te laten bloeien! (kort gezegd)
                en niet iedereen geeft z'n geheimen prijs

                http://nl.wikipedia.org/wiki/Gibberellinezuur
                Last edited by angel777; 22 January 2014, 01:23.
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                  volgens mij is het allemaal hetzelfde hoor. Als er al verschil zou bestaan is dat op statistische grondslag > gefeminiseerd zaad zou in het 2sigmagebied zitten (95% fem), 100%vrouwelijk dan in het 3sigmagebied (99% fem). Maar 100% vrouwelijk lijkt mij marketingjoepiedinges. Fijn voor Cees, gelukkig heeft hij ook reguliere zaden.

                  - sigma= het teken wat men gebruikt voor wat men noemt een standaarddeviatie of standaardafwijking van een bepaald gemiddelde. Dat kan slaan op waargenomen resultaten (iets wat al gebeurd is dus), maar kan ook gebruikt worden voor kansvariabelen, iets wat nog moet gebeuren. En het kan ook -joepie- voor variabelen die maar 2 mogelijkheden hebben (ja/nee, man/vrouw/ paars/niet-paars, snappen/niet-snappen). Hardstikke nuttig voor als je in de reclamewereld werkt of de kans wilt berekenen dat je vriendin vanavond hoofdpijn heeft of niet.

                  Het is slim om je altijd te blijven realiseren dat kansen toekomstmuziek zijn, dat " in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden op de toekomst" , dat de statistiek en kansbereking standaard geen rekening houdt met gebeurtenissen die nog niet eerder zijn voorgekomen en dat de werkelijkheid keihard is.
                  Last edited by moreweed; 22 January 2014, 01:23.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                    Ik heb hier pas geleden nog info gezet over GA3 en al z'n toepassingen.

                    Niks geen geheimen.

                    Christian Morgenstern zei, "Als zodanig is er geen gebrek aan kennis, maar er is steeds ontkenning, van de steen tot aan de profeet."

                    Nog maar eens:

                    Gibberellic acid can also influence the timing of flowering, flower gender, flower size and increase the number of flowers.
                    If a plant is sufficiently developed, premature flowering may be induced by direct application of GA3 to young plants.
                    Formation of male flowers is generally promoted by concentrations of 10 to 200 ppm, female flowers by concentrations of 200 to 300 ppm.
                    You may have an increase in the number of flowers by direct application of GA3 to young plants, at 25 ppm.

                    100 mg. GA3 in een paar druppels alcohol oplossen en dan in 200cc water geeft 500 ppm
                    10 mg GA3 ,, ,, ,, ,, ,, 200cc water ,, 50 ppm
                    Voor de NMS methode dus 10 mg GA3 in 400 cc water.
                    Last edited by HJM; 22 January 2014, 13:32.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                      yep, die ontken ik ook, die profeet
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                        Yep, dat is mijn aard ook.

                        Maar 35 jaar geleden had ik dit op de muur gekalkt bij de licht schakelaar. Zodat ik dat elke dag zag.
                        Zoals een meubel maker een verklote plank naast de deur zet.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                          naast mijn lichtschakelaar staat "aan". En een briefje op de wasmachine : "niet aankomen" > in de hoop dat m'n vriendin het dan juist gaat doen. Blond is leuk maar het heeft zo z'n beperkingen
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                            In de ouwe tijd was de muur als een black board

                            Nu hebben we internet.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: verschil tussen feminized en vrouwelijke zaden??

                              ik heb van de week 250 vrouwelijke zaden(no mercy special) bij Cees gehaald voor €1,25 p/st , nu kijken wat het word....

                              Comment

                              Bezig...
                              X