Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamond Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Diamond Haze

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik zou graag meer te weten willen komen over Diamond Haze.

    Dit omdat er op google geen strain info te vinden is. Weet iemand uit welke soort(en) deze is voortgekomen?

    Ik heb deze wiet pas gerookt, na bijna een jaar lichtere soorten gerookt te hebben. Ik vind hem qua smaak iets hebben van lemon skunk en nevilles haze. De smaak is minty - citrus -haze achtig.

    Wat het exacte thc percentage is weet ik ook niet. Maar ik gok dat het in de buurt komt van Amnesia Haze. 20-22%

    Ik ben dit heftige (vermoedelijk Sativa) effect niet meer gewend. Het wekt meer angst op dan andere soorten wiet die ik gewend ben. Dus zeker geen wietje voor mensen met angststoornissen. En ik wordt er ook onrustig/opgejaagd van i.p.v. calm en relaxed.

    Daarom zou ik toch graag wat meer te weten willen komen over deze soort. Mensen met informatie hierover: Be my guest!

    Jixx

    #2
    Re: Diamond Haze

    https://www.cannapot.com/mcp/cannabi..._Diamond_Haze/
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: Diamond Haze

      Bedankt voor je reactie!

      Comment


        #4
        Re: Diamond Haze

        Shopweed wordt vaak redelijk vroeg geoogst dus weinig cbn ten opzichte van de thc. dat geeft dan ook een meer high als stoned effect.

        Comment


          #5
          Re: Diamond Haze

          In een coffeeshop plakken ze er heel vaak ook maar gewoon een naampje op.
          Vroeger heette bijvoorbeeld alles White widow.
          Het kan best een Amnesia (SSH) pheno geweest zijn, of Lemon haze, die je gehad hebt, dus dat kun je het best bij de shop vragen misschien.
          Als je zo'n vraag stelt weet je binnen 5 seconden of ze maar wat verzonnen hebben. (begint z'n antwoord met een langgerekt "eeeuuhh"....)

          Minty kan ook chlorofyl zijn wat je proeft, of voeding. (PK13/14)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Diamond Haze

            Veel van de soorten die ik bij mijn favoriete coffeeshop haal staan gewoon op internet bij strain info of leafly. Vaak soorten van DNA Genetics. Als het goed is wordt alles ook nog eens gecontroleerd, omdat het een staatshop is? Hierdoor zijn de prijzen wel iets hoger, dan bij de gemiddelde coffeeshop. Tangie staat nu bovenaan met 13 euro per gram. De rest is een eurotje goedkoper. ak-47 kost 9 euro de gram , en is daarmee de goedkoopste. Ik heb zelf gekweekt ,en ik vind chlorfyl naar bladgroen smaken. Ik heb ook pk13/14 gebruikt, maar ik heb in mijn soorten nooit geen minty smaak gehad. Ik dacht juist dat een minty smaak een teken is van een goede curing? Die langgerekte "eeeeeuh" kan dat ook niet gewoon komen omdat de verkoper net een Amnesia joint gerookt heeft?
            Last edited by jixx; 17 July 2015, 10:13.

            Comment


              #7
              Re: Diamond Haze

              en ik vind chlorofyl naar bladgroen
              Das redelijk logisch daar chlorofyl bladgroen is het zijn synoniemen. Raakt chlorofyl , ook wel bladgroenkorrels genaamd opgesloten in het blad omdat men te snel droogt dan geeft dat idd een munt/mint achtige smaak. Chlorofyl heeft een dag of 10 nodig om netjes af te breken en hiervoor moet de plant nog niet geheel uitgedroogd zijn anders raakt het opgesloten. Alles wat dus sneller gedroogd is dan 2 weken vertoont vaak deze muntsmaakt die dan de echte smaak van de strain overheerst.

              Comment


                #8
                Re: Diamond Haze

                Dus eigenlijk is een minty smaak juist het teken van een slechte curing FlintStoned? Maar Neville's haze bijvoorbeeld he.. bij die soort is het wel normaal dat er een minty (onder) toon aanwezig is? Ik bedoel niet echt een overheersend pepermuntsmaak, maar een duidelijke aanwezige munt smaak, anders dan bij alle andere soorten die ik gerookt heb sowieso. In sommige Amnesia haze soorten proef ik het wel eens, maar dan nog meer op de achtergrond, dan bij Neville's haze. Enkelt in die 2 soorten, en in Diamond haze zelf heb ik het idee dat die mint smaken meer aanwezig zijn. Bij geen haze, of andere soorten haze strains proef ik niet snel een mintachtige smaak. Wat ik me nu afvraag is hoort dit bij sommige stains, of is dit dus gewoon een teken dat het dus te snel gedroogd is?
                Last edited by jixx; 19 July 2015, 10:39.

                Comment


                  #9
                  Re: Diamond Haze

                  Op leafly staat dat de smaken/geuren richting tea, diesel en pungent zouden moeten zijn. Anyway, dit is niet hoe ik mij Neville's haze kan herinneren. Tenzij ze pepermunt tea bedoelen :p Ik denk dan dat ik toch te maken heb gehad met een te snel gedroogd soortje.

                  Comment


                    #10
                    Borneol Kruidig, menthol, kamfer. Kaneel, galanga en alsem bevatten veel Borneol.
                    Soorten met veel Borneol: The church, Diamond Girl, Green-o-matic

                    Eucalyptol Pittig, mint, kamfer. Rozemarijn, salie, alsem, basilicum, tea tree, kamfer, laurier bevatten ook veel eucalyptol.
                    Soorten met veel Eucalyptol: Kings Kush, ChemDawg, Bubba Kush

                    Limoneen
                    , en dan met name de D-isomeer, is de belangrijkste monoterpeen die citrusfruit zijn geur geeft. Pure D-limoneen heeft een sterke sinaasappelgeur. Ook gevonden in: Citrusvruchten, rozemarijn, pepermunt. Soorten met veel Eucalyptol: OG Kush, Damn Sour, Diamond Girl, Super Lemon Haze, Jack the Ripper, Lemon Skunk

                    MyrceenPineen is ook een monoterpeen, die van nature als twee isomeren voorkomt. De isomeren van pineen worden α-pineen and β-pineen genoemd. Pineen geeft een dennengeur.
                    Ook gevonden in: Dennennaalden, rozemarijn, basilicum, peterselie, dille
                    Soorten met veel Pineen: Trainwreck, Cheese, ChemDawg, Super Critical, Jack Herer, Bubba Kush, Super Silver Haze. Behalve in cannabis zitten α- en β-pineen ook in pijnbomen en andere naaldbomen en in Salvia (salie), Artemisia (alsem) en Eucalyptus. A-pineen is de meest algemene natuurlijk voorkomende terpeen en zit ook in olijf, rozemarijn, sassafras en bergamot. B-pineen zit ook in hop en komijn.

                    Linalool is een monoterpeen. Zoet, bloemrijk, citrus, als snoep
                    Lavendel, mint, rozenhout, citrusvruchten, berken en zelfs een aantal schimmels bevatten veel Linalool.
                    Soorten met veel linalool: Amnesia Haze, Grape Ape, G-13, Lavender, Deep Purple, LA Confidential
                    Linalool is een chiraal molecuul. Dit betekent dat de stof twee enantiomeren heeft, oftewel twee isomeren die elkaars spiegelbeeld zijn en niet op elkaar gelegd kunnen worden. De ‘linker-enantiomeer’ wordt S-linalool genoemd, zit in koriander, palmarosagras en zoete sinaasappel en heeft een zoete, bloemige geur. De ‘rechter-enantiomeer’ wordt R-linalool genoemd, zit in lavendel, basilicum en laurier en heeft een houtige, bittere geur.

                    Γ-terpineen is een monoterpeen die in verschillende soorten citrusfruit en kruiden als oregano en marjolein voorkomt

                    B-caryofylleen is een sesquiterpeen die in kruidnagel, rozemarijn en hop voorkomt.Caryofylleenoxide is de stof in cannabis die drugshonden kunnen ruiken. Een van de verbindingen die bijdraagt aan de pittigheid van zwarte peper. Ook gevonden in: Zwarte peper, hop, lavendel, rozemarijn, kruidnagel, oregano
                    Soorten met veel Caryophylleen: Arjans Haze #2, Super Silver Haze, Nevilles Haze

                    NerolidolCareenTerpineolhttp://sensiseeds.com/nl/blog/medici...n-terpenoiden/





                    Last edited by FlintStoned; 20 July 2015, 13:24.

                    Comment


                      #11
                      Re: Diamond Haze

                      Zeer nuttige informatie FlintStoned! Respect!

                      Comment

                      Bezig...
                      X