Howdy growers;
Kweekplaatsje
na 15j eindelijk terug een plaatsje om te kweken in mijn net gerenoveerde woning. Sinds begin renovatie altijd rekening gehouden dat ik terug zou kweken, dus zolder dak is volledig geisoleerd met PIR 12cm platen, er ligt een extra 6mm² elektrische leiding (om later een extra zekeringkast te kunnen aansluiten), heel de zolder is voorzien van nieuwe elektriciteit en bijhorende zekering, er is een afvoer via de schouw naar buiten (en wij zijn de hoogste schouw in de straat), ligt een volledig datanetwerk en mijn VPN is quasi klaar.
Enige dat ik vergeten ben is water en verwarming, al liggen die leidingen ook al wel klaar. Muren worden nog opgevoegd of geisoleerd als ik nog eens veel zin heb, maar mijn bob de bouwer vibe is heel ff ver weg
.
Qua gezonde basis om te beginnen leek me dit wel een goed begin.
Ben nu weekje de zolder aan het temp en LV aan het meten en haal bij :
-1°C buiten op zolder 15°C / 50-60% luchtvochtigheid
15°C buiten op zolder 18°C / 50-60% luchtvochtigheid
De isolatie lijkt zijn werk dus wel te doen, tijdens de sneeuw van vorige week bleef mijn zolder ook besneeuwd op 2 spots na waar de balken te kort op de dakpannen komen (moet ik nog ff oplossen)
Kweektent
Na lang zoeken, wikken en wegen ben ik uiteindelijk gegaan voor deze tent van rajatrading terecht gekomen
Omdat ik niets meer had van mijn vorige kweken leek een volledige set-up kopen tijdelijk het slimste, zal later wel zien wat ik eventueel vervang
Mammoth Ivory 150 2 x 400 Watt kweektent set 150x150x200
Tent:
1 x Mammoth Ivory 150 ** Silver Collection ** 150 x 150 x 200 cm
Lampen:
2 x ELT 400 Watt voorschakelapparaat
2 x Spiegelkap Reflector 50cm
2 x GE Localux High Output 400 watt
1 x Aansluitsnoer +/- 4 meter (3 x 1,5 mm2)
2 x Stekker met snoer +/- 2 meter (3 x 1,5 mm2)
2 x Hortihanger Light Hanger (tot 5 kg)
Afzuiging / klimaat:
1 x Slang Combi-air Ø 160mm - 5 meter
3 x Slangklem 60 - 165 mm
1 x Klimaatregelaar, Fan Controller
1 x Buisventilator Can-Fan RK 150L max. 470 m3 150 mm
1 x Can Lite 600 filter 600 m3 150 mm
GRATIS: 1 x Ventilator Bio G Clip 18cm
GRATIS: 1 x Hygro-thermometer digital min/max
Normaal heb ik mijn tent 1 v.d. komende dagen, waarna ik ff zonder planten ga testen om de temperaturen te meten.
Dit is zowat de situatie waarmee ik ga beginnen, nu de vragen waar ik mee zit
Eerste kweek
Ben maar 70% zeker dat ik de reuk volledig onder controle kan houden, en om niet tegen de lamp te lopen, zou ik dus eerste maal willen kweken, met planten die niet teveel reuk geven.
Na beetje zoeken kwam ik uit op deze planten, waarbij de eerste drie mijn voorkeur genieten.
Blue Mystic
Durban Poison
Northern Lights
Papaya
Shark's Breath
Polar Express
Ga in eerste instantie voor 3 planten gaan, 1 sativa, 1 indica en 1 tussen de 2 in die ik gewone grond ga planten. Kan ik de verschillende planten tijdens groei en bloei ff vergelijken en intussen hoop dat mijn groene vingers terugkomen (hoop doet leven
)
.
Omdat er zoveel informatie en producten te vinden zijn online (wat een verschil met 15j geleden
), heb ik ff wat assistentie nodig om goed te starten. Google is mss je beste vriend, maar overdaad schaadt qua informatie 
Vragen (deel 1)
1. Potgrond : Welke gebruiken jullie tegenwoordig en bij welke shop kopen jullie de potgrond? Welke voeding gebruiken jullie bij je potgrond? Moet je altijd piriet toevoegen of niet
2. Als je potgrond koop die normaal tot zwaar voorbemest is, moet je dan nog extra voeding voor je planten bijgeven tijdens groei en bloei?
3. Iemand een suggestie voor een PH / EC combimeter die niet te duur maar ook wel betrouwbaar is
4. Begin ik als test case, het beste met normale fem seeds of autoflowers?
5. I.v.m. de planten waar ik mee wil beginnen, welke 3 zouden jullie aanraden, 1 (dominant) sativa/ 1 (dominant) indica/ 1 (50/50) hybrid ... liefst geen te opvallende reuk
5. Zouden jullie de propagator pro gebruiken om van zaak naar plant te gaan?
6. Welke "online" growshop geeft de beste service + prijs/kwaliteit?
7. Iemand die een goede growshop kan aanraden in Noord Brabant of België?
Alle suggesties of adviezen zijn meer dan welkom, wss zie je deze post nog wel op 1 ander forum ook verschijnen
Thx om mijn epistel ff te lezen en om te antwoorden
Kweekplaatsje
na 15j eindelijk terug een plaatsje om te kweken in mijn net gerenoveerde woning. Sinds begin renovatie altijd rekening gehouden dat ik terug zou kweken, dus zolder dak is volledig geisoleerd met PIR 12cm platen, er ligt een extra 6mm² elektrische leiding (om later een extra zekeringkast te kunnen aansluiten), heel de zolder is voorzien van nieuwe elektriciteit en bijhorende zekering, er is een afvoer via de schouw naar buiten (en wij zijn de hoogste schouw in de straat), ligt een volledig datanetwerk en mijn VPN is quasi klaar.
Enige dat ik vergeten ben is water en verwarming, al liggen die leidingen ook al wel klaar. Muren worden nog opgevoegd of geisoleerd als ik nog eens veel zin heb, maar mijn bob de bouwer vibe is heel ff ver weg
Qua gezonde basis om te beginnen leek me dit wel een goed begin.
Ben nu weekje de zolder aan het temp en LV aan het meten en haal bij :
-1°C buiten op zolder 15°C / 50-60% luchtvochtigheid
15°C buiten op zolder 18°C / 50-60% luchtvochtigheid
De isolatie lijkt zijn werk dus wel te doen, tijdens de sneeuw van vorige week bleef mijn zolder ook besneeuwd op 2 spots na waar de balken te kort op de dakpannen komen (moet ik nog ff oplossen)
Kweektent
Na lang zoeken, wikken en wegen ben ik uiteindelijk gegaan voor deze tent van rajatrading terecht gekomen
Omdat ik niets meer had van mijn vorige kweken leek een volledige set-up kopen tijdelijk het slimste, zal later wel zien wat ik eventueel vervang
Mammoth Ivory 150 2 x 400 Watt kweektent set 150x150x200
Tent:
1 x Mammoth Ivory 150 ** Silver Collection ** 150 x 150 x 200 cm
Lampen:
2 x ELT 400 Watt voorschakelapparaat
2 x Spiegelkap Reflector 50cm
2 x GE Localux High Output 400 watt
1 x Aansluitsnoer +/- 4 meter (3 x 1,5 mm2)
2 x Stekker met snoer +/- 2 meter (3 x 1,5 mm2)
2 x Hortihanger Light Hanger (tot 5 kg)
Afzuiging / klimaat:
1 x Slang Combi-air Ø 160mm - 5 meter
3 x Slangklem 60 - 165 mm
1 x Klimaatregelaar, Fan Controller
1 x Buisventilator Can-Fan RK 150L max. 470 m3 150 mm
1 x Can Lite 600 filter 600 m3 150 mm
GRATIS: 1 x Ventilator Bio G Clip 18cm
GRATIS: 1 x Hygro-thermometer digital min/max
Normaal heb ik mijn tent 1 v.d. komende dagen, waarna ik ff zonder planten ga testen om de temperaturen te meten.
Dit is zowat de situatie waarmee ik ga beginnen, nu de vragen waar ik mee zit
Eerste kweek
Ben maar 70% zeker dat ik de reuk volledig onder controle kan houden, en om niet tegen de lamp te lopen, zou ik dus eerste maal willen kweken, met planten die niet teveel reuk geven.
Na beetje zoeken kwam ik uit op deze planten, waarbij de eerste drie mijn voorkeur genieten.
Blue Mystic
Durban Poison
Northern Lights
Papaya
Shark's Breath
Polar Express
Ga in eerste instantie voor 3 planten gaan, 1 sativa, 1 indica en 1 tussen de 2 in die ik gewone grond ga planten. Kan ik de verschillende planten tijdens groei en bloei ff vergelijken en intussen hoop dat mijn groene vingers terugkomen (hoop doet leven
.
Omdat er zoveel informatie en producten te vinden zijn online (wat een verschil met 15j geleden
Vragen (deel 1)
1. Potgrond : Welke gebruiken jullie tegenwoordig en bij welke shop kopen jullie de potgrond? Welke voeding gebruiken jullie bij je potgrond? Moet je altijd piriet toevoegen of niet
2. Als je potgrond koop die normaal tot zwaar voorbemest is, moet je dan nog extra voeding voor je planten bijgeven tijdens groei en bloei?
3. Iemand een suggestie voor een PH / EC combimeter die niet te duur maar ook wel betrouwbaar is
4. Begin ik als test case, het beste met normale fem seeds of autoflowers?
5. I.v.m. de planten waar ik mee wil beginnen, welke 3 zouden jullie aanraden, 1 (dominant) sativa/ 1 (dominant) indica/ 1 (50/50) hybrid ... liefst geen te opvallende reuk
5. Zouden jullie de propagator pro gebruiken om van zaak naar plant te gaan?
6. Welke "online" growshop geeft de beste service + prijs/kwaliteit?
7. Iemand die een goede growshop kan aanraden in Noord Brabant of België?
Alle suggesties of adviezen zijn meer dan welkom, wss zie je deze post nog wel op 1 ander forum ook verschijnen
Thx om mijn epistel ff te lezen en om te antwoorden

Comment