Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek sinds heel lang :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek sinds heel lang :)

    Korting op 420shop
    Howdy growers;

    Kweekplaatsje



    Kweektent
    Na lang zoeken, wikken en wegen ben ik uiteindelijk gegaan voor deze tent van rajatrading terecht gekomen

    Omdat ik niets meer had van mijn vorige kweken leek een volledige set-up kopen tijdelijk het slimste, zal later wel zien wat ik eventueel vervang





    Mammoth Ivory 150 2 x 400 Watt kweektent set 150x150x200


    Tent:
    1 x Mammoth Ivory 150 ** Silver Collection ** 150 x 150 x 200 cm

    Lampen:
    2 x ELT 400 Watt voorschakelapparaat
    2 x Spiegelkap Reflector 50cm
    2 x GE Localux High Output 400 watt
    1 x Aansluitsnoer +/- 4 meter (3 x 1,5 mm2)
    2 x Stekker met snoer +/- 2 meter (3 x 1,5 mm2)
    2 x Hortihanger Light Hanger (tot 5 kg)


    Afzuiging / klimaat:


    GRATIS: 1 x Ventilator Bio G Clip 18cm
    GRATIS: 1 x Hygro-thermometer digital min/max


    Normaal heb ik mijn tent 1 v.d. komende dagen, waarna ik ff zonder planten ga testen om de temperaturen te meten.

    Dit is zowat de situatie waarmee ik ga beginnen, nu de vragen waar ik mee zit


    Eerste kweek
    Ben maar 70% zeker dat ik de reuk volledig onder controle kan houden, en om niet tegen de lamp te lopen, zou ik dus eerste maal willen kweken, met planten die niet teveel reuk geven.

    Na beetje zoeken kwam ik uit op deze planten, waarbij de eerste drie mijn voorkeur genieten.

    Blue Mystic
    Durban Poison
    Northern Lights

    Papaya
    Shark's Breath
    Polar Express

    Ga in eerste instantie voor 3 planten gaan, 1 sativa, 1 indica en 1 tussen de 2 in die ik gewone grond ga planten. Kan ik de verschillende planten tijdens groei en bloei ff vergelijken en intussen hoop dat mijn groene vingers terugkomen (hoop doet leven )
    .

    Omdat er zoveel informatie en producten te vinden zijn online (wat een verschil met 15j geleden ), heb ik ff wat assistentie nodig om goed te starten. Google is mss je beste vriend, maar overdaad schaadt qua informatie


    Vragen (deel 1)




    Last edited by w33d3r; 16 February 2017, 11:55.

    #2

    Comment


      #3
      welkom w33d3r

      Wat me direct opviel aan je opzet qua tent is dat je twee maal 400w gaat draaien en dat je daar een 470m3 afzuiger voor in gedachten hebt, Ik denk dat je daar te kort aan gaat hebben. 750 of 1000m3 zou mijn idee zijn.

      Ik vind de NorthernLight wel een mooie plant om te kweken. Persoonlijk zou ik het mezelf de eerste ronde niet te moeilijk maken en voor 1 soort in de tent gaan, en anders gelijkwaardige soorten. Autoflowers zijn leuk voor buiten.

      perliet ben je niet nodig, dat is enigszins al achterhaald. Wat betreft aarde zou ik gaan voor dat geen wat je al kent dus potgrond en een minerale voeding. Zwaar bemest heeft vaak voor zon 4weken aan voeding dus daar moet je alsnog wel bijvoeden.

      greensell.nl
      eugrowshop.eu zijn beiden wel betrouwbare growshops.



      greetzz

      Comment


        #4
        Waarom 2 keer 400 op 150x150? En waarom geen elektronische ballast? Veel beter zou 1 gavita 750e zijn. Nu belicht je een stuk te fel en een stuk te weinig.

        Comment


          #5
          Propagator pro is rommel, heb je niets aan.
          En die hps snap ik ook niet helemaal, 2x 400 kun je niet verdelen op 150x150: 1 Lamp belicht 80x70 met een spiegelkap.

          Niet kutte met zelf grond mixen, gewoon een paar zakken Lightmix halen, en een complete voedingslijn erbij.
          Autoflowers zijn voor buiten.

          6mm2 heh ? Je bent nogal wat van plan.
          Met 40A kun je die toch niet belasten en daarom wat over de top.
          Dan klapt in de zekeringkast beneden de 16A eruit
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            gewoon even persoonlijke antwoorden hierop;
            1 ik gebruik Canna Proffesional (Mix van de Terra en de Bio+, mn stek/zaai grond maak ik door de terra te mixen met scherp zand (40/60 terra/scherp zand). De Terra bevat al perliet overigens

            2 Bij mij is de voeding 2 weken voorbevoedt, (de canna) maar door overpotten krijgen ze natuurlijk steeds weer nieuwe aarde waar deze voeding in zit, waardoor ik tot nu toe nog niet heb hoeven voeden in groei (binnen). Tijdens de bloei geef ik wel voeding, Canna Bio Flores. Is heel makkelijk met een spuitje aan het water te doseren, even mixen (ik doe t in een cola fles en dan schudden als een gek)

            3 hier kan ik je helaas niet bij helpen, ben er zelf naar op zoek! laat het me weten als je iets hebt gevonden alsjeblieft?

            4 de meeste mensen raden autoflowers binnen af, waardoor ik voor feminised zou gaan. Merkte ook dat het vervelend is dat je de fases niet kan controleren bij AF's, wat tot te hoge planten kan leiden omdat ze niet stoppen met groeien wanneer jij dat wilt.

            5 moet je helemaal zelf weten hou er wel ff rekening mee dat als je 3 verschillende soorten neerzet ze ook anders groeien in lengte en je ze dus of op allemaal potjes moet zetten, super onhandig (doe ik ook) om dezelfde lengte aan te houden. ik vind dat ik nog niet echt mag aanraden in strains dus ga dat ook niet doen

            5..? al sla je me dood man..

            6 ik zoek voor echt dure dingen per ding de goedkoopste site, voor dingen als zaden en aarde ga ik naar de growshop (aarde wil je ook die verzendkosten niet van hebben das niet normaal) en af en toe een snelle vervanging voor iets, misschien dat ik daar ook nog ff heen ga voor ec/ph meters of potjes etc. Kleine dingen dus. En de rest gewoon googlen en t goedkoopste nemen..

            Comment


              #7
              Iedereen bedankt voor het advies.

              Buisventilator is aangepast naar een 780m3, balasten wacht ik nog ff mee.

              De balasten zoemen soms heel zachtjes, is dat normaal?

              Buisventilator draait op halve kracht, geluid valt mee, luchtafvoer rechtstreeks via de schouw.

              Temperatuur op zolder is 18 graden, boven mijn lampen 24-25,

              LV op zolder 60, in de tent 46. Enig idee hoe in dit omhoog kan krijgen?

              Thx

              Comment


                #8
                Waarom zou je dat omhoog willen krijgen? Staan er al plantjes in? 46% is goed hoor. Je hoeft je echt niet zoveel zorgen te maken over de LV.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Staat momenteel 1 weed plantje in, nu 2 weken ontkiemt. (En heb er nog eentje dat nu 1 week ontkiemt is en nog onder TLs staat). Verder staat er in de tent ook wat thys, 2 paprika planten en 1tje wat ik echt niet meer weet. (Labelen had handig geweest ).

                  Beide 400w lampen draaien momenteel, met de ventilator half ... kwestie van ff te kunnen checken hoe warm het wordt in de tent en wat het verschil dan is met de zoldertemperatuur.

                  Denk dat mijn electriciteit redelijk veilig is, heb ff foto bijgevoegd. Als je nog fouten ziet laat het me dan weten.

                  Ideale afstand lamp - planten zou 10% van de wattage (in cm). Voor 2x400w dus 40cm??? Of moet ik rekening houden met de totale wattage???




                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    Dit is mijn jeugdige dame , hoe lang houden jullie ontkiemde planten uit de kast?

                    Is de eerste keer dat ik ontkiem, ziet mijn meisje er beetje normaal uit voor 2 weken ontkiemt te zijn?

                    zie op de buitenkant van de blaadjes een beetje bruine verkleuring, wat is hier de oorzaak van?
                    N

                    Gebruik nu als water nog steeds de seed booster van pagron, blijf ik die gebruiken of schakel ik al over op groei voeding?

                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      En zo ziet de binnenkant van de tent er uit, momenteel is de koolstoffilter er wel uit.

                      mijn gsm interfereert blijkbaar met de lampen
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                        Waarom zou je dat omhoog willen krijgen? Staan er al plantjes in? 46% is goed hoor. Je hoeft je echt niet zoveel zorgen te maken over de LV.
                        Omdat je overal leest dat jonge planten een hogere LV nodig hebben . Maar als dit niet nodig is, ga ik dit niet doen

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          6mm2 heh ? Je bent nogal wat van plan.
                          Met 40A kun je die toch niet belasten en daarom wat over de top.
                          Dan klapt in de zekeringkast beneden de 16A eruit
                          6A op zolder is voor extra Zekeringkast. Kan vanaf zolder later makkelijker nieuwe leidingen trekken dan vanaf het glv

                          Op de hoofdkast steekt dus ook een zwaardere zekering voor deze lijn. Zou ze nu voor mijn installatie kunnen gebruiken maar is vooral voor later gedaan, beter paar leidingen teveel dan te weinig

                          Comment


                            #14
                            zaailingen hebben niet zo een last van LV hoor. Maar eh, dat plantje ziet er niet goed uit hoor.

                            Elektriciteit ziet er goed, uit, maar ik zou wel de uitgang kabels die uit je vsa komen even netjes vast maken aan je bord zodat die niet eruit getrokken kunnen worden. Lijkt me een beetje gevaarlijk nu.

                            Dat plantje zal toch een beetje aandacht moeten krijgen.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                              zaailingen hebben niet zo een last van LV hoor. Maar eh, dat plantje ziet er niet goed uit hoor.

                              Dat plantje zal toch een beetje aandacht moeten krijgen.
                              Wat zou ik aan dat plantje moeten doen dan ?

                              Comment

                              Bezig...
                              X