Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek sinds heel lang :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Net ff gaan zoeken op Google, als ik zelf een reden moet aangeven... potgrond mss te nat ...

    Hoe krijg je die droger zonder te verpotten?

    Comment


      #17
      Persoonlijk zou ik opnieuw beginnen. Maar mocht je tijd en energie hebben dan kun je altijd er voor gaan.

      Zorg dat de pot droog komt te staan. Weeg de pot ook eens om een gevoel te krijgen hoe zwaar hij is nat en droog.

      Een zaadje hoeft echt niet veel water te krijgen als je netjes je aarde ingewaterd hebt voordien. Voeding hoeft ook (afhankelijk van je aarde) niet de eerste weken.

      Al doende leert men
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18
        Wanneer is een pot goed ingewaterd?

        Hoe lang laat jij een pot staan tussen vullen, bewateren en planten/overpotten

        Comment


          #19
          euh jha , in begin geef je echt maar water zodat de grond vochtig is en niet nat zoals modder ofzo, steek uw vinger in de grond en jha voel dan of dat de grond vochtig is , nat is = grond donker zwart, water beneden in e opvang bak , als dat zo is doe dit er maar alvast uit... wanneer je water geeft verschilt van ruimte tot ruimte. wss heb je nu potten van 11l en daar deed ik ong een halve l water om de 2dagen de eerste weken en dan meer en meer. maar ik zou sowieso verpotten in minstens 30l

          Comment


            #20
            thx voor de feedback

            probleemplantje net over gepot, in nieuwe stekgrond (die ik gisteren had klaargemaakt), de grond in het eerste potje was idd te nat ... kon hem letterlijk uitknijpen en had ook de indruk dat de grond niet niet goed aangeduwd was. Het zaadje is 2 weken geleden ontkiemt in een soort van jiggy pad (of hoe noemt dat) en viel me op dat de wortel ook niet super ontwikkeld was door te natte grond

            Mijn 2de plantje dat 1 week oud is, heb ik op zelfde manier laten ontkiemen, alleen met minder water en die wortel komt al door mijn 1L pot, waar hij 3 dagen instaat . Wordt dus tijd om nummer twee naar een grote pot te verhuizen dit weekend.


            Heb intussen de topic over water geven gelezen hier op het forum en die had ik misschien beter wat sneller gelezen


            Kan ik in deze topic de evolutie van mijn eerste twee plantjes (en de twee die nu nog aant ontkiemen zijn), verder zetten, of moet ik er een apart kweekverslag van maken?


            Als mijn tweede plant naar een grote pot verhuisd en evt ook de eerste, kan ik mijn lampen dan laten zakken naar 40cm of is dit te vroeg nog en laat ik ze nog even wat hoger hangen?

            Comment


              #21
              Je kunt gerust hier verder je verslag maken. Dan kijken we mee en kunnen we tips geven indien nodig. Of leren.

              2*400W is nogal veel geweld voor zo'n kleintjes. Ik zou ze hoger houden. Maar het is vooral je planten die het zullen aangeven. Kijk of ze beginnen te strekken of net klein blijven.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #22
                Maarre, nog even over die zekering van 40A.
                Het gaat me niet zozeer om wat er in de hoofdkast zit, of bedoel je de hoofdzekering ?
                Die is bij een normale woning meestal 3x25 of 3x35A.
                Ik bedoel, liever dat straks niet je hoofdzekering eruit klapt, want dan moet je netbeheerder langskomen.

                Waar je een kweekverslag zet moet je zelf weten, maar de afdeling 'kweekverslagen' lijkt me het meest geschikt.
                Als ik een kweekverslag zoek, kijk ik meestal daar.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Maarre, nog even over die zekering van 40A.
                  Het gaat me niet zozeer om wat er in de hoofdkast zit, of bedoel je de hoofdzekering ?
                  Die is bij een normale woning meestal 3x25 of 3x35A.
                  Ik bedoel, liever dat straks niet je hoofdzekering eruit klapt, want dan moet je netbeheerder langskomen.

                  Waar je een kweekverslag zet moet je zelf weten, maar de afdeling 'kweekverslagen' lijkt me het meest geschikt.
                  Als ik een kweekverslag zoek, kijk ik meestal daar.
                  K was verkeerd , de zogenaamde 6mm2 is gezekerd met een 20A, circuit staat nog af dus moest ff de plakband over de zekering los maken.

                  Kom net uit verbouwingen en heel de electriciteit is vernieuwd door een elektricien... lijkt me allemaal wel juist te zijn ...

                  Mss ben ik er toekomstgericht iets mee, nu ligt hij gewoon te liggen... maar beter een leiding teveel dan te weinig . Ligt hier ook 600m datakabel waar ik max 100m van ga gebruiken .

                  Comment


                    #24
                    Probleemplantje komt trouwens elke dag wat beter ... morgen mag ze nog eens posseren

                    K heb ze wel pas overgespoten met stekgronf, wanneer zou ik terug overpotten naar normale potgrond? Nu ze net goed gaat wil ik geen extra stress natuurlijk

                    Comment


                      #25
                      Ah, allrite, dat klinkt wat logischer inderdaad.

                      Overpotten doen we eigenlijk alleen maar omdat een potje te klein wordt voor de wortels.
                      Dus als je een stuk of 4-5-6 worteltjes onderuit ziet komen dan gaat het waarschijnlijk wel tijd worden.

                      < topic over verpotten >
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #27
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.

                          Comment


                            #28
                            Foto's van probleemkindje hierboven ... op 1 week van verzopen en amper geworteld tot teveel wortels voor 1L potje .

                            Onderste 2 bladeren (net boven de ent bladjee) die op het uiteinde wat uitgedroogd zijn... laten zitten of de droge stukken wegknippen?

                            Ze staat nu in een 30L pot ... ga hoe dan ook nog 3 weken voorgroeien...

                            Maar ... gezien ik intussen 3 duidelijke internodes heb, en 4 al zichtbaar wordt ... is nu de tijd om te fimmen?

                            En als ik fim, kan ik dan mijn meisje nog moeder laten worden ? (Vermoed van wel).

                            Heb nog 2 zaailingen komende en mss laat ik die groeien en bloeien. Kwestie van de grote van de planten op hetzelfde niveau te houden.

                            Comment


                              #29
                              Last edited by w33d3r; 14 March 2017, 22:04.

                              Comment


                                #30
                                2de hands softboxen zijn die de moeite waard?

                                Comment

                                Bezig...
                                X