Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek plan, help?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek plan, help?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn vriend en ik zijn van plan om 4 planten in een tuin neer te zetten, ze kunnen hier in de volle grond.
    Ernaast staat een kas, hier willen wij de oogst gaan drogen.

    - De soort wiet is het eerste probleem, zelf dacht ik aan White Widow of Royal Dwarf, alleen weet ik niet of deze goed passen bij deze condities.
    Dus welke soort is goed in de volle grond? word niet te groot, want een 2 meter grote plant is niet handig in een kleine tuin, en liefst vallen ze niet te erg op. Ook denk ik dat een gebruikers vriendelijke soort handig is voor ons als beginners. Autoflower soorten.

    - De grond is ook iets lastigs, deze kan ik het beste zelf samenstellen heb ik gehoord. Eerst een bepaalde grondsoort kopen met de juiste pH waarde, en daarna andere stoffen toevoegen zoals persoriet en cocos. Welke soort grond en samenstellingen passen bij de soort wiet die handig is in deze condities?
    Ik wil namelijk een kuil graven in de tuin en hier deze aarde in doen zodat de plant goede voeding heeft.

    - En als laatste de voeding? Welke soort voeding die soort nodig heeft, wanneer en hoevaak dit gegeven moet worden.

    Alvast erg bedankt voor uw tijd en informatie!

    Mvgr.
    Tuintje

    #2

    Comment


      #3
      De soort wordt een autoflower en die blijven altijd klein, ik weet dus ook niet zeker of er sativa autoflowers bestaan. Ook meen ik gelezen te hebben dat sativa's lastig te groeien zijn en daarom weinig worden gegroeid in Nederland. Wat ik uit mijn wiet wil halen is niet per se heel erg belangrijk, wel bij mijn volgende kweken, maar deze eerst keer wil ik simpelweg een makkelijke soort. Daarom noemde ik de White Widow. Bij de soort is het belangrijk goed te kunnen tegen het Nederlandse klimaat, een buiten soort.

      Volle grond of grote potten in de tuin zetten twijfel ik ook nog over. De volle grond is erg fijn doordat water geven geen probleem meer is. De soort aarde vind ik nog wel lastig. Want als ik de plant in een losgemaakte originele grond zet is de pH waarde daar toch niet goed? er groeien ook geen brandnetels daar.
      En de voeding is dus te krijgen via de Bio Canna en wormen? Waarom is het geen goed idee om er eigen grond bij te gooien? zoals eigenlijk in alle potten word gedaan.

      Ik heb ook al een hoop gelezen over hoe het proces van kweken gaat, maar zit dus alleen nog in de knel met de soort en grond.

      Erg bedankt voor de reactie trouwens!
      Gr.

      Comment

      Bezig...
      X