Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekkast voor Autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekkast voor Autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik heb vandaag net mijn allereerste zaadjes geplant, de Autoflower Amnesia Haze van RQS. Het was de bedoeling om een low-maintenance kweekje te doen door ze buiten in de tuin of achter het raam te zetten, maar daar begin ik nu toch vanaf te stappen, voornamelijk uit stress dat de buren iets zouden ruiken of dat uiteindelijk heel mijn huis naar de wiet "stinkt". Ik wil dus toch een kweekkastje bouwen, maar de belangrijkste voorwaarde is dat het zo goedkoop mogelijk is

    Ik heb een ongebruikte Ikea-kast staan, die volgens mij perfect geschikt zou zijn om twee plantjes in potten van 30cm in te zetten. Het enige nadeel is dat ik, naast een beginnende kweker, ook iemand met twee linkerhanden ben, zowat het tegenovergestelde van een handige Harry. Van afzuiging, koolstoffilters, lampen etc. weet ik dus enkel wat ik heb geleerd van de ettelijke uren research op sites als deze. Toch lijkt het me handig om, voor ik eraan begin, de mening van enkele veteranen te horen Voor de opstelling heb ik me vooral gebaseerd op dit artikel

    IMG_20170629_162735.jpgDit is de filter/afzuigset die ik zou willen aanschaffen.
    Aan de buis vanboven wil ik de LED-verlichting installeren, daarvoor had ik deze lamp in gedachten
    De kast zelf staat in een ongebruikte kamer op de tweede verdieping.

    Nu dus de vraag voor jullie: klopt deze opstelling, wat heb ik over het hoofd gezien en vooral; kan er nog iets goedkoper? Mijn budget voor de filter en de lamp is 120 euro en daar wil ik eigenlijk absoluut niet boven gaan.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    #2
    Das een leuk project. Voor de aanvoer van verse lucht wou je wat gaten gaan boren. Misschien kun je paar van deze inlaatsystemen gebruiken : G Tools luchtinlaat
    Dat zorgt ervoor dat er geen licht binnen kan komen, als is dat bij een Autoflower niet zo belangrijk.

    Verder vind ik de lamp een beetje discutabel. Het klopt misschien dat er 100x een 3 watt lampje in zit, maar hij verbruikt totaal geen 300 watt. Ken hem verder niet, maar zie hier op het forum wel redelijke resultaten met deze (soortgelijke) lamp : Mars Hydro 48
    Er zijn ook nog wat grotere varianten van, maar je kunt in de toekomst er ook nog zo'n een bij kopen natuurlijk. Scheelt in het budget voor nu. Er staan hier op het forum dus wat kweekverslagen van, moet je maar eens opzoeken.



    Comment


      #3
      Bedankt voro je reactie! Equivalent Wattage is inderdaad maar 100 watt, maar zou dat ook al niet voldoende zijn om met 2 plantjes een mooi resultaat te bereiken? Hoeveel Watt zou ik eigenlijk nodig hebben voor deze ruimte?
      Heb nog wat rondgekeken op Amazon en vond ook nog deze opties. Zijn die de moeite?

      Niello 300 W
      Roleadro 300 W

      Comment


        #4
        TGL Star 60

        Comment


          #5
          Ok, bedankt voor de tips.

          Klopt de rest van de setup zo'n beetje? Ik zou die filter dus rechtsboven installeren zodat de lucht er in het rechtse gedeelte van de kast uitkomt, die deur laat ik dan gewoon open staan.

          Comment


            #6
            Hallo! Jouw project heeft veel weg van te mijne. Ik heb ook een kleerkast verbouwd van bijna dezelfde grootte (50x100x200).
            In m'n kweekverslag staat welk materiaal ik gebruikt heb. Misschien ben je er wat mee. Succes!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...led-50x100x200

            Comment


              #7
              Vergeet deze ook niet.

              https://www.brandblussercentrale.eu/...ser-schuim-16/

              Comment


                #8
                Daar zeg je zoal iets, had ik precies nog niet echt opgemerkt bij kweekverslagen. Is zo'n blusser echt noodzakelijk voor zo'n kleinschalig kweekje? Veel gevaar op brand is er toch niet lijkt me. LED lampen worden toch niet zo heet?

                En ja, better safe than sorry, weet ik wel. Het is alleen weer eens 60 euro erbovenop...

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Ik ben het helemaal met je eens dat cnnbs het moet hebben van de advertenties. Maar niet alles wat er op staat is pure onzin. Maar je moet inderdaad de product reviews met een korreltje zout nemen, daar zit belangenverstrengeling in.

                    Over de brandblusser, je hebt voor rond de 30 euro ook wel een 1Kg automatische poederblusser. Moet je in Google maar ff opzoeken.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Bedankt voor alle reacties! De brandblusser lijkt me hier ook een beetje overbodig en ga ik achterwege laten. Vandaag hebben mijn plantjes voor het eerst hun kopjes laten zien, deze week bestel ik de lamp en filterset en ga ik de kast een beetje verbouwen. Daarna kunnen jullie als alles goed gaat een prachtig kweekverslag volgen, of zien hoe ik het toch nog weet te verknoeien

                        Comment


                          #13
                          Heb je je Ikea kast inmiddels ingericht?

                          Comment


                            #14
                            Oeps, vergeten hier een linkje te zetten. Mijn kweekverslag kan je hier volgen

                            Comment

                            Bezig...
                            X