Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x White Widow X Big Bud - 1200W LED - 50x100x200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 x White Widow X Big Bud - 1200W LED - 50x100x200

    Korting op 420shop
    Hey, eerst even mezelf voorstellen. Ik ben een 36 jarige beginnende hobbykweker die aan z'n eerste binnenkweek is begonnen.
    Ik heb gekozen voor de White Widow xx Big Bud (WWxxBB) feminized van Female seeds.
    De kweekruimte is een aangepaste kleerkast L:100cm B:50cm H:200cm

    Materialen



    Startdatum: 30/04/17.0001.jpg
    0002.jpg



    0003.jpg


    0004.jpg





    Zo, dit was mijn introductie tot mijn kweekverslag. Deze ga ik regelmatig aanvullen.
    Vragen staat vrij en tips zijn altijd welkom
    Tot de volgende update!
    Last edited by Jack Spliff; 4 June 2017, 18:09.

    #2
    Ooooh tis 300W
    Ik vond het al wat veel, maar da's zo'n lamp uit de advertentie: geeft licht als 1200W (gloei)lamp.

    Anyways, plantjes zien er goed uit, ietsje gestrekt, maar de kleur lijkt goed.
    LV is van ondergeschikt belang, dus die meter en bevochtiger had je je kunnen besparen, daar had je een goeie timer voor kunnen kopen
    Ik ben wel een fan van Female Seeds, dus wel benieuwd hoe deze soort het gaat doen.
    Op naar de top(pen)
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi, leuke opzet.

      Kheb zo ook een ongebruikte bevochtiger staan. Dat ding maakte niet echt een verschil. Gezien je hem pas kocht. Kan ie mogelijk nog retour/geruild voor iets.

      Wat zorgt voor twijfels bij led? Er zijn al best mooie resultaten te vinden ermee hier? Lukt vast wel!


      Ben benieuwd, succes!
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        #4
        QnQ : Twee digitale timers heb ik ook, was ik vergeten te vermelden. Ik had ook al de indruk dat ze iets aan het strekken waren, maar hun verticale groei lijkt de laatste 2 dagen heel wat trager. Ik heb dan ook de lamp van 60cm naar 50cm gebracht 3 dagen geleden.

        ergonaut : Als de luchtbevochtiger nutteloos blijkt, dan heb ik al een cadeau voor Moederdag
        De twijfels die ik heb rond led komen wellicht door de vele negatieve berichten in forums die ik las. Laat ons zeggen dat ik realistisch ben op dat vlak en geen wonderen verwacht.

        Maar hoe hou je dan je LV hoog genoeg als een luchtbevochtiger niet helpt? 70% LV zou de eerste week aan te raden zijn...

        En wat kan je eigenlijk verwachten (al is dat zo onvoorspelbaar door zoveel factoren) van 4 planten onder 315W qua opbrengst?

        Thx 4 the replies!



        Comment


          #5
          Das voor stekjes, uit zaad maakt die lv zo niet uit. Zolang m niet in extremen gaat. Tussen 35 en 70% ergens is wel ok. Natte doek ophangen, pot water plaatsen,... Eens ze groter zijn stijgt de lv sowieso. Ik doe niks, en die s zo een 40-60% afhangend van het weer.

          opbrengst?
          Verwacht niks en je wint sowieso. 1gr/watt word zowat als perfect aanzien dus tussen 0 en 315gr ergens
          Ietske langer voorgroei en een ruime pot, maakt meer verschil dan lamp en voedingsmerken... vind ik persoonlijk.
          ​​​​​
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6

            Ok, thx ergonaut. Toevallig was ik op hetzelfde idee gekomen ivm de LV. Er staat sinds gisteren een schaal met water in de kast.
            Het belang van de LV, en dan dat die hoog genoeg is, lijkt me groter bij de kiem en vegafase. Maar goed, dit zit dus redelijk safe.

            En dat was ook ongeveer waar ik aan dacht qua opbrengst, 315g at max. Met 1/3 daarvan zou ik al heel tevreden zijn. We zien wel.
            Voor het ogenblik staan de plantjes in 2L potten.

            Voorbeeld:
            IMG_0154bew.900x1200.jpg


            Van zodra de grow bags bezorgd zijn gaan ze daarin. Deze hebben een inhoud van 30L

            Voorbeeld(voor wie de grow bags niet kent):
            growbag.jpg

            Comment


              #7
              Ik heb net dezelfde soort staan ook onder led en ben 6 weken ver nu. Ze gaan goed. Hopelijk vlot alles even goed bij jou. Ik kijk alleszins mee om te kunnen vergelijken...Veel succes!!

              Comment


                #8
                Succes met je eigen kweek. Maak eens een foto van je lamp en vertel wel merk/type het is. Je kan de lamp nog wel makkelijk 10-20 cm lager hanger.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  #9
                  Ohja, je hand net boven de plantjes houden en als je hand niet warm wordt van de lamp zit je goed.
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    #10
                    Warmtestraling is met led is veel lager, dus dat soort regels gaan niet op. Je moet kijken of de licht intensiteit een beetje uniform is over je hele oppervlak. Dat bepaald de hoogte van je armatuur.

                    Met die paarse leds moet je sowiso oppassen dat je er niet te dicht op gaat zitten. Die kleur licht kan vrij snel bleaching veroorzaken als het (plaatselijk) te fel wordt.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Een goedemiddag!
                      Thx 4 the replies
                      De kweeklamp kocht ik op AliExpr. Linkje
                      Deze hangt nu op 40cm van de plantjes.

                      Maar ik heb een ander probleem.
                      Gisteren voor het eerst de fan controller getest. Ik heb de Smart Controller MK2 van SMSCOM (fan controller) recent aangeschaft. Linkje11 dagen van zaad tot nu. (30/04/17-10/05/17). 00001.jpg

                      Wat dichterbij... 00002.jpg

                      00003.jpg


                      Alle plantjes zien er vrijwel gelijk uit qua groei, buiten eentje met wat achterstand (links op bovenstaande foto). Dit was ook het zaadje dat een dagje langer nodig had om z'n kopje te laten zien. Ik maak me er geen zorgen over. Plantje ziet er goed uit en heeft nog al de tijd.

                      Tot de volgende update and keep 'm green!
                      Last edited by Jack Spliff; 10 May 2017, 13:32.

                      Comment


                        #12
                        Ik ben benieuwd hoe je eind resultaat is met deze lamp. Ik heb er geen ervaring mee, maar zal vast wel goed komen. Ik zelf gebruik cob leds.

                        Je kan beter heel jong voorzichtig overpoten dan later als ze wat groter zijn. Maar ik zal het wel bij 1 keer laten.
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          #13
                          Kiekjes. 0001.jpg
                          pic01 top view.jpg
                          pic02 slight side view.jpg
                          Last edited by Jack Spliff; 13 May 2017, 13:40.

                          Comment


                            #14
                            30/04/17---15/05/17 wwxxbb_2 weeks_image01.jpg


                            Het plantje - met wat achterstand- in de 30L pot (Kan door het overpotten zijn, beetje stress?) wwxxbb_2 weeks_image02.jpg



                            Het tweede plantje, dat een dag later als de andere bovenkwam, doet het redelijk goed, maar kan misschien toch ook wat voeding verdragen... wwxxbb_2weeks_image03.jpg


                            En tenslotte de andere twee plantjes, die momenteel op kop lopen. wwxxbb_2 weeks05.jpg


                            Het is natuurlijk geen wedstrijd tussen de planten, maar het valt me wel op. Bij de volgende gietbeurt wat Canna Vega voor de twee "achterlopertjes"? Of toch nog ff afwachten... Als ik de bladeren bekijk en de algemene staat van de plantjes, dan denk ik...nee. Niet nodig. Eeuwige twijfelaar

                            Goodnight folks!
                            Last edited by Jack Spliff; 16 May 2017, 01:14.

                            Comment


                              #15

                              Ziet er goed uit hoor. Mooi compacte plantjes. Ik zal ook zo lang moeilijk wat met je koolfilter tot het begint te ruiken.
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment

                              Bezig...
                              X