Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij vervanging van afvoer! ( fancontroller/ berekenen afvoercappaciteit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd bij vervanging van afvoer! ( fancontroller/ berekenen afvoercappaciteit)

    Korting op 420shop
    Beste JD-ers!

    Ik wil graag de huidige luchtafvoer gaan vervangen voor iets dat geluidsarm is en iets dat ik kan regulieren door middel van een fancontroller, ik weet ook niet hoe je de grootte van een koolstoffilter bepaald of de afvoercapaciteit daarbij berekend, laat staan dat ik iets van een controller weet.

    Ik heb een aaltal beginner vraagjes; allereerst de setup!

    phantom 80x80x180
    apollo 6 led verlichting (bloei)
    Mammoth T-neon 2x 75 Watt (groei) met de groei lampen erin
    nu een klein filter van canlite ik denk de 150 m3 met een goedkope buisvoer erin die ik niet kan regelen een alles in 1 setje die ik ergens online heb gekocht voor rond de 50 euro.
    Secret Jardin Monkey Fan van 13 watt


    Mijn...
    ..eerste vraag is zijn er algemene berekeningen om aantal m3 te berekenen dat ik dien af te zuigen? en klopt het dat je dit moet berekenen aan de hand van de sterkte van je lamp?
    ..tweede vraag is het gek om een fancontoller te gebruiken bij relatief gezien zo'n kleine tent; hoe werkt zo'n ding ook al weer? Mijn idee is later te gaan experimenteren met hydro cultuur of deep water cultuur.
    ..laatste vraag hoe doe ik het met afzuiging moet ik die perse naar buiten afvoeren aangezien dit in mijn huidige setup een probleem zou kunnen worden.

    Hartelijk bedankt dat je mijn vraag hebt gelezen; ik hoop dat iemand wij wilt helpen.

    enjoy!







    #2
    Je kan er ook een geluidsdemper op zetten?
    https://onlinetopgarden.com/nl/gelui...per&results=12
    Last edited by Organisch; 5 October 2017, 17:33.

    Comment


      #3
      Ga je nu al mensen aanraden om een filter te nemen met een lagere capaciteit dan de afzuiger? Of moet nuchtere Organisch dat morgen komen corrigeren?

      Die buisfans krijg je stil met een variac. Filter neem je best groot genoeg, zonder overdrijven. Afzuig draait hier zonder fancontroller op het absolute minimum. Zelf gebruik ik geen clipfans meer sinds er led in de tent hangt.

      Comment


        #4
        Ik heb dat niet aangeraden. Ik heb gezegd dat ze dat zeggen, maar ik een grotere heb.
        Ik dacht dat het max 20% minder capaciteit mocht hebben, maar dat zal meer zijn dan?

        't Gaat om een tentje van 80x80x180 met led.
        Ik denk dat zijn vraag vooral is: Is een koolstoffilter van 150 kuub voldoende op een afzuiging van 100 kuub om het concreet te stellen.

        Comment


          #5
          Ik heb op een tent van 120x120x200 met een afzuiger (softbox torin) van 500m3, over capaciteit is altijd goed.
          Deze is aangesloten op een variac 500w.

          Mijn filter is max 660m3 ideaal is 600m3 en zeker hier is over capaciteit gewenst.

          En ik heb 3x een passieve inlaat van 16cm in dia meter.

          Misschien heb je hier wat aan.

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...de-kweekruimte

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            als de vuile lucht naar buiten gaat heb je mits je filter goed werkt nooit een wietgeur in je huis,doe je dit niet dan word je kamer warmer en vochtiger en zeker tijdens het knippen ga je een wietgeur ruiken.sommige mensen sluiten hun kweekslang aan op de centrale afzuiging van het huis werk ook goed.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Bedankt alvast voor de reacties!
              Organisch ik zal proberen iets specifieker te zijn , het filter wat ik heb zou ik graag willen gebruiken voor het ontgeuren van de droogruimte van mijn buitenoogst, daarom ben ik dus opzoek naar een nieuw filter+ afzuiging; mijn idee was om het huidige systeem te vervangen door iets wat ik kan regelen doormiddel van fan contoller die ik bijvoorbeeld kan instellen op graden Celsius, ik vroeg me af of het niet een soort van overkill is ten opzichte van de grootte van mijn kweektentje.

              Hoeloes bedankt voor het delen van dit topic; naar zo'n topic was ik al een paar dagen opzoek!

              joremkrank bedankt voor je uitleg; ik heb inderdaad nog een lege afvoerpijp het dak op , het word een beetje gehossel maar dat komt wel goed


              Comment


                #8
                DrSven Zoek tip;
                via je zoekmachine bv. Google,
                zoekwoord(bv. afzuig capaciteit)@jointjedraaien.nl
                Maar het zal ook wel te vinden zijn via de zoek functie op JD.

                Succes
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment

                Bezig...
                X