Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe de ph waarde van de aarde laten zakken?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe de ph waarde van de aarde laten zakken?!!

    Korting op 420shop


    Mede Growers en Blowers graag even jullie hulp!



    Ik heb namelijk het probleem dat de PH van de bodem aan de hoge kant is. Waardoor er voedingstekorten tevoorschijn komen. Nu vraag ik me af op welke manier je dit kan laten dalen of onder controle houden in de toekomst?


    IK gebruik Plagron Alga line en zit in de 4de week bloei.
    Ik heb een bodem staal genomen en dit in PH water van 7 laten staan een goeie 24u, daarna door een koffiefilter en zo het overige water gemeten, (zie foto's)

    Nu beginnen 2 dames voedingstekorten te hebben. En na veel zoeken ben ik tot het besluit gekomen dat het wss om Manganese (Mn) en die wordt uitgesloten als het een hogere PH waarde van +-6.5 is als ik me niet vergis. In de bijlage zitten enkele foto's. wat er wel niet op te zien is momenteel zijn kleine roestplekjes verspreid over de bladeren. Die heb ik pas later opgemerkt.


    Natuurlijk zou het mss nog iets anders kunnen zijn maar als de PH waarde te hoog is in aarde kun je bijna van alle voeding een lockout hebben, in tegenstelling tot een lager PH gehalte.



    Zo dus wie kan me helpen om deze 2 vragen te beantwoorden?

    1)Hoe kan de PH lager gebracht worden in de aarde?

    2) hoe kun je dit in de toekomst stabiel houden. eventueel iets die het bodem leven stabiliseert en de PH onder controle houd.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Legalize Regulate Educate Medicate

    #2
    Daar uw plant al in volle bloei is, heb ik geen antwoord op uw vraag. Anders overpotten, maar dat is nu niet meer aangewezen.

    Wel kom ik hier om U een vraag te stellen. Ik heb net ook een bodemmonster willen nemen. Maar hoe weet je nu de uiteindelijke waarde als het gedestilleerd water al pH 7 is?
    En hoe neem je een staal uit het midden van je pot? Er zijn speciale "boren" voor bodemmonsters, maar die zijn zo massief. Bestaat dat niet in het klein?

    Comment


      #3
      Overpotten zal niet de oplossing zijn denk ik. en om op uw vraag te antwoorden.

      ik neem een staal van iets dieper of het midden en naar de kant van de pot toe om geen wortels te beschadigen. een goeie soeplepel, dit in bekertjes waar je een ph neutraal water aan toevoegt. (7ph). Dit roer ik af en toe door. Een 12 tot 24 laten staan..
      Dan filter ik dit met koffiefilters en het water die overblijft meet ik de PH waarde van.
      Legalize Regulate Educate Medicate

      Comment


        #4
        Tijdens mijn leertocht kwam ik op dit Hazy_Eyes, wat relevant voor jou is. Hier sturen ze de pH van het medium bij via pH correctors in het water.
        Ik sta hier wel niet borg voor, maar lees vooral de hele discussie door. Post #7 is de meest relevante.
        Sorry voor doorquoting naar andere forum, maar anders blijft deze vraag open staan.

        Je kunt op bovenstaande manier tijdens alle fasen van de teelt de pH & EC waarde controleren en bijsturen, indien je pH te laag is in het medium dan kun je de toegevoegde voeding bijzoeten met pH+, indien de pH waarde in het medium te hoog oploopt dan kun je de toegevoegde voeding afzuren met pH-. Eenzelfde verhaal geldt voor de EC waarde, door te meten bepaal je de hoeveelheid voedingstoffen die de plant verbruikt heeft, indien de EC lager wordt bij de wortels kun je een dikkere voedingsoplossing geven aan de planten, indien de EC bij de wortels hoger wordt kun je de toegevoegde voedigsoplossing verdunnen met meer water
        Bron: http://www.wietforum.nl/topic/17130-...c-in-je-aarde/

        Comment


          #5
          Ik denk dat de admins en mods en een deel van de leden het zouden apprecieren als je niet zou quoten naar de overkant, of links naar WF zou posten...

          Hazy Eyes, ph kan je enkel meten van een vloeistof. Maw, het is grotendeels het water dat je elke dag geeft die de ph gaat aanpassen. Hou je dat constant dan zal ook de ph van de grond constant blijven. Met die alga lijn bepaalt de ph niet wat er wordt opgenomen, maar het bodemleven. Het moet allemaal wat binnen bepaalde waardes blijven, maar uw voedingswater moet al serieus zuur zijn om daar vanaf te wijken. Ik heb als test de beide geprobeerd, kraanwater en regenwater. Merkte in de groei geen verschil. In welke grond staan ze? Kweken op bio is lastig, je moet op voorhand al voeden. Ben je zeker dat het een tekort is, en geen verbranding? De bladpunten zijn verbrand, is het daarmee begonnen? Geef je kraanwater of regenwater?

          Comment


          • Hazy Eyes
            Hazy Eyes commented
            Editing a comment
            die is zeker niet overvoed. ik gebruik keurig me EC meter zo als altijd. die toppen die verbrand zijn is de oorzaak van wat de verkleuring aan de bladeren is en de roestplekjes
            Het gaat hier wss over een K te kort of Mn. die symptomen komen het dichts in de buurt. en aangezien die aarde dicht bij de 7 ligt is de kans wel groot dat sommige stoffen niet worden opgenomen. Ik heb al eventjes van alles zitten overlopen en uitsluiten voor ik hier het probleem poste

          #6
          't Is precies dat.
          Bij de Alga lijn is het niet de bedoeling dat je iets aan de pH doet.

          Hier op JD staat ook omschreven hoe je metingen aan je medium verricht.

          Bijzoeten ? Met pH+ ? Riiiight.....
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Hazy Eyes
            Hazy Eyes commented
            Editing a comment
            het verbaast mij toch sterk dat je niets aan je water zou moeten doen. Ik zal het bij Plagron zelf eens navragen. niet alle voedingstoffen kunnen toch opgenomen worden als uw PH te hoog is?

          • Hazy Eyes
            Hazy Eyes commented
            Editing a comment
            je hebt dus meer of gelijk. ik zit nu mijn water al zo lang aftezuren voor de ballen :p hahah

          #7
          dat wilt dus zeggen als je Alga gebruikt je water niet moet afgezuurd worden dan? ik kweek op gewone aarde met 1/3 perlite.
          En teveel voeding zal het niet zijn. ik meet altijd mooi de ec waarde en heb nog geen verbranding gehad. Ik ben voor 90% zeker dat het een tekort is. door een lockout. de aarde lag dicht bij ph 7 waardoor sommige elementen gaan geblokt worden. (volgens mijn zelf studie)

          Ik gebruik een combo van kraanwater die 24u openstaat en demi water.
          Legalize Regulate Educate Medicate

          Comment


            #8
            7 is neutraal, dat mag zelfs een stuk lager nog... Daar is niks mis mee. Ik heb de ene kweek regenwater gebruikt, de andere kweek puur kraanwater. Dat varieert van 6 tot 8,5 he. Daar ligt 7 tussen.

            Comment


            • Hazy Eyes
              Hazy Eyes commented
              Editing a comment
              ja maar eens aan 7 of erboven gaan bepaalde dingen niet goed meer opgenomen worden, voor zo ver ik me heb laten vertellen. nuja ik kan er ook naast zitten. moest het rond de 6 of 6.5 zitten zou dit al veel beter zijn denk ik.
              of ben ik mis?

            #9

            Comment


              #10
              Nee ph7 is niet voor niets neutraal dat je weet je toch wel.
              Wat wil je dan ph 10 gebruiken of wat

              Comment


                #11

                Comment


                  #12
                  ph 7 heet niet voor niets neutraal, dit is je basis of nul ijking.
                  Dus als je na je test, met aarde in een beker doet daar gedestileerd water met een ph7 overgiet een dag laten staan en dan het filtert door een ongebleekte koffiefilter en op ph 7 uitkomt is dit je waarde.

                  Comment


                    #13
                    Eigenlijk is die discussie compleet irrelevant op aarde, was dat zelf ook effe uit het oog verloren Aarde functioneert als buffer. Blijf je binnen de normale waardes met je (voedings)water dan zal de ph van de grond gedurende heel de kweek quasi gelijk blijven. Dat gaan meten heeft dus eigenlijk geen zin, ofwel ben je ze al twee weken cola aant voeren geweest.

                    Comment


                      #14
                      Ik heb ondertussen kunnen uit maken wat me probleem is en ik heb een Calium tekort. als ik alles goed doe zou de tekort stilletjes aan moeten ophouden
                      Legalize Regulate Educate Medicate

                      Comment


                        #15
                        En een Calcium tekortje kan veroorzaakt worden door 'afzuren'.
                        Zo is het kringetje weer rond.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X