Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drempelvrees

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drempelvrees

    Korting op 420shop
    Last edited by Nanook; 14 November 2017, 21:22.

    #2

    Comment


      #3
      probeer eens een badkamer in de fik te krijgen raampje naar buiten dichtlaten en badkamer deur op een kiertje laten of rooster onderin de deur maken.nu moet je nog een stille afzuiger aansluiten op de ontluchting in je badkamer en je ben bijna niet meer te ontdekken maak wat foto,s van het ontluchtingskanaal en meet de dia op,laat deze foto,s zien in een goede growshop en die kunnen je dan aan de juiste spullen helpen;flens slang stille afzuiger enz eigenkweek ruleerd
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Ik ga er van uit dat je geen evsa hebt, maar een magnetische ballast? Als je die vervangt door een digitale zal het probleem al wel opgelost zijn. Met een deftige reflector ipv die dingen van 10 euro. Brandgevaar is er met elk elektrisch apparaat. Geen idee waarom je je zou zorgen maken over een hps. Enkel de kern van die lamp wordt heet en die maakt nergens contact mee. Als een brandblusser aangeraden is wilt dat zeggen dat het risico op brand reeel is, dan begon ik er ook niet aan. Ik gok dat elke brand in een wietkwekerij die je ziet op het nieuws veroorzaakt wordt door overbelasting.

        En anders hang je er led boven, is iets duurder maar die worden zo warm niet. Oh, en als je toekomt met 20 a 30 gram per maand dan is 250 watt voldoende. Er zijn digitale ballasten van 250 watt die je verder kan terugdimmen. Dan wordt het ineens ook een stuk minder warm. Opties genoeg. Dan heb je nog geen 600 zien branden, of een 1000

        Comment


          #5
          Brandgevaar is er met elk elektrisch apparaat PUNT

          De meeste branden ontstaan door een oplader van je tablet of smartphone, frituren, sigaretten en kortsluiting op elektrische kachels. Daar zitten in feite meer risico's aan verbonden dan een kweek installatie van een hobbykweker. Door onkunde, geen randaarde gebruiken, overtollig kabel gebruik (verlengen), lekkages in de tent, stroom diefstal en overbelasting ontstaan er brandjes bij een vaak grote kwekerij..joremkrank krank aangeeft. Als je het doet, doe het dan zo veilig mogelijk!

          Hoe staat het er nu voor? Laat eens wat van je horen en stel je ook eens voor. Gr
          Ad usum proprium!

          Comment


            #6
            Vermoed dat het bij het ontmoediging's beleid behoort..Mensen een schuld/paranoia gevoel geven vanwege het (binnen) kweken? lol
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              Als je er geen goed gevoel bij hebt doe je het toch niet ?
              Als het net zo makkelijk ging als thee zetten zou iedereen het wel doen, en zelfs dat komt met de nodige risico's.

              Meerdere CFL's maakt het natuurlijk niet veiliger.
              Eerder onveiliger, want meer elektrische dingen.

              Over 5+ maandjes kun je alweer buiten beginnen
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor alle antwoorden tot dusver. Uiteindelijk ben ik toch maar begonnen onder de hps lamp en heb ik er al wat meer vertrouwen in. De (inderdaad magnetische) ballast wordt wel vrij heet, maar die ligt nu op een keramisch bordje, dus da's geen probleem meer. Luchtafvoer, en dus vocht- en temperatuurbalans optimaal houden is geen evidentie aangezien dit via een verluchtingssleuf in een velux dakvenster moet, maar tot dusver denk ik dat het wel lukt.

                  Bij een volgende kweek zou ik misschien eerder voor LED durven gaan, maar voor mijn eerste poging doe ik gewoon verder zoals ik bezig ben.

                  Comment


                    #10
                    En die schakelklok is een davin of iets standaard van de doe het zelf, die gaat blijven vastkleven?

                    Comment


                      #11
                      Da's een Davin, ligt plat op een meter van de vsa, beide op een gootsteen met brede rand zodat ze er niet af kunnen vallen. De kraan is uiteraard afgesloten

                      Comment

                      Bezig...
                      X