Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Nee maar dit was meer als basis kweekje om even te leren hoe en wat het een beetje inhoudt en meer dan 5 gram was ook niet streefgewicht alles is mooi mee genomen maar ik had zelf er ook niet veel verwacht van met basic lampen enzo maar ik ga in de zomer buiten kweken hopen dat ik met deze ervaring beter kweek

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door welters View Post
      Nee maar dit was meer als basis kweekje om even te leren hoe en wat het een beetje inhoudt en meer dan 5 gram was ook niet streefgewicht alles is mooi mee genomen maar ik had zelf er ook niet veel verwacht van met basic lampen enzo maar ik ga in de zomer buiten kweken hopen dat ik met deze ervaring beter kweek
      Sterkte met je buitenkweek ik lees het wel!!

      Comment


        #33
        5 gram, waarvan 4 gram fluff en blaadjes.

        Licht is heel belangrijk voor een plant.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Dus eigenlijk zeggen jullie van deze plant heeft niet echt zin om af te laten bloeien
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door welters View Post
            Dus eigenlijk zeggen jullie van deze plant heeft niet echt zin om af te laten bloeien
            Zal zeker in de bloei gaan, gewoon proberen het staat niet in de weg toch?

            Comment


              #36
              Zou 'm lekker buiten zetten als ik jou was.
              In 1 dag pakt die meer licht dan een week onder die lampjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                O ja QnQ dat mag duidelijk zijn en weggooien kan altijd nog........

              #37
              Ik zet hem laatste dagen ook zoveel mogelijk buiten maar snachts kan die dan ook buiten blijven kwam kou

              Comment


                #38
                Miss domme vraag maar ziet hij er zo slecht uit dan?

                Comment


                  #39
                  Oorspronkelijk geplaatst door welters View Post
                  Ik zet hem laatste dagen ook zoveel mogelijk buiten maar snachts kan die dan ook buiten blijven kwam kou
                  Zet ze voor het slapengaan binnen en de volgende dag buiten ( als ze een beetje droog staan en niet te koud is....)......

                  Comment


                    #40
                    Zijn die bolletjes mannelijk of niet want heb rondgezocht en kon er niet echt een goed antwoordt vinden
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Nee, dat zijn calyx of bloemkelken met pistels(de witte haartjes die hier al bruin zijn). Dit zijn de eerste die ontstaan, tussen de oksels, en duiden op een vrouwelijke plant. Geen zorgen dus daaromtrent.

                    #41


                    is deze kas geschikt voor 2 a 3 autoflowers

                    Comment


                      #42
                      Eigenlijk is die minder geschikt omdat dat plastic veel licht en UV tegenhoudt.
                      Voor tomaten is dat niet erg.

                      Qua grootte is-ie wel prima.
                      Als je 'm met de open kant naar de zon zet kun je de deur omhoog rollen, dan is het geen probleem.
                      Een stok eronder met een tennisbal erop (anders gaatie door het zeil) net ietsje hoger dan de kas, is wel aan te raden anders blijft er regen op staan en moet je dat na een bui eraf gooien.
                      Of op een andere manier eh, maar zo heb ik het gedaan met wat ik voorhanden had.

                      Het eerste wat hier kapot ging waren de lusjes waar scheerlijnen aan kunnen en die dingetjes waarmee je de raampjes en de deur mee vastzet.
                      Da's allemaal dat groene lint, dat gaat bij elke kas het eerst kapot denk ik.
                      De rits moet je ook voorzichtig mee zijn als je er langer dan 2 jaar mee wil doen
                      Eventueel kun je die later eens invetten met siliconenspray of er een kaars langs raspen (kaarsvet)
                      (en natuurlijk het ding opzetten met de ritsen dicht)

                      Als je er een beetje zuinig mee omgaat (netjes opbergen na gebruik) kan je er wel een jaar of 3-4 mee doen.
                      Daarna is het zeil wel zo'n beetje weg en de buisjes te ver geroest.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #43
                        Alleen woon ik naast een bos waar zomers veel insecten vliegen en kruipen wou ik het liefst een kas die dicht id met aantal ventilatie plekken of kan ik daar gerust gewoon mijn planten buiten zetten zonder bang y3 zijn voor de insecten

                        Comment


                          #44
                          Yep, ik woon in een bos Insecten hou je toch niet tegen.
                          Buiten hoef je daar eigenlijk bijna niets aan te doen, de natuur regelt dat.
                          Waar beestjes zijn komen ook weer andere beestjes die die eerste opeten.
                          Bestrijden hoeft eigenlijk alleen als het echt een plaag wordt.

                          Slakkenkorrels kun je wel alvast strooien. (1 handje op 4x4 meter)
                          Of je moet een hoop vogels, egels, kikkers in de tuin hebben, dan eten die ze voor je op.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #45
                            Hoe doe jij het dan als het stevig waait met je planten?

                            Comment

                            Bezig...
                            X