eerste kweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • welters
    Senior Stoner
    Member
    • Mar 2018
    • 33

    #31
    Nee maar dit was meer als basis kweekje om even te leren hoe en wat het een beetje inhoudt en meer dan 5 gram was ook niet streefgewicht alles is mooi mee genomen maar ik had zelf er ook niet veel verwacht van met basic lampen enzo maar ik ga in de zomer buiten kweken hopen dat ik met deze ervaring beter kweek

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door welters
      Nee maar dit was meer als basis kweekje om even te leren hoe en wat het een beetje inhoudt en meer dan 5 gram was ook niet streefgewicht alles is mooi mee genomen maar ik had zelf er ook niet veel verwacht van met basic lampen enzo maar ik ga in de zomer buiten kweken hopen dat ik met deze ervaring beter kweek
      Sterkte met je buitenkweek ik lees het wel!!

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #33
        5 gram, waarvan 4 gram fluff en blaadjes.

        Licht is heel belangrijk voor een plant.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • welters
          Senior Stoner
          Member
          • Mar 2018
          • 33

          #34
          Dus eigenlijk zeggen jullie van deze plant heeft niet echt zin om af te laten bloeien
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • Ipie
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2016
            • 2241

            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door welters
            Dus eigenlijk zeggen jullie van deze plant heeft niet echt zin om af te laten bloeien
            Zal zeker in de bloei gaan, gewoon proberen het staat niet in de weg toch?

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #36
              Zou 'm lekker buiten zetten als ik jou was.
              In 1 dag pakt die meer licht dan een week onder die lampjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                O ja QnQ dat mag duidelijk zijn en weggooien kan altijd nog........
            • welters
              Senior Stoner
              Member
              • Mar 2018
              • 33

              #37
              Ik zet hem laatste dagen ook zoveel mogelijk buiten maar snachts kan die dan ook buiten blijven kwam kou

              Comment

              • welters
                Senior Stoner
                Member
                • Mar 2018
                • 33

                #38
                Miss domme vraag maar ziet hij er zo slecht uit dan?

                Comment

                • Ipie
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2016
                  • 2241

                  #39
                  Oorspronkelijk geplaatst door welters
                  Ik zet hem laatste dagen ook zoveel mogelijk buiten maar snachts kan die dan ook buiten blijven kwam kou
                  Zet ze voor het slapengaan binnen en de volgende dag buiten ( als ze een beetje droog staan en niet te koud is....)......

                  Comment

                  • welters
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Mar 2018
                    • 33

                    #40
                    Zijn die bolletjes mannelijk of niet want heb rondgezocht en kon er niet echt een goed antwoordt vinden
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Nee, dat zijn calyx of bloemkelken met pistels(de witte haartjes die hier al bruin zijn). Dit zijn de eerste die ontstaan, tussen de oksels, en duiden op een vrouwelijke plant. Geen zorgen dus daaromtrent.
                  • welters
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Mar 2018
                    • 33

                    #41


                    is deze kas geschikt voor 2 a 3 autoflowers

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #42
                      Eigenlijk is die minder geschikt omdat dat plastic veel licht en UV tegenhoudt.
                      Voor tomaten is dat niet erg.

                      Qua grootte is-ie wel prima.
                      Als je 'm met de open kant naar de zon zet kun je de deur omhoog rollen, dan is het geen probleem.
                      Een stok eronder met een tennisbal erop (anders gaatie door het zeil) net ietsje hoger dan de kas, is wel aan te raden anders blijft er regen op staan en moet je dat na een bui eraf gooien.
                      Of op een andere manier eh, maar zo heb ik het gedaan met wat ik voorhanden had.

                      Het eerste wat hier kapot ging waren de lusjes waar scheerlijnen aan kunnen en die dingetjes waarmee je de raampjes en de deur mee vastzet.
                      Da's allemaal dat groene lint, dat gaat bij elke kas het eerst kapot denk ik.
                      De rits moet je ook voorzichtig mee zijn als je er langer dan 2 jaar mee wil doen
                      Eventueel kun je die later eens invetten met siliconenspray of er een kaars langs raspen (kaarsvet)
                      (en natuurlijk het ding opzetten met de ritsen dicht)

                      Als je er een beetje zuinig mee omgaat (netjes opbergen na gebruik) kan je er wel een jaar of 3-4 mee doen.
                      Daarna is het zeil wel zo'n beetje weg en de buisjes te ver geroest.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • welters
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Mar 2018
                        • 33

                        #43
                        Alleen woon ik naast een bos waar zomers veel insecten vliegen en kruipen wou ik het liefst een kas die dicht id met aantal ventilatie plekken of kan ik daar gerust gewoon mijn planten buiten zetten zonder bang y3 zijn voor de insecten

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #44
                          Yep, ik woon in een bos Insecten hou je toch niet tegen.
                          Buiten hoef je daar eigenlijk bijna niets aan te doen, de natuur regelt dat.
                          Waar beestjes zijn komen ook weer andere beestjes die die eerste opeten.
                          Bestrijden hoeft eigenlijk alleen als het echt een plaag wordt.

                          Slakkenkorrels kun je wel alvast strooien. (1 handje op 4x4 meter)
                          Of je moet een hoop vogels, egels, kikkers in de tuin hebben, dan eten die ze voor je op.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • welters
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Mar 2018
                            • 33

                            #45
                            Hoe doe jij het dan als het stevig waait met je planten?

                            Comment

                            Bezig...