Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgie doet grote kuis in plantages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belgie doet grote kuis in plantages

Korting op 420shop
    ze vinden er toch regelmatig hoor in den Belgiek
    Na intensief speurwerk hebben rechercheurs van politie Erpe-Mere/Lede een wietplantage met 600 oogstrijpe plantjes ontdekt en ontmanteld. Eén persoon, een man van Turkse afkomst, werd opgepakt. Hij verschijnt vandaag voor de onderzoeksrechter.

schande
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Een goede crimineel heeft geen strafblad.....

Comment

Ha, goeike.

Comment

die maken de hobby teelt het ook altijd maar moeilijker omdat ze wet daar door altijd maar strenger maken door zo een mannen
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Wat ik vooral erg vond is dat iemand tot 12 maanden voorwaardelijk veroordeeld is voor recreatief gebruik.
            Hier in Belgie he.

Die man rookte naar eigen zeggen 15 joints per dag. De buren hadden geuroverlast en “veel bezoekers” gemeld.
            De man moest voorkomen en kreeg een jaar voorwaardelijk. Hij werkte en rookte ook tijdens zijn werk. Dan stelde men zich vragen of die man zijn job wel kon uitoefenen? Als die dat niet kon had zijn baas hem wel ontslagen he. In de groendienst blowt quasi iedereen. Iemand die tolerant aan wiet is werkt er veelal net beter door.

Recreatief gebruik kan je dus hedendaags een celstraf opleveren.

Eigenlijk heeft die man het ook slecht aangepakt. Hij speelde de sukkelaar en slachtoffer van een verslaving. Als ik moest voorkomen zou ik die rechter vlakaf gevraagd hebben waar die zich mee moeit? Dat ik nu 1 of 15 jointen smoor, daar heeft toch niemand zaken mee? Al zeker niet als ik elke dag op tijd op mijn werk sta. Het is niet omdat iemand zich er vragen bij stelt dat die vragen ook berusten op feiten in de dagelijkse realiteit he. Moraalridders en inconsequente gutmenschen, het nieuwe gevaar van deze samenleving.

Comment

De aanleiding was overlast.
              Had die man een betere band gehad met z'n buren hadden ze dat onderling kunnen oplossen.
              Tja, en op de rechtbank benader je zo'n rechter beter op z'n eigen niveau, goed voorbereid net netjes in 't pak.
              Dit heeft dus niet geholpen in de beeldvorming van de recreatief gebruiker.

Mja, 15 joints recreatief ?
              Zal wel aan m'n leeftijd liggen eh, maar dan val je wel in een andere categorie imo.
              Eens je zoveel wiet recreatief gebruikt zou je je misschien beter eens moeten melden bij de drugslijn.
              Niet om anderen te plezieren, maar om zelf iets minder afhankelijk te worden.
              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Sorry hoor 15 joints op een dag is niet normaal
                Blowen op je werk is ook niet normaal
                Dat de buren en bezoek geur overlast ervaren dat snap ik met 15 joints perdag
                Oja 600 plantjes is ook geen hobby van mogen ze hem opsluiten
                God was never on your side..

Comment

Organisch, gaat ge dan ook de volle pot betalen als er bv longkanker wordt vastgesteld? Want dan mag de staat tussen komen natuurlijk, maar vragen stellen bij 15 joints per dag, dat mag dan ni. Dat is nu net het hele punt van dat gedoogbeleid, als er sprake is van overlast dan word je harder aangepakt. Ik zal ni snel voor de rechter moeten verschijnen.

Comment

Be careful what you wish for he mensen! Want je kan het wel eens krijgen en beduiveld achterblijven.
                    Het ging niet over 600 planten maar 2 planten. Het is niet omdat daar veel volk komt, uren in de wind naar wiet stinkt dat deze man 12 maand voorwaardelijk moet krijgen. Hallo gasten, het gaat hier over wiet he!
                    Mijn kledij hangt hier in de gang. Ik doe er alles aan om mijn geur net minimaal te houden, ik handhaaf qua geur een zero tolerantie.
                    Echter mijn buurman? Kettingroker en bakt veel frietjes zonder zijn dampkap op te zetten. Mijn jassen ruiken regelmatig naar nicotine en frietvet. Ik klaag nooit bij die man. Die is oud, van een hele oude stempel en naartoe de dementie aan het gaan. Ik help die mens indien nodig.
                    Ik heb “overlast” maar ik ga niet klagen. En als het mij echt de spuigaten uitloopt dan ga ik eerst met mijn buur praten, dan de huisbaas en indien nodig het gerecht. Hopend en wetend dat dit waarschijnlijk allemaal niet nodig zal zijn. We zijn mensen he, een beetje verzuurd maar laat ons toch als volk bij een blijven en niet te verdeeld geraken, en al zeker niet over wiet. (Ja ik heb geblowd als ik dit schrijf, ik zen in mijne goeie)

We mogen dan wel een mening hebben over wat veel en weinig blowen is. Je kan dat ook over roken hebben. We kunnen dan klagen wat longkanker kost. Echter heeft een roker zijn lading in de medische voorziening meer dan driedubbel gedekt eens die doodgaat. Want deze betaalt daarvoor ook torenhoge belastingen op zijn tabak. Dat men dit weigert te doen bij wiet is maar hun zaak he?
                    Indien sensibilisering kan je die schadelijkheid net naar een minimum herleiden en mensen scholen in verantwoord gebruik. Een zero tolerantie werkt niet he mensen? Ze zijn uiteindelijk ook gestopt met lijfstraffen en meningen verbieden omdat ze er op uitkwamen dat het zinloos was.
                    Waarom zou dit met marijuana anders zijn? Cannabis zet mij aan tot eenheid, ik kan communiceren, ik kan de tram op zonder overprikkeld te geraken en ik kan met alle waanzin omgaan die rondom mij heen op mij af komt.
                    Ik heb jaren in de waan geleefd dat alcohol sociaal was en cannabis marginaal. Ik heb alcoholproblemen gekend waardoor ik dus echt aan een geheelonthouding moet doen of ik beland op 123 terug in de goot. Maar op cannabis kan ik quasi alles. Ik behoud net goede relaties dan en mijn leven loopt van leien dakje. Ik heb na professionele hulp (en een rim ram aan medicatie) ondervonden dat cannabis mij het beste dient als medicijn.
                    Dat ene er nu 1, 5 of 10 per dag nodig heeft is iets waar niemand zich in zou horen te moeien. Dat is goed voor dictators.

Comment

• Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      Dus concreet: Waarom kan alcohol dat mij(n omgeving) zoveel problemen brengt wel recreatief maar cannabis dat mij(n omgeving) zo goed doet niet recreatief?
                      Dit is toch het toppunt van inconsequentie opgedrongen door de verzuurde fascisten in onze maatschappij.
                      Mijn gedacht.
                      Last edited by Organisch; 30th March 2018, 17:40.

600 plantjes en hobby ? Haha klopt iets ni denk ik

Comment

Het blijft toch frappat dat planten een probleem blijven vormen, maar je alcohol ongelimiteerd mag stokeren.
                      Terwijl cannabis nog niet de helft aan overlast veroorzaakt dan alcohol. In het weekend staan de spoedartsen, politie en brandweer geen overuren te draaien voor cannabis hoor. Vraag hen maar eens wat alcohol in vergelijking tot wiet kan veroorzaken. Het grote probleem bij jongeren is nu vooral bingedrinken.

Alcohol kan men dan wel sensibiliseren, zelfs reclame voor maken dat het sociaal en gezond kan zijn. Men zet daarbij dus minderjarigen aan, want je mag vanaf 16 jaar alcohol drinken. Veel van die jeugd doet in hun late studentenleven aan bingedrinken en daar moeten de hersenen dan niet volgroeien? Of welk excuus rechtvaardigt dit recratief gebruik dan en welk excuus houdt cannabis dan illegaal?

Comment

Het heeft geen enkele zin om die vergelijking te blijven maken.

Comment

Kunt ge ook waarom zeggen?

Ik spreek uit ervaring. Ik ben van jongs af ingelepeld dat alcohol sociaal is en cannabis marginaal. Mijn vader was heel fanatiek gekant tegen drugs vanuit zijn beroep, maar hij dronk wel dagelijks een fles whisky leeg. Mijn vader kon zijn prikkels lang opbouwen en na zo’n fles kon de bom barsten. Niemand beschermde ons gezin tegen zijn alcoholtirades, echter was het in heel de straat geweten.
                          Ik had beter moeten weten en die alcohol moeten mijden, maar ik woon en leef in een maatschappij waar alcohol de norm was. Toen ik stopte met alcohol op 35 jarige leeftijd heb ik mensen regelmatig moeten wijzen dat ik aan geheelonthouding doe. “Allez toe nou, drink toch eentje met ons?” Op bezoek bij mijn ouders? “De pintjes staan koud he!” Waarop ik dan tot 5x toe moest zeggen dat ik gestopt was alvorens mijn eigen familie me geen alcohol meer zou aanbieden. Ik ga mijn alcoholproblemen hier niet neerschrijven. Maar ze speelden diep in mijn leven en hebben bij derden veel schade veroorzaakt. Al mijn stoppen slagen door en ik heb geen remmen als ik mijn problemen ga verdrinken en iemand staat daarin in de weg.

Ik kon als minderjarige gewoon in elke supermarkt alcohol kopen en ik was lang geen 16 hoor. Daar hebben overheden maar recent bij ingegrepen. Ik kon als tienjarige al alcohol kopen “voor mijn ouders” als ik zou gewillen hebben. Wederom, andere tijden. Een achtjarige ging gewoon alcohol en sigaretten voor zijn ouders kopen zonder problemen bij mij in de regio.
                          Ik lees krantenartikels die jongeren aanzetten op café te gaan en waarin men de heilzame eigenschappen van alcohol benoemt.
                          Men verkoopt alcohol als sociaal, maar plakt er geen gevarenetiket overheen zoals bij sigaretten om de overlasat ervan te benadrukken. En de overlast treft meestal derden waar bloed vloeit. Maar een jointje heeft een geurtje dus we kunnen zeuren over overlast? Daar valt niemand dood bij. Maar afgelopen weekend hebben hulpdiensten weer onschuldige mensen van het asfvalt mogen schrapen en uit hun wagen mogen bevrijden omdat mensen ervoor kiezen dronken te rijden. Er zijn veel meer incidenten bij alcohol te vinden dan zelfs nog maar bij heroine.
                          Conclusie? Een verbod werkt?
                          Laat ons dan ook even consequent alcohol recreatief verbieden en dit enkel medisch toepassen. Voor wondjes te ontsmetten of dergelijke.

De vergelijking gaat wel op, alleen hoort de alcohollobby het niet graag. Alcohol is een drugs. Ze is daar geen uitzondering in, cannabis ook niet. Maar cannabis is een medicinaal kruid dat je onbewerkt rechtstreeks van de plant kan gebruiken. Het is de commerciele teelt en foutief gebruik dat het ongezond maakt. De plant zelf heeft geen ecologische impact indien men dat legaal zou mogen telen onder de blote zon. Die planten zetten zuurstof om en vervuilen niets.

Ideologie in mensen hun hoofd verkloot alles gewoon.

Comment

Interessant. Als Belg zijnde kwam ik toch al rare toestanden tegen hehe.
                            Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                            Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                            Bezig...
                            X