Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang nog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoelang nog?

    Korting op 420shop
    Beste allen,

    Misschien een super domme vraag, maar kan iemand een ruwe schattig maken hoelang mijn plantjes nog moeten? Uiteraard heb ik een microscoop en check ik hiermee wanneer ze oogstrijp zijn, maar ben benieuwd hoelang ze ongeveer nog moeten.

    Ik ben erg dom geweest door mijn registratie papier kwijt te raken. Hierop had ik precies staan wanneer ze geplant waren en wanneer ze in de bloei zijn gegaan. Ik ga op 28 April op vakantie en heb echt niemand die ze kan verzorgen. Op 27 April is het koningsdag en heb ik vrij om de plantjes te knippen, maar ja zou dit haalbaar zijn?

    Het gaat om Lemon Haze planten van het huismerk wietzaadjes.nl en ik denk dat ze nu ruim 5 weken bloeien, maar durf het niet zeker meer te zeggen.

    Alvast dank voor de eventuele reacties!

    Yorrik
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Registratiepapier kwijt raken vind ik nog de minste ramp...
    Maar de tijd wanneer het klaar is moet je zeker op 11 weken rekenen!
    Daar bedoel ik mee van zaadje tot oost...

    Wist je van te voren niet dat je op vakantie ging?
    Aangezien zoals ik het bekijk ga je het niet redden voor die datum helaas...
    Tja, als je niemand hebt voor de verzorging, dan maar knippen voor de vakantie...
    Hopelijk trekken ze nog flink aan voor de vakantie ...Succes!

    Comment


    • DannyDeVito
      DannyDeVito commented
      Editing a comment
      bij mijn laatste kweekje zaten ook 2 lemon haze en die hadden 11 weken "echte" bloei nodig en met 5 weken voorgroei en 2 weken voorbloei zat ik in totaal op 18 weken hoor maar het wachten wel de moeite waard

    #3
    Vraag me af wat je wil doen als ze niet klaar zijn tegen die tijd ??
    Als je maar week op vakantie gaat kan je ze gewoon laten staan desnoods lampen uit en na je vakantie oogsten.
    God was never on your side..

    Comment


      #4
      Nog een week of 5 gezien de bloei er nu 5 weken inzit. 27 april gaat hem zeker niet worden om te knippen.

      Comment


        #5
        veel water geven voor je vertrek en hopelijk dat ze nog leven als je terug bent
        want voor je verlof haal je het niet en vroeger knippen heeft ook weinig zin smaakt naar niets

        ofwel automatisch water systeem halen zijn mensen hier op de site die dat gebruiken
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #6
          Nja, heel veel water geven voor je weggaat is niet zo heel handig.
          Dan staan ze 3 dagen zeiknat, waardoor er veel wortels afsterven, en daarna 4 dagen droog.
          Kom je thuis staat er een treurwilg in je tent.

          27 April gaan ze nog niet klaar zijn, dus jouw dilemma is of je ze laat staan, met automatisch watergeefsysteem, of niet.
          Een camera of smsalarm is ook fijn als je langer dan een midweek weg bent.

          Wil je zonder zorgen op vakantie dan wordt het gewoon knippen of nog wat extra investeren.
          Het hoeft niet heel veel te zijn. Stukje slang, 1 Blumat per pot en iets waar voor 1-2 weken water in kan.
          Geen pomp, geen voeding, dan gaat er ook niks aan stuk of verstopt.

          Maar dan het volgende probleem na het knippen, want je kunt ze waarschijnlijk niet langer dan een dag of 5-6 in de tent hangen met de afzuiger aan.
          Dan bestaat de kans dat de wiet gortdroog is als je terug komt.
          Zonder afzuiger is ook moeilijk denk ik, dan moet de deur van de tent zeker open, en gaat de geur door het hele huis heen.
          De afzuiger schakelen raad ik niet aan.
          De schakelmomenten zijn bij afzuigers het meest kritiek (zeker als ze gedimd zijn!) waarbij de kans op defect of erger (brand) het grootst is.

          Je hebt diverse mogelijkheden, niet allemaal even makkelijk.
          Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen.

          Je hebt nog even de tijd.
          Je kunt ze nog flink stressen waardoor de trichomen misschien wat sneller verkleuren als je wil knippen. Je mist dan wel de weken waarin ze flink dikker worden.
          Er zijn ook middeltjes in de handel, zoals o.a. Ripen, maar da's meer iets voor broodkwekers, daar vernaggel je ook alle trichomen en pistils mee.

          Succes, hou ons op de hoogte!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Beste allen,

            Dank voor de reacties! Het heeft me echt weer aan het denken gezet, maar ben er nog steeds niet over uit.

            Ipie Helaas, wist ik toen ik ze had gepoot nog niet dat ik op vakantie zou gaan. Dit is redelijk spontaan gebeurd en is ter vervanging van de zomervakantie.
            Onze beste vrienden gaan met ons mee en dat is ook tevens de enige die weten van mijn hobby.

            Ik ben zelf best wel een liefhebber en kweek puur voor mezelf dus ik wil dat de smaak zeker weten goed is en daarvoor denk ik toch dat ik moet gaan investeren.
            Stel ik zou knippen dan durf ik best zonder afzuiger het een weekje te laten staan aangezien ik gebruik maak van "The neutralizer" en ook nog van Ona gel potten.

            Ik denk zelf dat ze korter moeten dan 4 weken. Ik zal vanavond een aantal close up foto's maken van de trichomes en misschien dat iemand dan nog een betere inschatting kan maken.

            QnQ Zouden de toppen nog veel dikker worden als dit of heb ik het meeste wel gehad? Als ze nog veel dikker zouden kunnen worden dan maakt dit de keuze om na mijn vakantie te knippen ook iets makkelijker. Vanavond omstreeks 20.00u ga ik proberen wat foto's te maken met mijn telefoon en een microscoop ervoor. Ik hoop dat het lukt. Hoe maken jullie altijd van die duidelijke foto's?

            Allen nog een fijne avond gewenst!

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              30 foto's maken en hopen dat er 1 of 2 goeie tussen zitten
              Met flits, zonder flits, maar altijd zonder zoom.
              Afstand tussen 50cm en 10cm en dan maar klikken heh uit alle hoeken.

              - als ze nog 4 weken moeten worden ze nog wel merkbaar dikker ja -

            #8
            Ik heb wel 100 foto's gemaakt, maar krijg het niet echt helder. Heb met een microscoop op mijn cameralens geprobeerd.

            Zijn er mensen die een goede set up hebben waar wel duidelijke fotos mee gemaakt kunnen worden?
            Attached Files

            Comment


            • Stonerr
              Stonerr commented
              Editing a comment
              Ik kan toch zien dag je trichomes nog clear zijn, dit is te roken maar qua potentie zal het niett veel zijn denk ik.. proberen zo lang mogelijk te laten staan, niet te lang natuurlijk

            #9
            Yeah, trichomenfoto's zijn wat moeilijker.
            Ik heb weleens foto's met m'n gsm door een loep genomen en een zaklamp ernaast voor extra licht. Dat ging redelijk, maar ook niet optimaal.
            Hoe dichter je erop zit, hoe meer licht je verliest en voor elke camera is er een minimale focus afstand.
            Kom je te dichtbij, krijg je 'm niet meer scherp.

            Eigenlijk wil je helemaal geen doorzichtige trichomen hebben, dat lukt niet altijd, maar in ieder geval zo min mogelijk.
            Komende twee weken hebben ze in ieder geval nog nodig.

            Als je gaat knippen de 27e, mag je over een week wel met voeding stoppen.
            Ze kunnen wel een maand op alleen water als je toch nog van gedachten veranderd
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #10
              QnQ
              Thanks voor je antwoord!

              Ik heb wellicht de oplossing om goede foto's te maken en ga vanavond omstreeks 18.30u een poging doen en dan hou ik jullie op de hoogte.

              Ik ga vanavond een microcamera met 100x zoom uitproberen die ik een dagje mag lenen.

              Foto's ga ik vanavond uploaden en wellicht kunnen we daaruit een juiste beslissing (als ze scherp zijn) nemen.

              Comment


                #11
                QnQ Ipie Stonerr
                Hehe daar zijn ze dan eindelijk!
                Gistermiddag gemaakt met mijn laptop en een digitale microscoop. Nog geen hele scherpe foto, maar al wel beter dan het was.

                ​​​​​​​Wat vinden jullie van de trichomes?
                Attached Files

                Comment


                  #12
                  Prima foto's.
                  Volgens mij is nog wel 50% of meer helder.
                  Hopelijk gaan die nog snel wat kleur krijgen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #13
                    Foto's zijn prima gelukt hoor!
                    Ik neem aan nog minimaal vier weken, tja zal denken over een oplossing voor je........

                    Comment


                      #14
                      hebben nog paar weekjes te gaan zo te zien tot je ambers krijgt

                      Comment


                        #15
                        Dank voor jullie antwoorden!

                        Als het nog zon vier weken zal duren dan lijkt het mij toch wel verstandig om een druppelsysteem te gaan kopen, zodat ze die week veilig door kunnen komen. Twee dagen voor vertrek zal ik nogmaals close up foto's maken voor de zekerheid.

                        Comment

                        Bezig...
                        X