Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtschema 1 cannabis plant 600 watt 8 weken groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Als er maar 23 watt nodig is, dan is 250 watt belachelijk veel.

    Zal eens kijken of het mogelijk is, zo'n cool white spaarlamp van 23 watt in de Bonanza 600 gehangen kan worden.

    Comment


      #17
      Vergeet niet 2weken op 23watt vs 2weken natrium bv is DAG en nacht vershil van ontwikkeling he!

      ik zou zou 2 weken onder een TL van 35watt hangen met 3300lumen , dan 5weken voorgroeien op 400
      dan op 1212 , dan groeien ze nog een dikke 2a3weken eer ze stagneren qua groei en de derde week start je met boost (bij sommige digitale ballast) en hoppa!


      Comment


        #18
        Zo'n tl 35 watt lamp is een goed idee"
        https://www.desjop.nl/nl/a/nieuw_/se...7#.WuuhMy-iHFw
        Kan ik dit ook aan de HPS lamp hangen?

        Ik wil 1 grote plant kweken, en in de groei wil ik hem ook op 600 watt gebruiken.
        De plant wil ik dus flink laten groeien, met name in de breedte via scroggen.

        Heeft de plant in de groei per se ook nachtrust nodig?
        Of is het verstandig om 18 uur licht en 6 uur donker te hanteren?

        Comment


          #19
          geeft een derde minder lumen ,voor dubbel de prijs
          scroggen is voor opbrengst een betere optie , maar er zijn heel veel andere manieren waarmee je een grote opbrengst haalt
          je kan ook 20/4 doen of 22/2
          maar verwacht geen monster onder een Tl

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Het moet juist 1 mega cannabis plant worden.
            Daarom kweek ik er maar 1.

            Wat zijn de voordelen van geen 18 licht 6 donker, maar juist 20/4 of 22/2?

            Wat raden jullie mij aan kwa watt voor 8 weken groeiperiode?

            Scroggen ga ik inderdaad, de kast is maar 176 cm hoog, dus moet wel de breedte ingaan.

          #20
          Wil je je plant laten groeien dan is 18/6 de juiste optie.
          Die rust pakken ze die 6 uur .

          Let wel, overschakelen op 12/12 heeft de plant alsnog groei dat varieert tussen de 3 a 5 weken.
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik kan mij voorstellen dat een plant ook rust wenst.
            Dus 24 uur licht is denk ik geen goed idee.
            Echter wil ik een zo'n groot, en uiteindelijk zo'n breed mogelijke plant kweken met 8 weken groei.

          #21
          De energiekosten calculator van

          (( gemaakt door Faach Viechuur ))

          Voor als je wil berekenen wat de kosten ongeveer gaan zijn.
          Bij HPS reken je 10% extra, dus voor 250W reken je 275 en 400W wordt 440 etc...
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de rekentool, die komt goed van pas

          #22
          QnQhttps://www.wietzaadjes.nl/delicious...licious-seeds/https://www.g-tools.nl/product/verli...cfl-kweeklamp/

          Maar dat past niet in mijn budget.
          Kan alleen als het een goedkope lamp is, anders moet ik beginnen met 250 watt, en dat is weer zonde van de stroom.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #23
            iedereen wil een kg halen met 1 plant ...
            in praktijk ...

            176 is wel echt laag hoor...
            ik zou alvast 2 keer toppen , en super of monstercroppen , mijn concollega's zullen vast dieper in detail treden

            Comment


              #24
              Ja toppen kan je volgens mij niet vaak genoeg doen haha.
              Het is 1 vierkante meter, dus probeer hem zo breed mogelijk te krijgen.

              Comment


                #25
                Ik las dat je normaal op zo'n 30 cm begint met scroggen, maar dat geldt denk ik niet als je net als ik een hele grote plant wilt kweken, uiteraard met grote diepe, en sterke wortels.
                Wordt sowieso 8 weken groeien, maar las ook dat de groei soms nog een paar weken doorgaat in de bloei.

                Welke hoogte om te scroggen raden jullie mij aan voor 1 cannabis plant op 1 vierkante meter met 600 watt dimbaar: 250 - 400 - 600 watt?


                Ik hoor ook graag over jullie gedachten over hoeveel watt ik de HPS lamp iedere week kan zetten met 8 weken groei, om een mega grote cannabis plant te kweken. Hoeveel uur licht en donker zou ik geven gedurende deze weken?

                Hoop dat iemand ervaren mij goed advies kan geven?

                Comment


                  #26
                  zoals ze mij al vaak gezegd hadden , lees je in eer je begint!
                  600 watt dimmen naar 250 gaat maar net een dagje ofzo (ander spectrum)
                  ik zou voor 400watt gaan op een hoogte van 30 a 40 van je pot af , zo laag mogelijk want in jou geval is 178 niet hoog.
                  als je bijna 1 op 1 haalt zou ik pas de overstap maken naar 600 ...

                  Comment


                    #27
                    Het spectrum wordt inderdaad iets blauwer als je dimt, maar het is nauwelijks merkbaar, en zelfs gunstig voor de groei.

                    ---( hoeveel denk je dat een 4x 55W CFL verbruikt ? (4 x 55 = ? )


                    Gewoon die 600W lamp erin, die kun je dimmen, dat staat er specifiek bij op de site.
                    Of hang zo'n 4x55W erboven en dat scheelt je ongeveer 10 cent per dag ten opzichte van de evsa op 250W
                    Na 1200 dagen ben je dan inderdaad goedkoper uit.

                    Maar ik snap roller ook wel.
                    600W is een hele bult licht.
                    Als je nog nooit HPS gezien hebt dan schrik je je de tering.
                    Maar je kunt die evsa ook altijd op 400 laten staan natuurlijk
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #28
                      Bedankt voor je bericht QNQ.
                      Ja 4x 55 staat bijna gelijk aan 250 watt haha.

                      Dan gebruik ik de HPS met de 600 watt lamp dimmen.

                      Voor hoeveel weken zou jij 250, 400, en 600 watt gebruiken, in een groeiperiode van 8 weken?
                      Ik ga hem uiteraard op 600 watt gebruiken, want wil 1 vierkante meter bedekken.

                      Comment


                        #29

                        Comment


                          #30
                          beowulf Bedankt voor je reactie.
                          Ik zal toch eens kijken of ik voor de eerste 2 weken kan gaan voor een cool white 23 watt spaarlamp.
                          Waarvoor staat 'MH'?

                          De kweekkast komt boven, en daar wordt het erg heet met mooi weer.
                          Hoop dat de Bonanza 600 dit aankan.

                          Comment

                          Bezig...
                          X