Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtschema 1 cannabis plant 600 watt 8 weken groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Eerste 2 weken gaan hopelijk op een spaarlamp 23 watt cool white, zo niet dan 250 watt HPS.
    Week 3 - 4de week op 250 watt.
    Week 5 - 6de week op 400 watt
    Week 6 - 8 week 600 watt

    Bloei 8 - 9 weken op 600 watt.


    Lijkt jullie dit ook een passend kweekschema op DWC met 1 plant in 55 liter?
    Ik hoop er lekker mee te knallen in de breedte; hoop goed te worden in het toppen en scroggen.

    Comment


      #32
      Als het er al erg heet wordt krijg je die 600 niet gekoeld. Die kasten staan daar voor gekend. MH is metal halide lamp. Geeft wit/blauw licht. Qua groei doet dat niet onder voor een 600 watt hps. Zelfs beter een 400 watt MH dan een 600 watt hps.

      Comment


        #33
        beowulf Bedoel je deze lamp:
        https://onlinetopgarden.com/nl/verli...-lamp-400-watt

        Maar deze modellen alleen voor de groei zie ik.

        De lamp die komt met de Bonanza 600 is:
        600 Watt Sunkraft met Powerlux reflector

        Weet je toevallig of ik hier ook een metal halide lamp in kan draaien?
        Last edited by Nicle; 5 May 2018, 02:11.

        Comment


          #34
          Dit is de lamp die je waarschijnlijk bedoelt:
          https://www.kweekotheek.nl/philips-315w-cmh.html


          Dan nog de vraag of ik die er gewoon in kan draaien zonder aanpassingen.

          Comment


            #35
            Als je nu is begint met wat algemene info te lezen dan zou je je vragen zelf kunnen beantwoorden. Die philips heeft een andere socket, nee die gaat dus niet passen. In principe kan je een 250 MH op je ballast aansluiten op 250 watt, maar voor wat zo'n ballast kost koop je eigenlijk beter eentje apart want dat gaat niet altijd goed. Alleen voor de groei ja. Dat is wat ik probeer uit te leggen. Dat je heel je groei kan toekomen met 250 watt, maar dan een MH. En die gaat veel minder warm worden en verbruikt 350 watt minder. Als ik soms leden zie posten dat je best direct de lamp op 600 watt zet, ts. Die moeten precies zelf hun rekeningen niet betalen.

            Comment


              #36
              Ik denk dat ik in een later stadium kijk naar 250MH, want verwacht niet dat ze dit bij G-Tools verkopen.
              Begin gewoon met de 600 watt lamp, op 250 watt.

              Ik heb even zitten rekenen, hoeveel ruimte ik in de hoogte heb voor 1 grote cannabis plant, en dat is 41,5 cm.
              Dat is niet hoog, en moet dus al heel vroeg beginnen met scroggen.

              En zo goed mogelijk toppen.

              Bonanza 600:
              Hoogte in de kast 150,5 cm - 49 cm = 101,5 cm voor hoogte cannabis plant met lamp.
              Hoogte lamp 60 cm ten opzichte van de plant= 41,5 cm ruimte hoogte voor de plant.

              Comment


              • Stonerr
                Stonerr commented
                Editing a comment
                Dat is wat iedereen je verteld, ook de temperatuur gaat flinke problemen geven met die 600w in die beperkte hoogte vrees ik..

              #37
              Stonerr Hoogte is inderdaad een probleem.

              Mainfolding is wellicht een goede oplossing:
              https://youtu.be/Dw_YZVF-OAM

              Wat denk jij?

              Comment


                #38
                Hoe ga jij van 175 naar 150? Maar zoals ik al zei, dat krijg je nooit van zijn leven gekoeld in de zomer. Vind die kasten gewoon slecht gemaakt. Je hebt al problemen in de zomer in een tent van 120x120x200. Een tent isoleert niks, die kast wel en ze is een stuk kleiner.

                Comment


                  #39
                  beowulf Dan zou ik dus niet in de zomer kunnen kweken met de Bonanza 600?
                  Kan hem dimmen tot 400 watt.

                  Comment


                    #40
                    beowulf wat als ik er nou een koelkast neer zet, met de deur open gedurende de zomer als ik kweek.
                    Of airco, maar dan wordt het wel een duur geintje kwa stroom.

                    Comment


                      #41
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #42
                        je kan ook een koelcel installeren zoals bij de slachters daar kunnen 10 bonanza's in en altijd fris
                        tjonge tjonge tjonge hier lees je wat

                        Comment


                          #43
                          Waarom staar je je helemaal blind op die Bonanza 600 ?
                          Dat ding kost rond de 900 euro en zal je waarschijnlijk meer ergernis dan plezier opleveren.

                          Je kan voor minder geld een stuk beter uitkomen.
                          Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

                          Comment


                            #44
                            voor 250 euro heb je dimbare evsa 600 watt plus azerwing medium kap plus lamp
                            en voor goei 300 euro heb je tent 120x120x215 plus afzuig en filter
                            dus VEEL goedkoper dan bananza 600 en veel interessanter
                            maar ja je bent wel beetje eigenwijs en vraag me af waarom je hier goede raad vraagt aan ervaren kwekers

                            Comment

                            Bezig...
                            X