Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer zaailing onder hps 150w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer zaailing onder hps 150w

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,

    Ga voor het eerst een plantje zetten.
    ni het zaadje ww van royalqueenseeds is ontkiemt en zit in een pot. Ik dacht wnr ik de eerste twee blaadjes zag ik deze onder de lamp mocht zetten (hps 150w). Nu heb ik deze er 2 uur onder laten staan en zie dat van 1 bladje de randjes licht geel geworden zijn (zie foto). Is deze nog ok? En wanneer mag ik deze onder de lamp zetten?

    Heb BTW een CNNBS G-KIT met 150 W HPS LAMP.
    Afmetingen = 60 * 60 * 100
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Thajoejoe; 3 July 2018, 08:56.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    #2
    moeilijk te zien op de foto...
    je lamp mag niet te laag hangen, HPS lampen stralen veel hitte uit...

    Comment


      #3
      Ik zal vanavond een foto trekken van wat dichterbij. Hij staat nu terug uit de kast in het zonlicht achter een raam. Misschien beter wat wachten tot deze een beetje groter is.
      Ga vandaag ook nog temperatuur meter halen want deze heb ik ook nog niet. Even kijken hoe warm het is.

      De lamp staat btw al op het hoogste punt in de kast kan hem mss nog wel een cm of 2 hoger krijgen.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Thajoejoe View Post
        Ik zal vanavond een foto trekken van wat dichterbij. Hij staat nu terug uit de kast in het zonlicht achter een raam. Misschien beter wat wachten tot deze een beetje groter is.
        Ga vandaag ook nog temperatuur meter halen want deze heb ik ook nog niet. Even kijken hoe warm het is.

        De lamp staat btw al op het hoogste punt in de kast kan hem mss nog wel een cm of 2 hoger krijgen.
        Ik heb zelf jammer genoeg nog geen ervaring met binnenkweek. Dus hier moet ik wat opletten met advies.
        Maar als de temperatuur en Lv binnen het normale liggen, en de lamp hangt hoog genoeg, kan ik niet meteen iets bedenken waarom het op de vensterbank beter zou gaan. integendeel.
        Binnen achter het glas, krijg je celstrekking, in een kweekkast zie ik dat anderen hun zaailingen veel korter en compacter blijven, (= veel licht)
        Een zaailing kan altijd ineens sterven ook. dat kan gewoon gebeuren; da's de natuur :p

        Comment


          #5
          Klopt het dat de temperatuur tussen dan 20 en 28 graden moet zijn?
          En wat met de LV? tss 40 en 80 %?
          Last edited by Thajoejoe; 3 July 2018, 11:24.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            #6
            Temperatuur is gemiddeld genomen rond de 24gr. het beste. De LV lekker hoog rond de 70% wat hoger mag nu zelfs ook nog wel wat hoger met je zaailing.
            Succes!

            Comment


              #7
              150W hps op een meter hoogte is te hoog.
              Zo'n 30-40cm vanaf de zaailing zou je mee kunnen beginnen, maar in theorie is dat zelfs al te hoog.
              Gedurende de kweek zul je de lamp op 20-25cm van de plant moeten houden.
              Zaailingen kunnen onder de lamp vanaf het moment dat je ze in de grond stopt.
              Een hoge LV is niet aan te raden, dat is alleen als je met stekken kweekt.
              Temp tussen de 18 en 30, LV is niet belangrijk. 40-50-60% is allemaal goed.
              Pas op dat ze niet te nat staan, dan gaan ze dood. Het zijn geen moerasplanten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Budhead
                Budhead commented
                Editing a comment
                stekjes nemen in het begin idd hun vocht op via de blaadjes maar ik hem in mijn kweken toch wel gemerkt dat wanneer ik de LV ook bij zaailingen hoog houd tot op 12/12 ze er gezonder bij staan. Maar om ze te laten vechten voor hun vocht via de wortels kan uiteraard ook een sterke plant op leveren

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat klopt, ze zien er mooier uit met een hoge LV.
                Maar bij een constante hoge LV ontwikkelen de wortels minder snel.
                Misschien kun je nog wat tijdswinst boeken als je de LV iets lager houdt ?

                Vechten voor vocht via de wortels is een aparte omschrijving. Daar zijn de wortels voor.
                Als die beter ontwikkeld zijn komen ze makkelijker door de drogere bloeiperiode.
                Mgoed als het bij jou werkt is het goed natuurlijk. Niet iedere kweekruimte is hetzelfde

              #8
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Budhead
                Budhead commented
                Editing a comment
                Er zijn sticky's geschreven over hoeveel water je een plant moet geven etc, ik snap dat je het makkelijke antwoordt wilt met hoeveel ml maar dat is niet te zeggen.
                Je zal jezelf moeten inlezen zodat je de plant kan gaan lezen zodat je je watergift per plant kan bepalen.

              #9
              Geen water tot ze helemaal opgedroogd is.
              Dat gele is waarschijnlijk al door te natte grond.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                Hej iedereen,

                zoals beloofd foto! Hoe komt het dat de 2 blaadjes geel/bruinachtig zijn? Wat denken jullie opnieuw beginnen of toch onder het licht zetten het enigste wat ik kan denken dat het mss warmer als 30 graden is maar ga vandaag de raam open zetten !
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Zie de post boven je van QNQ : het gele is waarschijnlijk van teveel water.

                #11
                En nog 1tje
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                  #12
                  Ok, Ga ze dus geen water meer geven voor een tijdje. Ze staan nu in de gkit onder de lamp. Op 35 cm. Vanavond kijk ik of de grond nog vochtig genoeg is lamp staat van half 7 tot half 1 licht en van half 1 middag tot half 7 savonds.
                  Lijkt me inorde hopen dat ze overleeft .

                  nog opmerkingen zeg maar hier nog een foto:
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                    #13
                    Ai nu het volgen probleem temperatuur veeeel te hoog en lv veel te laag, sorry voor de vele vragen!

                    heb de temperatuur meter eringezet en zie maar op de foto dit gaat niet lukken vrees dat de zaailing het niet gaat overleven
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                      #14
                      Begin op de 1ste plaats eens met dat ding in de schaduw te zetten. Je kunt er bijv. een afdakje boven maken. Ik heb dit met Lego gemaakt maar je kunt net zo goed een stukje karton nemen.

                      IMG_4029.jpg IMG_4031.jpg

                      Last edited by Flip Hasjkip; 3 July 2018, 20:44.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #15
                        mijn 100W HPS moet ik op 10Cm hangen en dan nog kamp ik met strek, ik zou persoonlijk een 150W HPS op 15CM hangen.
                        Uiteraard moet jezelf weten wat jij doet, dat is enkel wat ik zou doen.

                        Oja ik zie dat geheel de grond donker zwart (van het vochtig zijn) is, da's niet nodig als die nog zo klein is.
                        zoals al door andere genoemd, da's waarschijnlijk de reden dat ie geel ziet.

                        Comment

                        Bezig...
                        X