Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet bijna klaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenwiet bijna klaar

Korting op 420shop
    Beste mede wietkwekers,

Ik heb enkele vragen en wellicht kan iemand mij op weg helpen.
    Ik heb een auto flower, kush staan. Begin mei op normale potgrond gezet, 11 liter. Over 2 a 3 weken zitten de drie maanden erop.
    Ik geef al 2 weken geen voiding meer. Ik gaf vleermuizen schijt in poeder vorm, althans dit heb ik mij laten vertellen.
    Veel bladeren, voornamelijke de onderste en de grotere worden geel, rond de toppen is alles nog groen.
    Ik was van plan laatste week geen water te geven, schijnt goed te zijn.

Hieronder wat foto's.

Hebben jullie nog tips voor de laatste weken? Iemand een idee waarom het blad zo geel word, moet ik mij zorgen maken? En tot slot hoe weet ik bij dit soort wanneer ik moet toppen?

Alvast bedankt!
    Attached Files

Dat de onderste bladeren geel worden is normaal voor een plant aan het einde van haar cyclus.

Waarom wil je nu gaan toppen?
    Denk dat je jezelf vergist in het woord en de betekenis erachter.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-een-plant

Ik denk dat je bedoeld welk moment het beste is om te oogsten? Heb je een goed vergrootglas?
    Zo ja kan je naar de trichomen kijken die op je wiet-top zit.
    Maar ik zie nog veel witte haren dus je moet nog geduld hebben.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

Succes!

Comment

Ik zou ze nog wel voeding geven. En zeker ook water!!! Deze gaan nog wel een paar weken door voor ze oogstklaar zijn. Tenzij de trichomen je wat anders vertellen natuurlijk. Heb je een macrolens zodat je de trichomen fatsoenlijk op de foto kan zetten?

Comment

Heb je weinig zon in de tuin, of heb je ze binnen gehad ?
        Ze zijn wat gestrekt en wat magertjes.
        Ik zie nog best wat witte pistils dus ze is nog niet klaar.
        Hopelijk gaat ze nog wat aandikken komende weken.
        Ik zou ze ook nog wel een week lekker voeding geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb hetzelfde probleem, ze zijn wel 2 weken jonger
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Die heeft meer blad dus die gaat zeker nog dikker worden.
            Blad zorgt voor energie en verdamping. Meer = beter

You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

Bedankt voor de reacties, het gaat nu opeens heel hard met mijn plant. Zowel met de hoeveelheid gele bladeren, maar ook zijn nu in twee dagen alle witte puntjes voor 30% bruin sommige iets meer , en sommige iets minder. Ik heb best aardig wat zon uurtjes in de tuin. Ik heb ze zowel binnen als buiten gehad, dit afhankelijk van het weer. De toppen ruiken wel sterk en plakken ook. Ik zal er even een foto van maken en wacht jullie advise af.

Gegroet

Comment

wiettop.jpg

Comment

Kijk je naar de bloeiharen die bruin worden of naar de trichomen?

Comment

Geduld !!!1111

Je hebt al 2 dagen geduld gehad, nu nog een dag of 7-8-9-10
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik kijk naar de bloeiharen, van dat andere heb ik weinig verstand en niet de materialen om dat te onderzoeken. Ik heb geduld, ik zal minstens nog 1 1/2 week wachten met oogsten.
                    Bedankt voor alle reacties.

Gegroet.

Comment

De haartjese die bruin zijn zeggen ook niet alles. Als het een beetje waait en de toppen gaan op en neer dan worden ze al bruin. Of als jij ze aanraakt of als het enorm heet is. Noem het maar op. Je kan beter kijken naar de trichomen en of er nog veel nieuwe witte haren bij komen. Trichomen milkey + paar amber van kleur is voor mij het moment dat ze plat gaan. En dit doe je met een loepje. Hoe precies googel maar. Suc6

Comment

Wanneer alle bloeiharen bruin zijn kan je bij de ene plant gelijk oogsten, maar bij een ander duurt het nog 4 weken. Oftewel, de kleur van de bloeiharen zegt niet zoveel. Haal bij de Hema een macrolensje voor je mobiel (5 euro ofzo) en zorg dat je de trichomen op de foto krijgt. Het is zonde om vlak voor het einde de boel toch te vroeg te oogsten.

Comment

Kijk trichome kijken .. Koop loepje speelgoed winkel en kijken maar. Zo bruin/goud als mijn trichomen hoeft niet maar wel veel milky in plaats van helder

xkstgz12tfj3.jpg
                          God was never on your side..

Comment

Bezig...
                          X