Buitenwiet bijna klaar

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jense123
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2018
    • 8

    #1

    Buitenwiet bijna klaar

    Korting op 420shop
    Beste mede wietkwekers,

    Ik heb enkele vragen en wellicht kan iemand mij op weg helpen.
    Ik heb een auto flower, kush staan. Begin mei op normale potgrond gezet, 11 liter. Over 2 a 3 weken zitten de drie maanden erop.
    Ik geef al 2 weken geen voiding meer. Ik gaf vleermuizen schijt in poeder vorm, althans dit heb ik mij laten vertellen.
    Veel bladeren, voornamelijke de onderste en de grotere worden geel, rond de toppen is alles nog groen.
    Ik was van plan laatste week geen water te geven, schijnt goed te zijn.

    Hieronder wat foto's.

    Hebben jullie nog tips voor de laatste weken? Iemand een idee waarom het blad zo geel word, moet ik mij zorgen maken? En tot slot hoe weet ik bij dit soort wanneer ik moet toppen?

    Alvast bedankt!
    Attached Files
  • Franco
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Apr 2017
    • 390

    #2
    Dat de onderste bladeren geel worden is normaal voor een plant aan het einde van haar cyclus.

    Waarom wil je nu gaan toppen?
    Denk dat je jezelf vergist in het woord en de betekenis erachter.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-een-plant

    Ik denk dat je bedoeld welk moment het beste is om te oogsten? Heb je een goed vergrootglas?
    Zo ja kan je naar de trichomen kijken die op je wiet-top zit.
    Maar ik zie nog veel witte haren dus je moet nog geduld hebben.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

    Succes!

    Comment

    • Bella
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2018
      • 125

      #3
      Ik zou ze nog wel voeding geven. En zeker ook water!!! Deze gaan nog wel een paar weken door voor ze oogstklaar zijn. Tenzij de trichomen je wat anders vertellen natuurlijk. Heb je een macrolens zodat je de trichomen fatsoenlijk op de foto kan zetten?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Heb je weinig zon in de tuin, of heb je ze binnen gehad ?
        Ze zijn wat gestrekt en wat magertjes.
        Ik zie nog best wat witte pistils dus ze is nog niet klaar.
        Hopelijk gaat ze nog wat aandikken komende weken.
        Ik zou ze ook nog wel een week lekker voeding geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Samuelnewman90
          Senior Stoner
          Member
          • May 2018
          • 33

          #5
          Ik heb hetzelfde probleem, ze zijn wel 2 weken jonger
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Die heeft meer blad dus die gaat zeker nog dikker worden.
            Blad zorgt voor energie en verdamping. Meer = beter
        • Benja
          Advanced Stoner
          Member
          • Jul 2018
          • 50

          #6
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • Jense123
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jun 2018
            • 8

            #7
            Bedankt voor de reacties, het gaat nu opeens heel hard met mijn plant. Zowel met de hoeveelheid gele bladeren, maar ook zijn nu in twee dagen alle witte puntjes voor 30% bruin sommige iets meer , en sommige iets minder. Ik heb best aardig wat zon uurtjes in de tuin. Ik heb ze zowel binnen als buiten gehad, dit afhankelijk van het weer. De toppen ruiken wel sterk en plakken ook. Ik zal er even een foto van maken en wacht jullie advise af.

            Gegroet

            Comment

            • Jense123
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jun 2018
              • 8

              #8
              wiettop.jpg

              Comment

              • Bella
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2018
                • 125

                #9
                Kijk je naar de bloeiharen die bruin worden of naar de trichomen?

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #10
                  Geduld !!!1111

                  Je hebt al 2 dagen geduld gehad, nu nog een dag of 7-8-9-10
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Jense123
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2018
                    • 8

                    #11
                    Ik kijk naar de bloeiharen, van dat andere heb ik weinig verstand en niet de materialen om dat te onderzoeken. Ik heb geduld, ik zal minstens nog 1 1/2 week wachten met oogsten.
                    Bedankt voor alle reacties.

                    Gegroet.

                    Comment

                    • Helemaal Top
                      Junior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2014
                      • 565

                      #12
                      De haartjese die bruin zijn zeggen ook niet alles. Als het een beetje waait en de toppen gaan op en neer dan worden ze al bruin. Of als jij ze aanraakt of als het enorm heet is. Noem het maar op. Je kan beter kijken naar de trichomen en of er nog veel nieuwe witte haren bij komen. Trichomen milkey + paar amber van kleur is voor mij het moment dat ze plat gaan. En dit doe je met een loepje. Hoe precies googel maar. Suc6

                      Comment

                      • Bella
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2018
                        • 125

                        #13
                        Wanneer alle bloeiharen bruin zijn kan je bij de ene plant gelijk oogsten, maar bij een ander duurt het nog 4 weken. Oftewel, de kleur van de bloeiharen zegt niet zoveel. Haal bij de Hema een macrolensje voor je mobiel (5 euro ofzo) en zorg dat je de trichomen op de foto krijgt. Het is zonde om vlak voor het einde de boel toch te vroeg te oogsten.

                        Comment

                        • belladonna
                          Guru of all Growers
                          Lucky Member
                          • Aug 2008
                          • 10674

                          #14
                          Kijk trichome kijken .. Koop loepje speelgoed winkel en kijken maar. Zo bruin/goud als mijn trichomen hoeft niet maar wel veel milky in plaats van helder

                          xkstgz12tfj3.jpg
                          God was never on your side..

                          Comment

                          Bezig...