Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Led kweeklamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    OH, Mytie, donkere wolken pakken zich samen boven je hoofd

    Ik pak de popcorn erbij, en een

    blijf je hier of ga je naar kweekverslagen?

    Comment


    • Mytie
      Mytie commented
      Editing a comment
      Door de mooie zomer is jack eerst buiten groot geworden tot na zijn voorbloei. Dan is er een tent opgezet. Jack was een testplant ,mijn eerste ,dus heb ik veel geleerd van deze plant .ook werdt deze niet gescrogt . Pas bij de volgende veg wordt er scrog toegepast op de fims . Waarnaast 2 tot 3 autoflowers zullen staan .

      ter info: ondertussen is jack al mooi aan het drogen

      Klein verslag . Maar uw popcorn is nog niet op

    #17
    Ook beweer ik niet dat ik onder 1000w aan het kweken ben wou alleen mee delen dat 2x500w cob led setup niet slecht is . Heb wel mooi rezultaat. Belgium420 en beowulf

    Comment


      #18
      Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      OH, Mytie, donkere wolken pakken zich samen boven je hoofd

      Ik pak de popcorn erbij, en een

      blijf je hier of ga je naar kweekverslagen?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik lees veel maar geen shake..

        Ik probeer duidelijk te maken dat de leden al vaker nieuwe kwekers hebben geadviseerd maar ze waren eigenwijs en hadden praatjes!!
        Die werden van het forum verwijderd.
        Kijken hoelang jij het volhoudt

      #19
      beowulf

      hoofdtoppen op 50 cm van 1 cob armatuur
      zie foto
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Mytie
        Mytie commented
        Editing a comment
        x2 cob armaturen heb ik ongeveer op 50 cm van een veg 140 000 lux/lummen . Licht is gewicht . Ja toch ? doe dit op een scrog (screen of green ) op 1 vierkante meter en ben zeker dag je de 1g per w haalt ( in hps term dan wel verstaan :p ) watage speelt bij mij geen rol in leds . De par, umol, en lux/lummen hoe je het ook wilt zijn belangerijk bij led armaturen . Belgium420 Zoals de volgorde staat ,eerst en voorzal op par, umol, letten bij aankoop . Ook vergelijken ze vaak een led armatuur met een bepaalde hps ook dit is larrie . Letten op par waarde , umol waarde en lux/lummen.

      #20
      post de specs van je cob's eens.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #21
        Ik ben zo benieuwd

        Comment


          #22
          Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
          post de specs van je cob's eens.
          Idd. En uiteraard maakt het uit hoeveel watt uw setup verbruikt. Dat is hetgeen waar je achteraf de rekening voor krijgt, het aantal kilowatt uur. Wat boeit al de rest mij nu, niks. Ik volgde de raad van iemand die er meer verstand van heeft dan ik (wietefras) en heb mij 8 cobs aangeschaft die op 45 watt per stuk draaien. Dat is al iets realistischer dan 2 keer 500. Of wat dan ook. Krijg daar precies maar geen antwoord op, wat die 4 cobs per stuk verbruiken. Allesinds geen 1000 watt.

          Een lux meter is wat anders dan een app op je gsm... Alsof dat een correcte meting geeft.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment

          • Mytie
            Mytie commented
            Editing a comment
            QnQ

            Ik heb een verbruikmeter staan tussen de 2 modulles en die toont aan 365 w

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Da's toch raar dan, dat die shop zegt dat ze 100W/stuk trekken.
            Dan zitten ze er flink naast met de info.

          #23
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

          Een lux meter is wat anders dan een app op je gsm... Alsof dat een correcte meting geeft.
          En je zou nog versteld staan van dure gsm toestellen hoe precies hun censoren werken ( zal geen merken noemen geen reclame )

          Comment


            #24
            Ik kom hier zeker niet de grote jan afhangen . Wil alleen mijn ervaring delen . Heb zelf nog veel te leren .

            Comment


              #25
              Je geeft nog altijd de specs van uw cobs niet. Welke cree op welke driver?

              Comment


                #26
                En toen was het stil. Geen nood, was is op die website gaan zien omdat ik die nu weer tegen kwam op het forum.

                http://www.lumeri.be/nl/lumeri-cob500.html

                Volgens mij zijn dat niet eens cob leds, aangezien je meerdere kleuren hebt en cobs maar 1 circuit hebben en 1 kleurcode. Laat staan dat het chips zijn van cree, eerder chinese rommel. Wordt hier wel geadverteerd als 2 keer 250 watt. Misterie opgelost. Zou toch maar aanraden aan kwekers van effectief cree cobs te kopen ipv dit. Goed om je kot mee af te stoken.

                Comment


                • Mytie
                  Mytie commented
                  Editing a comment
                  Ach man .....

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Bewijs dan mijn ongelijk he. Tzijn smd leds geadverteerd als cobs. Verschillende kleuren op 1 cob is ni mogelijk. Als ik niks zeg surfen mensen naar die site denkende dat ze cree cobs kopen, afgaand op wat jij post. En ja, de manier waarop ik dat zeg is nogal arrogant maar dat komt ook pas na 2 of 3 posts waar je niet van gedacht wilt veranderen.

                • Socrannabites
                  Socrannabites commented
                  Editing a comment
                  ah, ik heb ergens anders op mijn berichten de vraag gesteld waar ik kan vinden dat Lumeri troep is die misleidend is en hier vind ik het hele debat. wat een freakshow :p
                  Paypal heeft al een bericht dat ik die troep niet moet hebben dat ze het ineens mogen meenemen ik hoor en lees overal dat het oplichterij is en dat is ook zo. nu ik er kennis van heb kan ik mij ook verdedigen.

                #27
                Ummm......

                tussen haakjes led word niet gemeten op lux maar in par of umol .

                Bullshit ..... Par heeft geen ruk met de soort verlichting te maken.

                Photo active radiation . ... Of wel simpel gezegd de par waarde geeft aan wat het aandeel van "nuttig" licht is voor fotosynthese .

                Of dat nu een led, een gloeilamp of de zon is doet er totaal niet toe.


                Comment


                • Mytie
                  Mytie commented
                  Editing a comment
                  Vertelde ik ook al ......

                  Deels toch

                #28
                Maar wat is nu precies een goede led kweeklamp?

                Comment


                • Haze smoker
                  Haze smoker commented
                  Editing a comment
                  Whahhaa topic uit 2018

                • Reneeeeeeetje
                  Reneeeeeeetje commented
                  Editing a comment
                  Met nieuw leven hahaha, Dus ik ben benieuwd naar welke lamp(en) jullie hebben.ik heb 2 visaspectra v600 hangen, en dit is mijn eerst kweek en to nu toe geen echte problemen. Staan nu een maand in de grond.
              Bezig...
              X