Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnnend kweker zoekt tips and tricks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Beginnnend kweker zoekt tips and tricks

    Korting op 420shop
    Hallo , ik ben Chris. Dit jaar kweek ik voor het eerst. (critical, 2 Royal Haze) plantjes van RoyalQueenSeeds. Ik kweek buiten in potten op het balkon. Ik wil graag jullie de voortgang laten zien en te vragen naar tips en advies.

    De planten staan vanaf 27 april in een pot en ik heb ze ontkiemt in water. Ik heb normale potgrond gebruikt van een Ph waarde 5. Ik heb de 3 pantjes eerst in wat kleine potten laten groeien. De critical heb ik naar anderhalve week in een grote pot gezet van zon 30 liter. Ik heb hierbij dan ook kippenmest bijgevoegd. Deze is ferminized. de 2 Royal Haze zijn autoflowers en deze heb ik verpot naar 2enhalve week. Ih heb hierbij eerst grond in de grote pot laten weken met kippenmest een week van het voren.

    Ik heb het gevoel dat de Critical aardig goed gaat. Die kan het slechte weer beter aan, De Royal haze heeft de zon volgends mij echt heel erg nodig en gaan ook minder goed met het weer is mijn gevoel. Hopelijk gaat de zon wat meer schijnen de komende weken. De plantjes hebben aan het begin van de dag tot 4 a 5 uur zon.

    Hebben jullie tips of advies voor nu en anders voor mijn volgende kweek?
    Ik kijk graag uit naar jullie reactie.
    Ik zou jullie graag op de hoogte houden van de ontwikkelingen van de plantjes.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Beginnend kweker; 23 May 2019, 12:47.

    #2
    Als dit een foto van een afje is vind ik haar aan de
    kleine kant. Dat komt ook dat je haar hebt overgepoot
    en daar houden ze niet van. Buiten dat zijn ze aan tijd
    gebonden en hebben maar groei voor 5 a 6 weken.

    Ga je ze in die tussentijd ook nog een overpoten lopen
    ze een achterstand op dus, voortaan direct in een grote
    pot laten groeien dan is de stress ook veel minder....

    O ja, Welkom hoor!

    Comment


    • Beginnend kweker
      Beginnend kweker commented
      Editing a comment
      Oke ja ik wist wel wat een autoflower is, maar afje is dus een afkorting haha! heel stom dat ik de link niet had gelegd haha

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ok, maar is het nou wel of niet een AF?
      En welkom.
      En succes

    • Beginnend kweker
      Beginnend kweker commented
      Editing a comment
      Aha joop , leuke naam, 2 zijn er autflower. de laatste foto die ik heb geplaatst. de critical van het eerste bericht is ferminized, dus geen auto

    #3
    Voortgang laten en zien en vragen om tips en advies? Houdt een kweekverslag bij! Probeer er ook zo veel mogelijk te lezen, daar doe je al een hoop kennis mee op!

    Comment


    • Beginnend kweker
      Beginnend kweker commented
      Editing a comment
      Ja precies, ja veel gelezen heb ik wel, maar je hoort zoveel verschillende dingen. Ik dacht bij mezelf dan maar op een forum gaan zitten. dank voor de reactie!

    • Freekie
      Freekie commented
      Editing a comment
      Klopt wel, als je al die verschillende dingen zou volgen word je knettergek. Ik ben er al wel achter dat je voor de basis van het kweken en specifieke problemen prima kan inlezen, maar verder gewoon doen waar je je goed bij voelt..

      Tip voor de (eventuele) volgende keer: de AFjes direct in de grote pot, en wat later beginnen kan ook zeker geen kwaad

    • Beginnend kweker
      Beginnend kweker commented
      Editing a comment
      Ja. hopen dat er nog iets van terecht komt. Ja ik was iets te over enthousiast + ik ga begin augustus op vakantie dus zodoende heb ik planten redelijk vroeg ontkiemt.

    #4
    Dit is 1 autoflower (Royal Haze) die schieten helemaal niet op! ik baal er van dat ze niet opschieten en dat het weer de vorige weken niet echt mee hielp.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Heb je weleens in een zwembad gezwommen van
      twee meter diep? Daar zit toch ook geen water in tot
      je enkels? Voortaan tot de rand vullen met zand!

    • Beginnend kweker
      Beginnend kweker commented
      Editing a comment
      hahaha , ja duidelijk!r het ziet er op de foto dieper uit dan het is hoor haha

    #5
    Ze groeien allertwee nu stuk harder met de zon , het is nu 2 dagen verder
    (critical)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #6
      Royal Haze
      Attached Files

      Comment


        #7
        Pot maximaal vullen. Wortels willen groeien

        Succes hier!

        Comment


        • Beginnend kweker
          Beginnend kweker commented
          Editing a comment
          Ja thanks , voor de volgende keer

        #8
        Ik heb nog een vraag voor jullie. Kan ik met de lichten van thuis op de affjes zetten ? Wat voor lichten helpen bij de groei en heeft het bij dit stadium nog zin ?

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Dacht dat je buiten aan het kweken bent?

        • Beginnend kweker
          Beginnend kweker commented
          Editing a comment
          Klopt, maar ik bedoel kan ik de groei daar nog meer mee redden? Ik wil nu nog het maximale eruit halen en de volgende keer streven naar perfectie en het beter doen.

        #9
        Hallo ik heb nog wat vragen voor jullie. Zou ik met lichten van thuis de affjes kunnen verlichten of zit ik in een toelaat stadium ?

        Comment


          #10
          Je kunt binnen niet zoveel licht ophangen dat het beter is als de zon, of het stroomverbruik wordt flink hoger.
          Zon = het beste en een bewolkte dag, zoals hier vandaag, is nog steeds beter dan 3 spaarlampen erboven.

          Die half-lege potten is een lachertje natuurlijk. Waar heb je dat gezien in de (honderden) kweekverslagen op dit forum ?
          Het is wel een erg goeie manier om je planten klein te houden als je dat wil.

          Beginnend kweker is prima natuurlijk, dat zijn we allemaal geweest, maar je hoeft niet "dom" te blijven (op wietkweekgebied) of elke fout te maken die andere beginners maken die weigeren om te gaan lezen.
          Heel het forum staat vol, tienduizenden artikelen en posts en kweekverslagen en vragen en tips..
          Vijf avonden lezen en je weet de basis om wiet te kweken.
          Had internet bestaan toen ik aan wiet kweken begon was het allemaal een stuk makkelijker geweest.
          Dussss...je vraagt om tips en tricks....probeer zoveel mogelijk te lezen.
          Op het forum-overzicht kun je zien wat er allemaal te vinden is.

          Die potten moeten helemaal vol, tot de rand. Tot het er bijna overheen loopt.
          Dat is je eerste taak nu. Verder goed in de zon laten, en elke dag een beetje water naar behoefte.
          Later, over meer dan een maand, is misschien iets van voeding nodig maar dat zie je dan wel.
          Je kunt dan bijvoorbeeld brandnetelgier maken als je geen extra geld daaraan wil uitgeven. (link: voeding zelf maken info in het forum over voeding/biologisch)

          Voila, succes Chris!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #11
            Last edited by QnQ; 1 June 2019, 09:51. Reden: citaat opgerookt

            Comment


              #12
              Dat ligt eraan hoe groot je ze wil hebben.
              Het aantal liters grond bepaalt voor een groot deel hoe groot de plant gaat worden.
              (het weer speelt natuurlijk altijd mee maar dat heb je niet onder controle buiten)
              15 of 20L maakt niet zoveel uit voor een autoflower.
              Normaal is 15L voldoende, maar stel dat we een hete zomer krijgen, dan gaan ze groot worden, en dan is elke liter meer grond mooi meegenomen.

              Extra licht helpt altijd, maar als je ze steeds gaat verplaatsen moet je wel zorgen dat je ze op dezelfde manier terug zet richting de zon.
              Als de zon de ene dag van links komt, en de volgende dag van rechts, dan gaat ze op dat moment alle energie steken in het draaien van de bladeren.
              Dat duurt niet zo lang, maar het is energie die anders naar de groei/bloei had kunnen gaan.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X