Welke potgrond

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • AutoOutside
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jun 2019
    • 12

    #1

    Welke potgrond

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben op zoek naar goede potgrond, ik heb gevonden dat Lightmix het beste zou zijn maar deze is niet gemakkelijk te verkrijgen, heeft iemand andere ideeën of manieren hoe hij zijn potgrond maakt of welke je gebruikt?
  • Brandnetel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 781

    #2
    1/3 universele grond - 1/3 perliet - 1/3 cocos óf 1/2 universele grond - 1/2 cocos óf universele grond met 1/3 perliet, de mogelijkheden zijn eindeloos. Je zal moeten proberen wat voor jou het beste werkt. Succes!!

    Comment

    • bosmuis
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2019
      • 135

      #3
      Lightmix kan je toch gewoon bestellen?

      Aanbieders zat : https://www.google.com/search?q=ligh...obile&ie=UTF-8

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Zou dan wel kiezen voor kokos OF perliet en niet beide.
        Anders heb je in feite maar 1/3 met voeding.

        Bij een gewoon tuincentrum hebben ze allerlei soorten.
        Je kunt dan zelf kiezen welke het best aanvoelt.
        Zo'n zak moet niet loodzwaar zijn, maar ook weer niet heel licht en het moet lekker aanvoelen, alsof je er een tukkie op zou kunnen doen.
        Als je een stuk of 6 soorten in je handen hebt gehad heb je zelf wel een idee wat goed is.

        Veel kwekers halen het gewoon bij de supermarkt.
        Ik ga graag een stapje verder omdat het toch de basis is van je plant.

        Voor buitenkweek voornamelijk compost + brandnetelgier.

        Tja, of je er een uur voor wil rijden ?
        Ik doe dat wel, en dan haal ik meteen 10 zakken, dan kan ik even vooruit.
        Als je naar Terneuzen gaat kun je meteen een bakkie doen en wat andere kwekers ontmoeten en die ouwe Urban van z'n werk houden.
        Daar komen wel meer JD-leden heb ik begrepen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Dit dus...

        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          Zo is dat maar net
      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #5
        Zoals je leest kweekt iedereen anders.
        Als je het in het begin overzichtelijk wil
        houden werkt grond van de super prima.

        Comment

        • Weske
          Advanced Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Dec 2018
          • 1237

          #6
          Zoals je ziet kweken meerdere mensen verschillende.
          bij de meeste gaat het goed maar toch zoals QnQ al aangaf het is de basis van je hele kweken.

          Zowel zonder zaadjes of grond ben je nergens.
          dan begin ik liever met een extra zekerheid dat de grond iniedergeval goed is en dat weinig tot geen problemen veroorzaakt.

          je kan het inderdaad ook gewoon bestellen en aan laten komen op een postnl ophaalpunt of gewoon thuis.

          Omdat ik niet zo van het thuisbezorgen ben kwa deze spullen en zekere voor het onzekere neem haal ik het liefste gewoon alles op.
          overal waar jij besteld kom je in het klantenbestand te staan(hier blijf ik liever uit)
          moet je langer rijden en is het niet echt in de buurt haal je meteen wat zakken extra zodat je niet meteen volgende kweek weer hoeft.

          succes.
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment

          • AutoOutside
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Jun 2019
            • 12

            #7
            Bedankt voor de talrijke antwoorden, ik had in een ander topic gelezen dat ze soms op de parking kijken wie wat koopt? Zou inderdaad dan beter wat meer zakken kopen maar dan denken ze misschien dat ik een hele kwekerij heb, terwijl ik er maar een paar wil zetten?
            Last edited by AutoOutside; 9 June 2019, 19:16.

            Comment

            • Pluk
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2019
              • 243

              #8
              Mag toch hopen dat ze wat beters te doen hebben dan op een p plaats wachten tot iemand met meer zakken naar buiten komt en dan nog kunnen ze vlgns mij niks, ook al koop je 2 vrachtwagens vol

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Klopt, ze doen ook verder niets, alleen kentekens noteren.
                Dossieropbouw heet dat.
            • AutoOutside
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Jun 2019
              • 12

              #9

              Inderdaad dan zouden ze ook bij elke coffeeshop staan wachten en kijken wie er met de auto vertrekt en direct tegen houden.
              Last edited by QnQ; 9 June 2019, 20:08.

              Comment

              • Anthony997
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2018
                • 114

                #10
                ik heb gewoon potgrond van de bouwmarkt 40L / 3euro.
                met 100 dagen voeding in.
                daarna extra voeding geven.
                Toen ik begon met kweken zocht ik ook DE PERFECTE grond...
                nu gewoon goedkope potgrond, werkt perfect voor mijn planten.
                die "speciale" potgrond voor wietplanten is gewoon geld verspilling naar mijn mening.

                Comment

                • Pluk
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2019
                  • 243

                  #11
                  Ach t blijft toch ook wel leuk om een beetje aan te klooien met de grond. Als een plantje t dan opeens erg goed doet heb je iig nog t gevoel dat je daar invloed op gehad hebt.maar mischien is dat ook mijn onervarenheid en verdwijnt t na een aantal kweekjes

                  Comment

                  • Bertus
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jun 2019
                    • 65

                    #12
                    Lightmix is bij cityplants verzonden binnen een dag

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      En wat zijn de verzendkosten ?
                      Want die zijn altijd hoger dan een zakje grond kost, dat is het hele punt.

                    • AutoOutside
                      AutoOutside commented
                      Editing a comment
                      Ik heb gezien dat het 38,95 euro is voor verzending.

                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Of dat je een emmer leeggooit!
                  • Bertus
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jun 2019
                    • 65

                    #13
                    6,95 meen ik. Maar dan bestel je toch meteen wat voeding etc mee. Ik heb een lijstje liggen in Mn kweekruimte met wat ik moet kopen of waar ik nog maar weinig van heb. Bestel dan het hele zooitje in 1 keer. Als je zo besteld dan zijn die 6,95 niet zo erg. Je moet natuurlijk niet voor 1 zakje die verzendkosten betalen (of je moet het wel heel graag willen) maar als je ook geen kokos en perliet in huis hebt dan moet je toch.

                    Comment

                    • Bertus
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Jun 2019
                      • 65

                      #14
                      Sorry man. Die had ik niet in de gaten. Is idd €38,-
                      tot nu toe alles daar besteld voor 6.95 verzendkosyen

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #15
                        Als je potgrond uit het tuincentrum of bouwmarkt koopt, kies dan niet voor een zwaar voorbemeste grond zoals 6 maanden voorbemest. Dat is vragen om problemen. Zaai en stekgrond durf ik daar wel aan, voor de rest ga ik ook liever naar een 'speciaalzaak' zoals een growshop voor goede aarde voor mijn planten. Als je binnen kweekt, bewaar je zakken aarde dan niet buiten.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                        • LR2
                          LR2 commented
                          Editing a comment
                          Ik kweek louter buiten, maar mijn potgrond staat droog binnen. Droog betekent geen beestjes en dat de afbraak van organisch materiaal toch wat trager verloopt.
                      Bezig...