Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen over hps, temperatuur en inrichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersvragen over hps, temperatuur en inrichting

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik heb me enkele weken geleden een compleet tentje gekocht en wat zaden besteld (Critical Kush van Barney's Farm). Nu heb ik toch wel nog enkele vragen en problemen ivm temperatuur en het licht.

    Toen ik het setje aankocht zat er een led lamp bij aanwezig waarop stond 300w. Maar veel positiefs las ik niet over led lampen dus had ik mij maar een HPS setje compleet erbij gekocht. (Foto's aanwezig) Nu dit zou een 600w lamp zijn, al had ik 400w besteld maar goed. Ik zag wel dat op de balast of omvormer ? Het zwarte bakje aan de lamp, dat er een knop is waarop staat 250w, 400w, 600w en 600wboost. Nu staat hij vanaf dag 1 op 250w en op de hoogte zoals je op de foto ziet ook omdat als ik het op 400w zet de temperatuur boven de 30graden schiet. Laat ik deze zo staan om 250w ? Of toch liever 400w ?

    Nu wat ik me nog afvraag. Onderaan de tent meet ik overdag meestal 28 graden waar de plantjes nu staan, maar ik heb halverwege de tent nog een meter hangen en die meet 35 graden. Moet ik dit daar nog lager krijgen naartmate ze hoger komen te staan ?
    Wel moet ik de waaiers nog plaatsen in de tent wat ook nog zal zorgen voor iets wat koeling.

    Dan nu mijn 3e en laatste vraag voorlopig
    Wat denken jullie van de plantjes hoe ze nu al staan ?
    Ze zijn de 22st geplant en we zijn vandaag 27st .

    Alvast bedankt voor uw tijd en hulp !
    Groetjes

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Welke plantjes ? Ze zijn gestrekt eh, doordat het licht te hoog hangt.
              Dat hele stammetje onder de eerste ronde blaadjes is eigenlijk overbodig, daar groeit niks
              Als je straks gaat overpotten mag dat hele kale stengeltje onder de grond.

              In een tentje van 60x60 moet je niet hoger dan 250W HPS gaan dus niet hoger zetten.
              Mooi HPS setje. Als je ooit nog een iets groter tentje hebt kun je die ook blijven gebruiken, dan kun je 'm hoger zetten.

              Bij HPS is de hoogte wel een dingetje.
              De ideale hoogte is (ongeveer) het wattage dat je gebruikt gedeeld door 10.
              Bij 250W mag de lamp dus zakken tot 25cm boven de plantjes.
              Ik kweek ook met 250W en ik hou ze meestal rond de 35cm boven de planten.
              Dus zakken met die lamp, tot zeker 35-40cm boven de plantjes.

              De temperatuur moet je in de schaduw meten.
              Dus vouw een wc rolletje om je thermometer of een doosje ofzo en zet/hang die op dezelfde hoogte als de plantjes zitten, want daar wil je de temperatuur weten, de temp in de rest van de tent is niet interessant.

              De filter en afzuiger kun je binnen in de tent hangen.
              De volgorde is: filter -> afzuiger -> en dan met de slang de tent uit -> hete lucht naar buiten of naar een ander vertrek in huis.
              Als je denkt dat er te weinig ruimte overblijft zal het buiten de tent moeten, maar da's geen gezicht natuurlijk.
              Iedereen die binnenkomt weet dan meteen dat er iets aan de hand is in die tent.

              Een ventilator in de tent gaat niks voor de temperatuur doen, er moet lucht in kunnen als je warme lucht eruit wil halen.
              Onderaan de tent zitten raampjes met gaas erachter.
              Daar moet de lucht erin, dus die moet je omhoog rollen en open laten staan (want de afzuiger staat ook 24/7 aan)
              Als er daardoor licht naar binnen komt als de lamp uit is kun je daar wat voor zetten misschien, of desnoods moet je slangen gaan gebruiken en in die andere gaten steken om lucht naar binnen te laten.

              En de meest ideale tijd om de lamp te laten branden, s's zomers en 's winters is natuurlijk 's nachts.
              Overdag is het in de zomer te warm, en in de winter is het 's nachts soms te koud.

              hieronder staat een linkje naar een topic waar je kunt lezen hoe je alle foto;s en alles wat je schrijft in 1 post kunt doen zodat je niet mega-veel hoeft te dubbelposten als je wat foto's hebt.
              Last edited by QnQ; 27 June 2019, 11:05.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • BEplantje
                BEplantje commented
                Editing a comment
                Rickysticky ik heb de afzuiging bij de lamp gehangen om de warme lucht direct af te zuigen. Mag dit niet ??

              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                @BEplantje

                Ah zo ik dacht dat deze onder de lamp hing...
                Dat moet kunnen denk ik?!

                Gz Ricky

              • BEplantje
                BEplantje commented
                Editing a comment
                Rickysticky oke, het kon zijn dat dat niet mocht

              #8
              En hoe groot is je tent, kan me vergissen maar het lijkt me een kleine tent voor 600w HPS.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


              #9
              Dan is 250 w HPS meer dan zat voor een goede ronde hoor, met meer ga je de boel koken!
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


              • BEplantje
                BEplantje commented
                Editing a comment
                Oke top, dan laat ik het op 250w staan en laat ik de lampen wat zakken. Wanneer zou ik ze best verpotten naar 11L ?

              #10
              Dus even ter verduidelijking als ik straks de lamp wat lager hang naar 35cm

              Temperatuur bij de plantjes meten in de schaduw daar mag ik max 29 graden lezen ?
              Maar gaat de rechtstreekse hitte dan geen probleem geven aan de plantjes ?
              Ik heb ook vandaag een vochtverstuiver gekocht voor het geval dat ...
              Vandaag is ook de voeding toegekomen, Plagron Alga Grow, en Plagron Green Sensation.

              Comment


              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                De vochtverstuiver is voor de lv? Of voor koelte?

                Gz Ricky

              • BEplantje
                BEplantje commented
                Editing a comment
                Rickysticky voor de luchtvochtigheid

              #11
              Ik heb zo opgelost ...
              Temperatuur meter een afdakje gegeven voor schaduw..
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by BEplantje; 27 June 2019, 19:53.

              Comment

              Bezig...
              X