Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led belichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led belichting

    Korting op 420shop
    Hallo, een half jaar geleden heb ik led belichting gekocht op amazon om eens iets te proberen.
    https://www.amazon.co.uk/dp/B0768YGV..._s53PDbFXQ7HXZ
    Maar mijn kiemplantje wilde niet groeien, kweek al een aantal jaren buiten maar binnen is een heel ander verhaal. Weet helaas niets van lampafstand en of deze licht die ik gekocht heb wel het goeie type id en moet mijn plant in een groeitent staan? Alvast bedankt


    #2
    Dat de plant in een tent of hok staat is natuurlijk het beste die kan je volledig verduisteren en kan je alles onder controle houden.
    het hoeft natuurlijk niet maar ik denk wel je meer een voordeel hebt aan een tent of een hok.

    de afstand van de lamp durf ik niet te zeggen elke lamp heeft andere hoogte maar ik zou gewoon 50a 60 cm aanhouden dan kan je altijd nog zakken mocht dat nodig zijn
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      De plant stond in een kamer en ik gaf ze 18 u licht en 6 u donker, moeten de donkere uren pek donker zijn? Of gewoon zonder licht? En moet de plant omgeven zijn met reflecterend materiaal bij het lichtgeven? Zoals in een groeitent?

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja pik donker want anders heb je kans dat ze lichtstress gaan krijgen en eventueel in het ergste geval herma's gaat krijgen.

      Ook voor dat geld het moet niet maar ik denk wel dat het een beetje mee zal werken met het licht aan de zijkanten

    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      Dankuwel!

    #3
    Blijkbaar niet al te veel gelezen en onderzoek gedaan voor je start.
    voorbereiden is al half werk man
    Lezen lezen lezen en zoek misschien is naar een kweekverslag op jou tube met zo een lamp als de jouwe misschien vind je wat meer info.
    good luck
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      Ben bezig met onderzoeken, dacht dat een forum daarvoor diende.

    #4
    Een forum is ook een bron van informatie eh..
    Het is geen 8-ball die je een zwiep geeft en dat er een antwoord komt, dit is meer een community.
    Eigenlijk is alles hier ook al eens gevraagd en beantwoord, daar hebben alle leden van JD aan meegewerkt.

    Lid sinds januari, heb je deze post al eens gelezen in de afgelopen 9 maanden ?Da's wel een aanradertje, dan lees je een beetje hoe het hier gaat, want dit is niet een doorsnee forum waar de hele wereld domweg vragen stelt en wacht op antwoord.

    We leven hier met je mee, willen alles weten van je kweek, en we willen overal mee helpen.
    Als een n00b hier een kweekverslag start wordt het in veel gevallen ook een succes met de hulp van iedereen hier.
    Dus we mogen ook best van nieuwe leden vragen dat ze in ieder geval een beetje inlezen om de basisbeginselen onder de knie te krijgen.

    Hoe hoog hangt je lamp ?
    Heb je foto's van de plantjes ?
    Heb je al naar meer info over je lamp gezocht ?
    Waar staan ze in, grootte van de pot, welke aarde, geef je voeding, water etc etc....
    Hoe meer je verteld hoe beter we kunnen helpen.
    Je hebt een lamp en je plantje groeit niet...tja

    Grtz, Q
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      Wilde eig gewoon weten of iemand bekend was met deze lamp omdat ik weinig informatie kan vinden online, niet elke plant heeft mss dezelfde afstand van het licht nodig? Lamp hangde rond de 60 cm van de plant. Qua meststof Goot ik aan met liquid tri-kelp van merk soiltech en zou groei en bloei stimuleren en een gewone basis potgrond, mijn plantje stond in huis op kamertemperatuur rond de 18 graden en er was een waaier voor luchtcirculatie en genoegt toevoer van verse lucht. heb nu nog geen plantjes staan omdat ik wilde zeker zijn van mijn lamp of deze wel geschikt is. Potgrootte en de meeste basisinformatie weet ik al en is genoegt van te vinden online.

    #5
    Ok no problem.

    De afstand tussen planten en lamp is niet afhankelijk van de plant, maar van de lamp, als dat voor jouw lamp 50cm is, dan geldt dat voor elke plant gedurende de hele kweek.
    Voeding is de eerste maand niet nodig, dat doet meer kwaad dan goed.

    Cannabis houdt niet van natte voeten.. Check het kweekverslag van kweek0r : De race naar resultaat met een minimaal budget

    Question:
    how high from seedlings? thnx.
    Answer:
    I've only ever had under cuttings but I'm guessing it's close
    By jamie on 01 September 2019

    Question:
    is the 600w good enough to keep a 1.2m x 1.2m x 2m grow tent around 70 to 80 F
    Answer:
    Thank you for you question,It is a good choice to keep in a grow tent around,we advice the distance above plants to be 0.6m/1.97 feet during the growth period,
    and the flowering period is recommended to be 1.2m/ 3.95 feet,
    Because our growing lamp is a full-spectrum growing lamp, so only need to maintain different lighting time in different growth periods.
    Vegetative Stage: 12-14 hours on;
    Flowering Stage: 9-12 hours on.
    Fruiting Stage: 7- 8 hours on see less <-------
    al deze tijden gelden niet voor cannabis.
    By Join Smart Seller on 15 March 2018

    There is very little heat from the lamp so additional heat would be needed
    By Stephen G. on 16 March 2018

    All depends on venting,, and temp on the outside of the tent,,
    By peter m. on 11 October 2018

    Probably not mate
    By jamie on 08 August 2018

    Ik haal daaruit dat het zo rond de 50-60cm zit dus daarmee zat je goed.
    Zonder foto's van de plant kan ik je verder niet helpen met wat de oorzaak nou precies geweest is.
    Het is wel aan te raden om een afgesloten ruimte te bouwen, een kast van de kringloop, ikea, zelfbouw, of een echte growtent.
    Tijdens licht-uit moeten ze inderdaad wel echt donker staan. Zelfs een lampje van een kachel kan al invloed hebben.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      Dit helpt mij zeer veel dankuwel! Mijn plantje was niet groter dan 5 cm en was al aan het bloeien ;p gewoon te lang licht gegeven en niet donker genoegt bij het verduisteren volgens mij.

    • Hulkberry
      Hulkberry commented
      Editing a comment
      Hoeveel uren licht en donker geef ik dan best? Op royalqueenseeds staat 12-12 voor groei en bloei dacht ik voor hulkberry, is dit genoegt?
      Last edited by Hulkberry; 19 October 2019, 00:38.

    #6
    Tis toch geen Autoflower die gaan in bloei wanneer ze willen
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #7
      Lamp aan, hand boven de top van je plant.. Is het aangenaam? mooi niks aan doen, word het erg warmer.. Lamp omhoog.
      sigpic

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yeah, haha, als de haren op je hand gaan verschroeien moet je lamp iets hoger.
        Zo was het met HPS altijd, maar geldt dat voor dit soort LEDS ook ?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Het zou mij indd niets verbazen als bij LED het probleem meet in de intensiteit van het licht zit dan de warmte.
    Bezig...
    X