Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer beginnen buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer beginnen buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier,heb groene vingers ,maar ben een leek in de kweek van cannabis.Ik wil gaan voor een buitenkweek met autoflowers Amnesia en NLX Diamond..
    Mijn vragen : Wanneer koop ik best mijn zaden
    Kan ik na het ontkiemen , zaaien in potten van 2 liter en deze vervolgens buiten zetten op een zonnige plaats onder een plastic miniserre ( 100 l / 50 h / 50 br )
    Wanneer verplant ik deze dan in de volle grond

    #2
    Na de ijsheiligen tot juli de grond in met AFjes.
    Zaadjes halen wanneer je ze nodig hebt.

    En stel je even voor in introductie, vinden de mensen hier leuk.

    WELKOM!

    Comment


      #3
      In het forum met info over buitenkweken : Kan ik al beginnen ? -=[ Zonuren ]=-
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Kan ik dus onder de miniserre zaaien ? pakweg half mei ?

        Comment


          #5
          Als je 50 jaar ervaring hebt dan weet je toch wel wanneer het buitenseizoen begint ?
          Een serre is in principe overbodig voor de zaailingen en doet vaak meer kwaad dan goed.
          Eventueel als het snachts koud is of als je veel vogels (vooral duiven) in je tuin hebt is het in het begin soms wel handig, maar zeker niet noodzakelijk voor de plant.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            alvast bedankt,overdag in de zon en 's avonds onder de serre als het fris is dan ;

            Comment


              #7
              Opletten met konijnen en hertjes, die lusten het ook wel.

              Je kunt ook wekelijks een plantje zetten tot pakweg eind juni, dan kun je wekelijks oogsten drie maand later. Drie maanden is zo ongeveer de richttijd bij AFjes, maar he zult het wel zien binnenkort.

              Comment


                #8
                waarin zaai ik ze het best ? zaaigrond /stekgrond / gewone bladgrond voor bloemen / (eventueel verrijkt met compost )
                Was van plan na ontkieming de zaadjes in zaaigrond te zetten,en naar de buitenkant van de pot trapsgewijs wat rijkere grond te plaatsen

                Comment


                  #9
                  Als je bovenaan de pagina op forum of op home klikt of op het groene plaatje met jointjedraaien dan ga je naar een overzicht van alle “afdelingen”.

                  Dan zul je ook iets zien over buitenkweken.
                  Daar staan duizenden posts die met buitenkweken te maken hebben.
                  Bij de kweekverslagen zie je van begin tot eind wat iemand allemaal uitvoert tijdens buiten kweken.
                  Er staan kweekverslagen van de afgelopen jaren, honderden !

                  Ik denk dat je veel meer te weten komt, en ook veel sneller, als je even op verkenning gaat.
                  Dit is een zeer uitgebreid forum. Alles is er te vinden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • TangerineDream
                    TangerineDream commented
                    Editing a comment
                    waarom mogen mensen geen vragen stellen ? Als je bij elke vraag door die duizenden topics moet gaan zoeken voor een concreet antwoord te vinden dan blijf je bezig .

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Het maakt mij echt niets uit hoor, maar je vind veel meer antwoorden als je er wat tijd in het zoeken steekt dan dat je in een nieuw topic krijgt.
                    Nu antwoorden er misschien 5-6-7 mensen, en als je zoekt vind je antwoorden van 50-60-70 mensen.
                    Doe wat je wil, maar luie kwekers heeft iedereen hier een hekel aan.
                    Er is zelfs een topic over geschreven : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

                  • TangerineDream
                    TangerineDream commented
                    Editing a comment
                    Dat is ook wel waar Q

                  #10
                  zal ik zeker doen ......als de rook om mijn hoofd is verdwenen ! bedankt !

                  Comment


                  • TangerineDream
                    TangerineDream commented
                    Editing a comment
                    Plant je zaden in lightmix of universele potgrond en verpot ze na 2 weken in batmix en koop plagron alga lijn erbij

                  #11
                  Ontkiemd op 20 mei , we zijn nu drie weken verder...... klaar voor moeder aarde ?
                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...
                  X