Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer met Zelfbouwpruts ledlamp -> wat vinden jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e keer met Zelfbouwpruts ledlamp -> wat vinden jullie?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik ben begonnen met mijn eerste kweek echter heb ik een vraag gezien ik de lamp zelf heb gemaakt. Het is samengesteld uit kant en klare ledlampen maar voordat ik dit prijsgeef wil ik eerst jullie mening. Ben een theoretische wijsneus maar ik moet het ook in de praktijk zien. Jullie hebben veel meer ervaring!

    13 juli ontkiemt in de grond
    sinds 25 in de grote mensen pot
    4 dagen geleden getopt.

    Goedkope aarde van de lidl
    Plagron grow en root-booster

    Ben benieuwd


    (nogmaals ben een praktijk-newbie)



    Attached Files

    #2
    Ze zijn in iedergeval niet gestrekt en de nodes zitten kort op elkaar dus je lamp heeft voldoende koud licht ergens tussen de 6000 / 6500k
    2e
    3e

    Comment


      #3
      Die plantjes komen geen licht tekort, zo te zien. Ik ben benieuwd naar jouw lamp

      Comment


        #4
        Ziet er mooi gedrukt uit!
        ben benieuwd naar je lampje!

        gr

        Comment


          #5
          Mooi plantje, lekker compact!
          De Bloemen Van Bri

          Comment


            #6
            Daar komt die,

            Ik heb 4 floodlights bij de Action gekocht, totaal 60 euro en 200w netto aan 6500k licht. Deze heb ik op een frame met wat verschuifmogelijkheden (lees moet nog afwerken) in een 50x50 positie hangen. Momenteel pakken de bovenzijdes van de planten 80.000 lux, onderaan de plant richting de 40.

            Maar, ik heb deze rond geen geld er een warmere setup in te hangen. Ik ga zo`n philips highbay van 200w / 4000k halen of gewoon een 200w floodlight.
            Wat denken jullie? Wat zou het verlies zijn met deze lampen afbloeien? Kan er voor de vorm nog een 15w puur rood bijhangen. Maar centjes zijn er niet tot einde van deze maand en ik wil ze van het weekend, miss ergens volgende week in de bloei gaan zetten.

            Foto's hieronder, inmiddels kabels netjes ip65 compliant gemaakt, ductape is EXTRA en in een Mammoth 60x60x160 tentje. Licht lekte door mijn halve woonplaats heen
            Attached Files

            Comment


            • OmeKorpo
              OmeKorpo commented
              Editing a comment
              De ductape is paranoia extra vocht bescherming. Goed punt, in v2 aanpassen.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Zelfvulcaniserende tape

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Het heeft volledig met de lichtsterkte te maken Italbri. LED deed hetzelfde als spaarlampen; 100W output beloven met 5W aan elektriciteit. Ik heb van die super dure UFO lampen met NASA keurmerk enzo, 45 euro per stuk, 4x15W. Inmiddels heb ik LED strips, koel wit, pak hem beet 35W en die doen het beter dan het speciale 'op golflengte geselecteerde' licht. Inmiddels zien we veel bleaching door een overdaad aan licht, en gek genoeg gebeurt dat enkel bij LED. In mijn ogen betekent dat, dat LED een flinke sprong voorwaarts gemaakt heeft.

            #7
            Het zijn overigens 3 vriendjes Maar ik heb de zaadjes niet opgeschreven dus weet niet meer wat/wat is. Hopelijk zie ik het straks anders, jammer

            Girl Scout Cookies
            Runtz
            Royal Gorilla

            Daar komen misschien wel foto's van, ik twijfel enorm om "for the sake of Science" hem met deze lamp af te maken.

            Ik krijg de dames niet goed op de foto met de lamp aan
            Attached Files
            Last edited by QnQ; 5 August 2020, 20:46.

            Comment


              #8
              Heb je het diy led topic inmiddels al gevonden? Wel creatief professioneel ogend armatuur Alleen mist er nog een klepje volgens mij
              De Bloemen Van Bri

              Comment


              • OmeKorpo
                OmeKorpo commented
                Editing a comment
                Alles is inmiddels netjes dicht, dit waren de Work In Progress foto's

              #9
              Nice !!

              Heb zelf ook gekeken en getwijfeld voor deze lampen te gebruiken voor mijn eerste kweek te starten lol ^^

              Maar ben zelf toch voor TL gegaan omdat ik wat twijfelde over de bloeikracht van deze lampen aangezien deze maar 1 lichtspectrum hebben en niet vervangbaar zijn

              Zelf ook een koopje kunnen doen bij mijn zelfbouwlamp ^^ 25 euro voor de lampen en armatuur wat oud ijzer uit de schuur voor een kader en een kapote stofzuiger voor de bekabeling ( je hebt geen idee hoe lang die kabels zijn Oo )

              Maar ben alvast benieuwd wat deze gaan geven en ga het verslagje zeker blijven volgen

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Je kunt op de ervaring van andere kwekers afgaan of het inderdaad zelf weer allemaal opnieuw uitvinden.
                Met deze opstelling en nog een 200W erbij zit je netto aan 400W.
                Voor hetzelfde geld kun je dus ook met 400W hps draaien.
                Knutselen is leuk, maar als je niet op de stroomkosten bespaart kun je net zo goed oldscool gaan.

              • OmeKorpo
                OmeKorpo commented
                Editing a comment
                Ik zou deze lampen er wel uit halen en er een andere 200w led voor terugplaatsen, 400 is echt teveel in die 60x60, moet nu al goed afzuigen met overkill afzuiging om het rond de 27 te houden

                Dan kan ik deze lampen gebruiken voor de nieuwe groei, en de huidige bloeien met nieuwe led lamp.

                Als ik budget had gehad, had ik direct een professionele led-kweeklamp gekocht of zelf een mooi COB systeem in elkaar gezet. Hoe beter deze kweek het doet, hoe sneller ik die goede lamp kan kopen

                coffeeshop is duur

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Eerst maar eens oogsten dan weet je wat je hebt.
                Kun je daarna altijd nog zien wat je volgende stappen gaan zijn.

              #10
              Wakker worden na de eerste nacht van 12 uur
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #11
                Heeft iemand ook ervaring met het kweken onder Highbay Lineair modules?
                HPS-MH vervangers, b.v. stadion verlichting. 6500k 3030 lumileds 200w 35.000Lumen

                Er zijn geen 2200k Highbays omdat er geen highend leds gemaakt worden in dit lage spectrum.
                Dus full spectrum of bloeilampen van dit kaliber bestaan helaas NOG niet.

                Maar een HPS-MH 400w/36.000l/4000k vervangen door een Highbay 200w/35.000l/6500k, en dus het verbruik halveren met hetzelfde resultaat?

                Ik ben zo benieuwd.
                Last edited by Langevloei; 21 September 2020, 21:53.

                Comment


                  #12
                  Dat is precies m'n volgende idee. Zo laag mogelijk 165 lumen per watt high bay. Heb het idee dat die lekker diep stralen. Idee dat deze dat ook doen. Worden leuke knotsen

                  Comment


                    #13
                    Eigenlijk is het een schot op open doel (pawn intended) om stadionverlichting te gebruiken.

                    Ik ben hier net mee begonnen, de resultaten zijn bijzonder.
                    Ik was zo benieuwd of er nog meer mensen waren die hier op gekomen waren.

                    Als de productie gelijk blijft met de helft aan stroom en zomaar 6 graden celcius eraf.....ik teken er voor.

                    IMG-20200920-WA0003[1].jpeg

                    IMG-20200921-WA0002[1].jpeg
                    Last edited by Langevloei; 22 September 2020, 02:21.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Op elektrohandelsprijzen is sportveld verlichting te koop, opperde het idee enkele jaren terug al.
                      Goede dieptestraling schijnt!

                      Maar waarom heb je van die verklootte planten, ziet er niet uit man!!!
                      Heb je zeker gezien op zo'n Amerikaanse site!?
                      Ga je nog veel kritiek op krijgen!

                    • Brandnetel
                      Brandnetel commented
                      Editing a comment

                    • witpen
                      witpen commented
                      Editing a comment
                      Ze zijn wel heel erg gestrekt het lijkt er op dat sommige bijna de lamp kunnen kussen.
                      En ze moeten volgens mij nog in de bloei worden gezet wat ik zo snel mogelijk zou doe de planten groeien de eerste twee weken nog flink door.

                      Wat vind je zelf ervan

                    #14

                    Comment


                    • witpen
                      witpen commented
                      Editing a comment
                      Ah zo, iemand moet een stekkenboer zijn.
                      We gaan weer verder over de verlichting.

                    #15
                    Deze vriendelijke vriend ben ik aan het overwegen;

                    https://www.123led.nl/123led-LED-Hig...706-t4613.html

                    Comment

                    Bezig...
                    X