Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Indoor kweek

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ben eindelijk met mijn eigen kweek gestart.
    Heb 2 kweektenten besteld van elk ong. 3 m2.

    Nu ben ik vorige week begonnen met ontkiemen van Cookie Gelato van Royal Queen Seeds. Heb ze tussen keukenpapier gestoken. En van de 37 zijn er 35 uitgekomen ong.na 36uur, heb ze in kleine plasieke bekertjes gestoken in hetzelfde grond die ik ga gebruiken voor later.

    Na 6 dagen zijn er maar 12 plantjes uitgekomen en de rest niks, heb 1 bekertje gecheckt en het was redelijk diep in de grond gegaan en was los van het worteltje.
    Ik denk dat met de rest hetzelfde is gebeurt. Ik zal nog een paar dagen wachten en zal zien.

    De plantjes die wel zij uitgekomen hebben veel te lange nekken gekregen.....raad AUB

    Temperatuur in de kamer 20-23graden. Maar kan het niet vochtig genoeg krijgen.....



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    6 vierkante meter, ga je een handeltje beginnen ?
    Plantjes hebben volle bak licht nodig, vanaf dat de zaadjes de grond in gaan. LV is niet belangrijk.
    Al die jaren dat je lid was geen kweekverslagen gelezen ?

    btw..de titel zegt helemaal niks over de inhoud van de post.
    Indoor kweek...tja...daar staan er nog 4000 van op dit forum.
    Wil je aandacht zul je iets originelers moeten verzinnen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      6 vierkante meter? Allemaal voor eigen gebruik?

    • Inhale exhale
      Inhale exhale commented
      Editing a comment
      Hi Q,

      Kun je toevallig mij wat aansturen in het proces, heb een soort mentor nodig, ok ik heb verslagen gelezen maar hetzelf doen is iets anders.

      De zaadjes heb ik in keukenrol gelegd en ontkiemt ze zijn bijna allemaal doorgekomen, dan gewoon in bekertjes met aarde. Maar niet afgedekt met folie of in een ander zakje voor vochtigheid en 24/24 licht.

      En nu 6dagen later heb ik maar 10plantjes met gestrekte nekken en de andere komen niet boven, ik heb een potje gecheckt en het zaadje was los van het wortelje. Licht het aan de potgrond of....

      Ik heb nog een 50 tal zaadjes in de koelkast. Zou ik er nog 20 ontkiemen. Ik heb 2 kweektenten. Dus ik kan wel al starten met de 10 plantjes die al zijn doorgekomen en gewoon terug nieuwe zaden ontkiemen.

      Zo heb ik het gedaan stap1: ontkiemen in keukenpapier en in plastieke zak houden op een donkere warme plaats 20-25graden ruimte. Dan na ong 48-72uur moeten ze zijn ontkiemt. Stap2: als ze zijn ontkiemt, eerst de aarde bevochtigen en dan voorzichtig in aarde zetten met worteltje naar beneden ong.1cm in de grond en lichtjes afdekken met aarde. Dan heb ik ze in een doos gezet met een led lamp 24/24 licht. In een kamer met temp. 22-25graden. Ik heb 1 soort aarde van het merk CANNA, Ik heb hier een growshop gevonden in Bulgarije die nederlandse producten verkoopt, Top. De zaden zijn afkomstig van Royal Queen Seeds.

      Alvast bedankt,

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      No seed shall be spoiled.... Zonde man al die zaadjes en dan weet je niet wat je ermee moet doen... Ik weet niet hoe het weer daar in Bulgarije is maar volgens mij had je ze dan nog beter buiten uit kunnen strooien

      Je neemt wel veel hooi op je vork met zoveel planten en dan ook zo een grote ruimte... genoeg om over na te denken dacht ik zo. Laten we het doen met wat je hebt.... De plantjes die naar boven zijn gekomen strekken zeg je.. wat betekent dat ze zoeken naar licht(ze krijgen niet genoeg licht,) jouw lamp is dus niet sterk genoeg... Wou je met diezelfde lamp je 3m2 tent gaan verlichten of komt er nog iets anders?

      Het merk van de aarde zegt niet veel over de aarde, is die misschien te sterk bemest? Zaadjes hebben geen voeding nodig.

      Ik raad je aan om nog meer kweekverslagen te gaan lezen en als je ergens tegen aan loopt probeer het probleem te googlen met jointjedraaien achter de zoekterm

    #3
    Als ze ontkiemt zijn en daarna niet boven de grond komen hebben ze waarschijnlijk te nat gestaan.
    Dat strekken komt alleen door onvoldoende licht.

    Dus; (veel) meer licht, en minder water.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Op de foto is te zien dat je aarde aan de natte kant staat, er zit in de bekertjes ook te weinig aarde, en geen drainage aan de onderkant, dan staan ze meteen te "pootje baden"
      Lees goed de verslagen, en gebruik de zoekfunctie.

      Wat voor lamp(en) heb je?

      Succes

      Comment


        #5
        Gewoon 1m2 was niet genoeg?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #6
          Lampadaires zijn het belangrijkste ja.
          Coaching ga je hier vinden. Maar eerst wat uitleg.

          Als je 36 plantjes in 1 of 2 literpotjes in SOG zet vinden we dat hier allemaal toppie. En krijg je hulp van doorwinterde kwekers (Ik hoor daar nog niet bij).

          Als je 6 vierkante meter met 10 literpotten volzet ben je geen hobbykweker. En dan mag je ergens anders om wijze raad.

          Comment

          Bezig...
          X