Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweeklamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Led kweeklamp

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ben lovic een leek kweeker opzoek naar kennis en ervaring
    Nu was opzoek naar een kwaliteit led lamp geschikt voor een tent van 90x90x200 huis van 4 dames.
    Ik heb de indruk dat mijn huidige lamp te zwak is.
    mijn oog was gevallen op de lumatek attis 300w.
    heeft iemand ervaring met dit merk of andere suggesties?
    Ik hoor het graag.
    grts lovic.
    Attached Files
    Last edited by Spitalovic; 26 February 2021, 17:08.

    #2
    Letterlijk (nu) het verslag van Lemonjames dat bovenaan staat in de kweekverslagen heeft die lamp boven de dames hangen.

    Geen idee of het wat is. Ik zie 'm verder niet veel voorbij komen dacht ik.

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Heb je verder nog wat budget opties? Zou namelijk graag 2 nieren houden.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Als je van plan bent het volle oppervlak van je tent te gebruiken zit je wel vast aan dat soort prijzen. Je zou ook kunnen kijken naar lampen van Mars Hydro, Spider Farmer of Viparspectra. Dat is over het algemeen ook prima spul wat hier op het forum ook gebruikt wordt. Maar er zijn er nog veel meer. Eerst maar es goed nadenken wat je precies wil en dan flink verdiepen.
      Maar allereerst jezelf even voorstellen

    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Haha sorry Pieremegoggel ik wist niet dat het zo persoonlijk werd op forums, heb de thread eventjes aangepast, en bedankt voor de info!, Zal eens het nodige opzoek werk doen.
      4-500 is een beetje mijn budget maar ik kom overal lampen tegen van 1k+

    #3
    Ik kom ze hier op jointjedraaien weinig tegen, maar op Alibaba worden ledlampen verkocht die in de internationale kwekerswereld toch als prima goedkoop alternatief gezien worden. Verkopers als Kingbrite en Meijiu bijvoorbeeld. Houdt altijd iets van risico in, vooral qua garantie op de wat langere termijn, maar het kan een lieve duit schelen.

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Hmmm, ik kan me voorstellen dat je maanden werk kan verliezen met een defect.
      Maar ik zal het eens opzoeken.

    #4
    Of misschien deze, een Mars Hydro TSW 2000? https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-light
    Mijn eerste kweekje heb ik gedaan met een TS1000 (150w) en daar heb ik een hele dikke oogst mee gehaald.
    De lamp zelf is top, de housing voelt wat cheap aan (is het ook), maar daar is de prijs ook naar.
    Dat merk word sowieso veel gebruikt, omdat het degelijk en betrouwbaar is.
    In jouw geval hou je de helft van je budget dan over.

    En inderdaad even voorstellen. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-introduction
    Wel zo netjes. Je info vergaren en je vervolgens nooit weer zien is dat niet.
    Los van dat is er genoeg op het forum te vinden waar je (ook in de toekomst) iets aan kunt hebben.
    Je kunt ook een kweekverslag aanmaken en bijhouden, dan helpen wij je met het grootbrengen en laten sterven van je dames.

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Klinkt goed! Heb het even in orde gemaakt!

    #5
    Spitalovic

    Ik heb de attis 300 gekocht voor €440.-
    Voor ik m gekocht heb, heb ik ook heel veel gezocht naar betaalbare lampen die het goed doen. Vond het alsnog wel veel geld maar heb even gezocht op wat andere forums veelal uit uk. Ook op een ander platform heb ik gewoon gezocht op de hashtag #lumatekattis en zo heb ik toch wel een goed gevoel gekregen bij de lamp.

    Aantal mooie kweekjes gezien eronder, dus nu ben ik t zelf ook aan t ondervinden met mn eerste binnenkweekje! Tot nu toe niks op aan te merken, ze groeien er goed onder

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Ayee, thanks voor de info! Ziet er in ieder geval heel strak uit.

    #6
    Lumatek is sowieso een heel goed merk. Gaat al een tijdje mee in de lampenwereld. Maakte vroeger een van de betere hps/cmh, en nu een van de betere led lampen.
    Het is niet de goedkoopste lamp om je oppervlakte effectief te belichten, maar wel een hele goeie!

    Mars hydro is bang voor buck. Veel licht voor weinig geld. Gaat dus waarschijnlijk minder lang mee, slechtere bouwkwaliteit, haperende aftersales en wat minder efficient etc..
    Lumatek is wat je kunt verwachten van een goed merk. Kwaliteit, betrouwbaar, efficient.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Oke top, nu weet ik wel welke richting ik uit moet, thanks!

    #7
    G-tools g-bars.
    De nieuwe lucylu van Primaklima.
    Ledstrips van Secret Jardin, Cosmorrow.

    Veel keuze aan mooie lampen.

    Comment


      #8
      Samsung led boards zijn voordelig, 2 in de tent hangen.
      Mars hydro ook, goede lampen goede prijs.
      lumatek is mss duurder, maar kwalitatief is enkel fluence nog beter.
      Lumatek zou ik persoonlijk aanschaffen volgende keer.
      Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
      Jah, ik hou van planten.

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Oh en apollo 10 ben ik nu aan het testen. tot nu toe ook zeer goed

      #9
      Die mars hydro, de ts2000 dan voor een 80x80?

      Comment


      #10
      Ik kwam trouwens nog een interessant artikel tegen op het net over led lampen speciaal voor cannabis. Is het lezen best waard.
      Er is veel ontwikkeling aan de gang op dit gebied

      Comment


      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Spitalovic : Ja, ik ben zeer blij met die ts1000. Fijne lamp en met dimmer, zeer handig als je plantjes net opgekomen zijn. Plantjes doen het tot nu toe uitstekend. Ik heb ‘m bij de Mars Hydro store op Aliexpress besteld, scheelde toen ook alweer € 20,00 en werd gewoon snel geleverd uit hun magazijn in Duitsland met normale garantie etc. Prima keus volgens mij.

      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Je kan er later altijd nog een ts1000 naast hangen voor max oppervlakte gebruik. Dat is sowieso wat lichtverdeling betreft beter dan 1 ts2000.

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Twee stuks is ook makkelijker als je een aanzienlijk hoogteverschil krijgt.

      #11
      https://www.greensell.nl/a-52636492/...b/#description

      Kan nog goedkoper als je de onderdelen los bestelt op andere sites. Kan geen enkele mars hydro tegen op. Hier hangen er zo 8 in een dubbel zo grote tent, zit al enkele jaren zonder moeite aan 1,5 gr per watt en meer.

      Comment


        #12
        Iemand ervaring met ali express lampen? De revieuws zien er goed uit. Maar brand mijn tent liever niet af
        Attached Files

        Comment


        #13
        https://nl.aliexpress.com/item/10050...1c214c4drrlUR6

        heb deze gekocht mja heb maar 2 plantjes. . met dimfuntie. 60 euro incl verzending uit spanje.

        pas over 2 maanden weet ik het resultaat hehe.

        driver zit weliswaar boven op het board maar met cm tussenruimte. driver wordt niet heet gelukkig en als je een clipventilator erop laat blazen
        wordt tie niet eens warm hehe.

        Comment


        • Stijnerbeer
          Stijnerbeer commented
          Editing a comment
          Lijkt erg op die spiderfarmer voor een stuk minder van prijs!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ziet er prima uit. 1-2 plantjes gaat wel lukken daarmee.

        #14

        Comment


        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          hehe ik ben ook geen mastergrower met 2 plantjes per keer hps probeer ik pas in de winter

        #15
        Mocht je nog op zoek zijn.. De Mars hydro fc 3000 Is ook een hele goeie voor jouw oppervlak. Scheelt een kleine 100 euro naast de lumatek attis 300w.

        Nirvana heeft daar net een mooie ronde onder gedraaid in een 100x100 tentje. Klik
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment

      Bezig...
      X