Toppen zijn weg geknipt door schimmel wat nu?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hansmaaryens
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2021
    • 14

    #1

    Toppen zijn weg geknipt door schimmel wat nu?

    Korting op 420shop
    Beste dames en heren,

    ik had voor het aller eerst een wiet zaadje gekocht en gekweekt namelijk een auto flower. Ik heb dit gedaan zonder afzuig of verse lucht toevoer waardoor de lucht in de tent van 30 bij 30 erg vochtig bleef. Echter kwam ik hier te laat achter en waren er op veel plekken toprot. De wietplant stond net in de bloei dus er waren kleine topjes. Met oranje draadjes eromheen dus ik wist dat is helaas toprot. Ook veel bladeren zijn gestorven. Nu vrees ik het ergste dat ik nu niks meer kan doen. Of wel? Alle toppen zijn nu weg maar groeien de toppen weer terug? Of moet ik een nieuw zaadje planten MET lucht toevoer en afvoer? Groeten
  • TheBigDudeski
    Moderator
    Lucky MemberModerator
    • Oct 2020
    • 582

    #2
    Weet je echt 100% zeker dat het wel toprot was?
    Als een witte bloeihaar oranje/bruin is geworden is dat natuurlijk geen toprot.
    Volgens mij (!) kun je als je klein kweekt (halve m² bv) best zonder lucht toevoer en afzuiging.

    Kun je een foto plaatsen van zo'n top?
    Ik vraag het maar even. Zou zonde zijn als je je plant hebt gesloopt en ze gewoon in de bloei sprong.

    Comment

    • Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1834

      #3
      Tja, oranje haartjes.. Dat kan zoveel oorzaken hebben.. Gewone rijpe toppen, teveel licht, te droge lucht, te warm, bevruchting, overvoeding, toprot etc..

      Beetje verse lucht hebben alle planten nodig natuurlijk. Dus als ze dicht in een 30x30 hok staat gaat dat sws niet goed.
      Maar met een beetje ventilatie, door 2 open luikjes ofzo kun je wss al heel ver komen indd.
      Gaat wel naar wiet ruiken
      Als je alle toppen van je plant hebt geknipt kun je denk ik zo beter gewoon opnieuw beginnen.
      Kan zijn dat ze nog wat nieuwe topjes gaat maken.. Maar het zal niet veel voorstellen.
      Ligt ook aan hoe lang ze al bloeit etc..

      Upload ff een foto ja. Dan kunnen zij ook zien waar het om gaat enzo.
      1 foto zegt vaak meer dan 100000 woorden.

      Comment

      • Hansmaaryens
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Feb 2021
        • 14

        #4
        Yo,

        ik heb ze helaas al weg moeten knippen maar de luchtvochtigheid was constant 87% en de bladeren stierven af dus ik dacht dat het wel toprot moest zijn. En met luchtontvochtigers krijg ik het ook lastig naar beneden. Ik denk als je kweekt zonder enige lucht circulatie dat de luchtvochtigheid zo hoog blijft dat er schimmels en ziektes opkomen.

        Comment

        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5461

          #5

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Nee, die toppen groeien niet meer terug.
            bij een autoflower is het klaar als de toppen geweest zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Rreppellsteeltjam
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2018
              • 1955

              #7
              Vraag het telefoonnummer van die schimmel!!

              Handig als je veel wiet moet knippen.

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Je kan geen toprot hebben als de plant net in bloei staat.

                Comment

                • Hansmaaryens
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Feb 2021
                  • 14

                  #9
                  Al bladeren stierven af

                  Comment

                  • TheBigDudeski
                    Moderator
                    Lucky MemberModerator
                    • Oct 2020
                    • 582

                    #10
                    tenor.gif

                    Comment

                    • Hansmaaryens
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Feb 2021
                      • 14

                      #11
                      Hier zijn een aantal foto’s van hoe het er nu uitziet. En zo te zien is de schimmel verspreid naar ook naar deze balderen. Kunnen jullie uit deze foto opmaken waar het aan lag?
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      • Hansmaaryens
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Feb 2021
                        • 14

                        #12
                        Aan het uiteinde zie je volgensmij toprot. Verbeter me aub als dat niet geval is

                        Comment


                        • Nederhigh
                          Nederhigh commented
                          Editing a comment
                          Evt meeldauw? Die witte vage plekken.. Of is het hewoo. Reflectie van een lamp of flits ofzo? Zeker geen toprot. Lees anders ff wat verslagen door.
                          Last edited by Nederhigh; 16 March 2021, 09:28.
                      • Waldpiek
                        Bong Master
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2019
                        • 337

                        #13
                        Toprot aan het uiteinde? Ik denk dat je je toppen te vroeg hebt geknipt en je de verkeerde diagnose hebt gesteld. Het enige wat ik op de foto zie is hooguit een beetje overvoeding. Verder een gezonde plant. Als we allemaal om deze reden de toppen er uit knippen wordt er geen wiet meer geoogst en gerookt

                        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #14
                          walkaway.gif
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • Hork
                            Banned
                            Lucky Member
                            • Jul 2020
                            • 4103

                            #15
                            Ik zie geen toppen dus ook geen schimmel!

                            Voortaan kan je beter even een foto maken vóórdat je de schaar er inzet i.p.v. daarna!

                            Comment

                            Bezig...