Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen zijn weg geknipt door schimmel wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen zijn weg geknipt door schimmel wat nu?

    Korting op 420shop
    Beste dames en heren,

    ik had voor het aller eerst een wiet zaadje gekocht en gekweekt namelijk een auto flower. Ik heb dit gedaan zonder afzuig of verse lucht toevoer waardoor de lucht in de tent van 30 bij 30 erg vochtig bleef. Echter kwam ik hier te laat achter en waren er op veel plekken toprot. De wietplant stond net in de bloei dus er waren kleine topjes. Met oranje draadjes eromheen dus ik wist dat is helaas toprot. Ook veel bladeren zijn gestorven. Nu vrees ik het ergste dat ik nu niks meer kan doen. Of wel? Alle toppen zijn nu weg maar groeien de toppen weer terug? Of moet ik een nieuw zaadje planten MET lucht toevoer en afvoer? Groeten

    #2

    Comment


      #3
      Tja, oranje haartjes.. Dat kan zoveel oorzaken hebben.. Gewone rijpe toppen, teveel licht, te droge lucht, te warm, bevruchting, overvoeding, toprot etc..

      Beetje verse lucht hebben alle planten nodig natuurlijk. Dus als ze dicht in een 30x30 hok staat gaat dat sws niet goed.
      Maar met een beetje ventilatie, door 2 open luikjes ofzo kun je wss al heel ver komen indd.
      Gaat wel naar wiet ruiken
      Als je alle toppen van je plant hebt geknipt kun je denk ik zo beter gewoon opnieuw beginnen.
      Kan zijn dat ze nog wat nieuwe topjes gaat maken.. Maar het zal niet veel voorstellen.
      Ligt ook aan hoe lang ze al bloeit etc..

      Upload ff een foto ja. Dan kunnen zij ook zien waar het om gaat enzo.
      1 foto zegt vaak meer dan 100000 woorden.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Yo,

        ik heb ze helaas al weg moeten knippen maar de luchtvochtigheid was constant 87% en de bladeren stierven af dus ik dacht dat het wel toprot moest zijn. En met luchtontvochtigers krijg ik het ook lastig naar beneden. Ik denk als je kweekt zonder enige lucht circulatie dat de luchtvochtigheid zo hoog blijft dat er schimmels en ziektes opkomen.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Nee, die toppen groeien niet meer terug.
            bij een autoflower is het klaar als de toppen geweest zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Vraag het telefoonnummer van die schimmel!!

              Handig als je veel wiet moet knippen.

              Comment


                #8
                Je kan geen toprot hebben als de plant net in bloei staat.

                Comment


                  #9
                  Al bladeren stierven af

                  Comment


                    #10
                    tenor.gif

                    Comment


                      #11
                      Hier zijn een aantal foto’s van hoe het er nu uitziet. En zo te zien is de schimmel verspreid naar ook naar deze balderen. Kunnen jullie uit deze foto opmaken waar het aan lag?
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        Aan het uiteinde zie je volgensmij toprot. Verbeter me aub als dat niet geval is

                        Comment


                        • Nederhigh
                          Nederhigh commented
                          Editing a comment
                          Evt meeldauw? Die witte vage plekken.. Of is het hewoo. Reflectie van een lamp of flits ofzo? Zeker geen toprot. Lees anders ff wat verslagen door.
                          Last edited by Nederhigh; 16 March 2021, 10:28.

                        #13
                        Toprot aan het uiteinde? Ik denk dat je je toppen te vroeg hebt geknipt en je de verkeerde diagnose hebt gesteld. Het enige wat ik op de foto zie is hooguit een beetje overvoeding. Verder een gezonde plant. Als we allemaal om deze reden de toppen er uit knippen wordt er geen wiet meer geoogst en gerookt

                        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                        Comment


                          #14
                          walkaway.gif
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            Horks Fototopic 2.0

                            Comment

                            Bezig...
                            X