Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie hydroponics + andere vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilatie hydroponics + andere vragen

    Korting op 420shop
    Dag allemaal, ik ben een totale beginner met kweken en heb zoveel mogelijk informatie vergaart. Ik zie dat hydroponics het meeste oogst opleveren dus ik dacht: waarom niet meteen goed beginnen?

    Ik heb dus een setup bedacht en ik wou graag weten wat jullie ervan vinden en of ik iets over het hoofd heb gezien
    • het wordt een binnenkweek in een flat op de 1ste verdieping. 5 plantjes. Ik ben van plan een 80x80x200 kweektent te kopen en daar een hydroponic system in te doen.
    • Ik ben van plan LED te gebruiken.
    • Ik wil een koolstoffilter in mijn kweektent doen
    Last edited by elhuron; 28 March 2021, 06:08.

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

    Comment


      #3
      Begin op aarde. Leer de plantjes wat kennen.
      Hydroponics levert meer op maar er kan ook veel meer fout gaan. Aarde is vergevingsgezinder.

      Ventilatie is noodzakelijk. Luchtslang in water is voor lucht in je water, je hebt een windje tussen je planten nodig. En de afzuiging (en aanzuiging) regelen dat. De meesten zetten nog een extra ventilatortje.

      Die afzuiging kan ook in je kamer met het raam vaak genoeg open voor verse lucht. Je kunt ook een gat in de muur boren met een roostertje er voor.

      Comment


        #4
        Elke kweek heeft afzuiging nodig naar buiten voor warmte en vochtafvoer

        Leer eerst voor je met hydro begint.

        En op de eerste verdieping kweken is vaak geen goed idee.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 March 2021, 14:07.

        Comment


          #5
          Wat ga je kweken ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Jongens bedankt voor de reacties maar ik zie net dat er in mijn huurcontract staat dat ik op straat kom te staan als ik betrapt wordt met "hennepteelt"... En aangezien ik best wel leuk woon is dat best wel een flink risico. Heeft iemand hier ervaring mee? Geven ze 2de kansen of treden ze keihard op? Corporatie is Stadgenoot.

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Wordt je gepakt vlieg je er uit. Neem dat als uitgangspunt, zit je altijd safe. Dat gezegd hebbende. Zolang jij niet met 1000W gaat kweken, er met NIEMAND over praat en het vooral aan niemand laat zien is de kans heel klein dat je gepakt wordt. Zorg er voor dat je filter goed werkt, knip niet in je woonkamer maar in de tent met de afzuiging aan en het zou goed moeten gaan. En trek schone kleren aan na het knippen indien je naar buiten gaat. Je ruikt zelf niets maar anderen ruiken je al op 100 meter. O ja en bedenk even dat als je de tent opendoet er zoveel licht uit komt dat met een beetje pech de hele straat verlicht is dus zorg ervoor dat de betreffende kamer ruimschoots verduisterd is als je deze opent

            #7


            Bescheiden kweekje en erg stiekem. Dan moet je je ook weinig zorgen maken.

            Comment


              #8
              Info over woningen sluiten in het stadsbeleid van Amsterdam.
              Dat was niet zo moeilijk te googelen.

              Dan het beleid van Stadgenoot.
              Artikel 7.10 van je huurcontract is volgens mij het enige.
              Er staat niet veel, maar in feite genoeg. Het mag niet. Thats it.

              Het beleid van Stadgenoot

              beleid_Stadgenoot_adam.png

              Het is beleid dat ze een uitzettingsprocedure starten, als je niet vrijwillig vertrekt. Het streven van Stadgenoot is vertrek uit de woning.
              Of de rechter daarin meegaat als jij voor hem staat is dan de vraag....maar die hele procedure geeft al een hoop gedoe.
              Of je weg moet ligt voor een deel aan je eigen presentatie tijdens de rechtszaak en hoe je je voorbereid, voor een deel aan het humeur van de rechter, en voor een deel eerdere identieke zaken.
              Hij kan je huurcontract opzeggen, of niet. En dan krijg je alleen een boete.

              Dus een risico is het altijd, in elk huurcontract van na 1990 staat een passage over hennepteelt.
              Nieuwe leden van het forum zijn soms wat verbaasd dat er hier zo wordt gehamerd op je mond houden.
              Iedereen die er van weet is een risico. Ook je vriendin, kinderen of die allerbeste maat.....

              In hoeverre jij dat risico aanvaardbaar vindf is aan jou.
              Het blijft Amsterdam...van de ene kant hoor je dat ze niet zo moeilijk zijn, maar er staat toch elke week weer een opgerolde kwekerij in de krant...

              Guerilla - Guerilla Farming / Kweken
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X