Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer plantje naar buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer plantje naar buiten?

    Korting op 420shop
    Beste wietkwekers,


    Een week geleden heb ik 3 AF zaden ontkiemd. 2 daarvan zijn boven de grond en zitten in de zaailingfase. Helaas is het weer hier de afgelopen dagen echt slecht voor de tijd van het jaar. Momenteel staan de plantjes onder een LED-lamp ( hydro mars ts1000). Nu heb ik de volgende vraag: wanneer zet ik de plantjes voorgoed buiten? Het is hier nu een 17 graden overdag en snachts koelt het af tot een 7-10 graden. Vandaag was het dan wel een zonnige dag. Kan ik dan op zo een dag de plantjes wel buiten zetten en dan terug naar binnehalen?


    Bijkomende vraag: 1 van de zaadjes heb ik rechtstreeks gepland in de aarde en komt na een week nog niet boven de grond piepen terwijl de andere 2 al wel mooi aan het groeien zijn. Enig idee of dit nog goed komt?

    #2
    Kwestie van wanneer je wilt oogsten ook.

    De mijne staan al 2 weken buiten. Volgende week nog een paar. En dan vermoedelijk nog een keer een paar. Die 1e plantjes gaan goed tot nu toe.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
      Kwestie van wanneer je wilt oogsten ook.

      De mijne staan al 2 weken buiten. Volgende week nog een paar. En dan vermoedelijk nog een keer een paar. Die 1e plantjes gaan goed tot nu toe.

      Het zijn autoflowers dus wanneer ik wil oogsten is dan toch geen optie? Die gaan klaar zijn om te oogsten als zij dat willen of mis ik iets

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        En dat is meestal na 12 weken.

      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Wanneer je kan oogsten bepaal jij zelf door het moment van ontkiemen.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Disce1988 View Post


      Het zijn autoflowers dus wanneer ik wil oogsten is dan toch geen optie? Die gaan klaar zijn om te oogsten als zij dat willen of mis ik iets
      ​​​​​​Snelle AFjes kunnen met 8 tot 9 weken klaar zijn, de wat langzamere doen er tot 16 weken over.
      Je kunt dus je oogst moment wel enigszins plannen tot op ongeveer een week nauwkeurig.
      Als je een soortje voor het eerst kweekt neem dan het aantal weken van zaadje tot oogst volgens verkoper en tel daar 2 weken bij op, dan zit je naar mijn idee redelijk goed.

      Wanneer een AFje wat achter blijft vanwege kou bijvoorbeeld, dan zal deze niet later rijp zijn maar zal gewoon kleiner blijven.


      Ik heb geen bakken ervaring, dus corrigeer me gerust wanneer nodig.

      Comment


      • Disce1988
        Disce1988 commented
        Editing a comment
        Volgens de verkoper 8-9 weken dus pak maar een 11 weken. De vraag is eerder wat is nu het beste met dit weer: onder de lamp of toch buiten? Deze komende dagen verwacht men hier veel regen, veel bewolking en redelijk wat wind.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Misschien is het een idee om de kweekverslagen van afgelopen jaren er eens bij te pakken ?

        "Ik heb geen bakken ervaring, dus corrigeer me gerust wanneer nodig"
        Dus je hebt gelijk tot iemand anders dat tegenspreekt?

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Sorry ik lees dat Q geen gelijk heeft maar QnQ heeft altijd gelijk en bakken aan info hij is de beste HOOR

      #5
      Het blijft weer... Je weet nooit wat het doet..
      Gelukkig zijn het ook gewoon planten eh, die zijn wel wat weer gewend.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #6
        Hoi ik zit met hetzelfde probleem. Heb mijn autoflower nu maar op de vensterbank staan met een lampje erboven.
        Het weer zit inderdaad niet mee.

        Succes met je kweekje

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja maar ik snap ook niet waarom jullie die auto's zo vroeg planten. Beter hadden jullie even gewacht to eind mei. Ik begrijp het ongeduld anderzijds ook wel, je hebt besloten zelf te kweken en wil dat dan ook meteen doen, heel herkenbaar. Volgende keer beter eerst even info inwinnen op dit forum. Er is tijd genoeg voor auto's, die kan je de komende maanden nog planten.

          Ik zou de plantjes gewoon lekker buiten zetten, helemaal niet nodig om voor te groeien binnen, tenzij het zo strotregent zoals vandaag natuurlijk, dan even een dagje wachten.
          Als je denkt, het wordt niets, dan gewoon over 1 a 2 weken nieuwe zaadjes planten, je hebt auto's, dus no hurries.

        #7
        Ja Slome Joop ik had beter gewacht maar had een projectje nodig. Pas vader geworden+ geen wiet meer in voorraad. Ik wou wat vooruitzicht hebben. Goed voor mijn mentale gezondheid.
        Attached Files

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Nou gefeliciteerd dan! Dat is mooi man. En net als bij je plantjes mislukt het eerste kind ook altijd, daarom heb ik er 3 genomen
      Bezig...
      X