Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze plant > lijkt lang te duren voor hij klaar is om te oogsten (met foto's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Purple Haze plant > lijkt lang te duren voor hij klaar is om te oogsten (met foto's)

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allemaal!

    Dit is mijn eerste plant en het lijkt een stuk langer te duren dan ik dacht voor ik kan oogsten. Hopelijk kunnen jullie me vertellen of ik gewoon nog wat geduld moet hebben of dat er iets fout gaat. Eerst even wat info:
    Ik kreeg hem van mijn buurman die voor lange tijd naar het buitenland moest. Het zaadje is begin maart uitgekomen en de plant staat in mijn vensterbank, en bij mooi weer op het balkon. Ik heb een gunstige ligging want heb bijna de hele dag de zon naar binnen. Vanaf april heb ik de plant voorzien van extra voeding zoals Terra Grow, power roots en PK 13-14 van Plagron.
    Ik heb zelf een paar fouten gemaakt die denk ik een beetje horen bij een beginner . Ik heb hem bijvoorbeeld niet getopt waardoor hij vooral de hoogte in is gegaan maar er weinig toppen aan de zijkant zitten. Daarnaast heb ik hem vanaf maart tot en met ongeveer half mei gewoon 24/7 in de vensterbank laten staan en vanaf half mei (toen de vruchten steeds meer zichtbaar werden) na 12 uur licht op een dag, in de kast gezet ivm de bloefase. Ik vermoed dat dat wellicht wat te vroeg is geweest.

    Nu dus mijn concrete vraag, ik heb het vermoeden dat de plant de afgelopen maand weinig vooruitgang meer boekt. De dieppaarse toppen zien er nog steeds geweldig uit, hij ruikt goed en verbruikt flink wat water. Echter lees ik overal dat deze plant in principe klaar moet zijn om te oogsten na een week of 10 a 12 en bij mij duurt het al een stuk langer dan dat(inmiddels zitten we al op week 16). Of komt dit omdat hij in maart is uitgekomen en daardoor gewoon langer nodig heeft dan de 'standaard' 10 a 12 weken die waarschijnlijk meer gebaseerd zijn op wanneer je met lampen/dedicated kweekruimte werkt?

    Ik kan helaas maar 1 foto uploaden dus ik heb een aantal foto's aan deze Dropbox folder toegevoegd. Kunnen jullie me op basis van deze foto's en bovenstaande info vertellen of ik gewoon nog even geduld moet hebben of dat ik wellicht dichterbij het oogsten ben dan ik zelf denk? Alvast bedankt voor jullie reacties!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2

    Comment


      #3
      Dank voor je snelle reactie!
      Weet ik niet zeker om eerlijk te zijn, zoals gezegd, ik kreeg hem van mijn buurman toen het zaadje al was uitgekomen. Enige wat hij me wist te vertellen was dat het Purple Haze was.
      In de groeifase heb ik haar Terra Grow en Power Roots gegeven en in de bloefase ben ik geswitched naar PK 13 - 14 en nog steeds power roots. PK 13 - 14 ben ik de gehele bloeifase blijven gebruiken dus dat is wellicht al een fout geweest.
      Ik heb helaas geen microscoop of iets dergelijks om de trichomen goed mee te kunnen bekijken.

      Het was inderdaad een eerste poging die ik eigenlijk helemaal niet gepland had maar die ik inmiddels toch wel leuk begin te vinden. Heb ook vorige week 2 nieuwe plantjes gezaaid (Royal Dwarf) dus dat zal hopelijk gepaard gaan met aanzienlijk minder beginnersfouten

      Maar mbt de Purple Haze, ik laat haar nog maar gewoon een paar weken staan om te kijken wat er gebeurt. De oogst zal wellicht niet hoog zijn maar ik neem aan/hoop dat er toch nog wel iets rookbaars uit moet gaan komen

      Comment


        #4
        Dit is sowieso een autoflower. Anders zou ze nu niet in de bloei zijn geschoten.
        Autoflowerss schieten na verloop van tijd vanzelf in de bloei.
        Foto fems gaan pas bloeien wanneer het 12 uur licht, en 12 uur donker is.
        Dat is in Nederland rond september. En als ze dan voor het raam staan met veel lichtvervuiling van binnen kan dat problemen geven.
        Auto's hebben dat probleem niet, maar wel veel andere nadelen.

        Maar als je planten al topjes hadden toen je ze op 12/12 hebt gezet, dan was het zeeer waarschijnlijk een autoflower.
        En had je haar beter in de vensterbank kunnen zetten.

        Autoflowers kun je overigens beter niet toppen. Dus dat is alleen maar goed.

        Doe even hier op het forum, of via google onderzoek naar trichomen en oogsttijd.
        Koop een loepje dat 60/100x vergroot. En je kunt zelf de oogst tijd bepalen.


        EDIT: Met mijn goeienmorgen hoofd over het 12 uur licht en kast stuk gelezen. post wat aangepast. Gelukkig is Italbri wel scherp.

        ​​​​​
        Last edited by Nederhigh; 25 June 2021, 11:04.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          Heb je hem in de kast gezet toen je al toppen zag of kwamen de toppen pas NA DAT je hem liet slapen in de kast?

          Dus na nog wat extra lezen, zie ik dat je hem in de kast zette toen er toppen zichtbaar waren, had je dus nooit maar dan ook NOOIT moeten doen. Licht is gewicht en jij hebt je plantje wanneer die het meeste licht nodig heeft in het donker gezet
          De Bloemen Van Bri

          Comment


            #6
            Zo te lezen heb ik een indrukwekkend aantal fouten gemaakt .
            Maar goede tips, bedankt! Bij mijn volgende plant (ook autoflower) in ieder geval in de vensterbank laten staan en niet de kast in doen en dus niet toppen. Goed dat je dat zegt Nederhigh gh want dat was ik oorspronkelijk wel van plan. Ik ga ook een loopje kopen om zelf de trichomen te kunnen checken en zo de oogsttijd bij te houden.

            Heeft het naar jullie mening nog nut om mijn huidige plant te laten staan of, wanneer er na 16 weken nog geen oogstwaardige toppen te zien zijn, gaat dit helemaal niet meer gebeuren en kan ik mijn aandacht beter op de nieuwe plant richten?

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Ik zie nog witte pistes. Dus ik schat dat ze nog wel ff kan. Opgegeven bloeitijden van de zaadboer kloppen 9/10 keer niet.

            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Ik weet niet hoe groot je vensterbank is maar kan vast nog wel eentje naast toch? Deze gewoon lekker zijn ding laten doen en bij de volgende gaat het vast beter.

            #7
            Thanks, laat ik hem nog even staan. Italbri , heb ruimte genoeg op de vensterbank dus heb idd al 2 andere plantjes een stukje verderop staan en daar ga ik (hopelijk) een stuk minder fouten bij maken
            Dank voor jullie tips, hoop van opgestoken!

            Comment


              #8
              Het beste is dat je de (nieuwe) plantjes buiten op balkon zet, achter glas krijg je strek doordat het glas minder licht doorlaat, zelfs al is het bewolkt dan nog is de lichtopbrengst groter, en heb je ook geen strek.
              Zou alleen de planten binnen zetten bij heftige regen/wind als ze niet op balkon droog kunnen staan of uit de windvlagen.

              Autoflowers van nu kun je tegenwoordig toppen, er is een manier van toppen die bijna geen stress oplevert, heb hier een linkje waar e.e.a. wordt uitgelegd waarom je tegenwoordig ook autoflowers kan toppen op een minimale stress manier:

              https://www.mediwietsite.nl/toppen-z...-je-wietplant/

              Zowiezo veel succes

              Comment


                #9
                Zo had ik er nog niet over nagedacht eigenlijk. Ga ik ze inderdaad ook op het balkon zetten met bewolking. Ze staan gewoon droog op het balkon, alleen bij stevige wind inderdaad naar binnen. Thanks voor de tip mbt het toppen, hele duidelijke instructies, dat zou zelfs mij moeten lukken
                Last edited by Nederhigh; 25 June 2021, 21:25. Reden: Citaatje, mjum.

                Comment


                  #10
                  hoe groter te pot des te langer duurt alles , in 11 liter pot ging het vrij snel. in grote betonkuip duurde het veel langer bij mij.

                  Comment

                  Bezig...
                  X