Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke potgrond gebruiken voor autoflowers

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke potgrond gebruiken voor autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo ik start bijna mijn eerste kweek maar ik heb juist nog wat hulp nodig bij de juiste grond merk/universele of andere soorten en nutriënten voor en tijdens de kweek die je moet toevoegen.
    alle hulp welkom!! Bedankt alvast.
  • Answer selected by Meez at 15 January 2022, 12:37.

    Perliet , vermiculiet kan je nog bestellen online in belgië ergens , vergeten waar, maar het is te vinden. Ik zoek even. Gebruik je vaste potten ? In een stock , of lidl gewone potgrond werkt goed. Daar voeg ik beiden aan toe , hydrokorrels onderaan bij vaste potten , 2 cm laagje. Iedereen heeft zo zijn manieren. Met potgrond uit aveve of de stock , geef ik voeding bij halve dosis vanaf het sterke, gezonde plantjes zijn en ze geen zaailing meer zijn. Succes !

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bol levert ook perliet en vermiculiet.

    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Super !! Merci

    #2
    Ik heb bij mijn vorige kweek lightmix gebruikt, ik zie wel nog tamelijk veel mensen hiermee werken, vooral handig omdat je zelf niet meer vanalles moet toevoegen zoals perculiet en organische meststoffen, ook is dit handig als je voeding gaat gebruiken van plagron, omdat plagron daar rekening mee houdt.
    Voor deze keer heb ik gewoon potgrond uit den brico gehaald en hier zelf perculiet aan toegevoegd, voor een wat luchtere grond te maken alsook wat organische meststoffen gemaakt van koeiemest.
    Je kan er zo wild in gaan of je zelf wilt, zorg er wel voor dat je je potgrond inwatert, zodat als je erin knijpt dat er wat waterdruppels uitvallen, anders blijf je over met 3/4de gevulde potten na een paar keer water te geven.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      ja idd, kan ik wel verstaan, ik kom zelf ook uit belgie, maar ik heb het gewoon laten leveren via bol. Er is weldegelijk plagron lightmix, dit is wel chemisch bemest voor zover ik weet, als je liefst volledig organisch gaat, kan je batmix gebruiken met vleermuizenkak
      https://www.plagron.com/en/products/substrate
      Even ter correctie ik denk dat ik growmix heb gebruikt, ik zal even kijken in mijn kweekverslag, en ja hoor het was weldegelijk growmix. De planten gingen er goed op. Maar die zijn jammer genoeg geript later

    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Oke super ! Thanks man ! En oke leuk om te weten !! Mocht je nog tips en tricks hebben voor de kweek soepel te laten verlopen is da altijd welkom ze tis mijn eerste kweek dus ik zoek me zot maar er is zoveel te vinden dat het soms onduidelijk word :s

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      ja ik kan je volledig verstaan, soms zie je door de bomen het bos nietmeer. Ik zou je aanraden alvast te beginnen met een kweekverslag, dat is veel handiger om later op terug te komen en te vergelijken, ook kunnen mensen je dan beter helpen als je problemen ondervindt, omdat ze het hele verhaal derachter weten.

    #3
    Honderden opties. Potgrond van de super en voeding van de action is perfect mogelijk.

    DCM potgrond is ook helemaal OK. En zowat alle growshops leveren met veel liefde 1 van de 100 voedingslijnen die er bestaan. Aan jou de keuze.

    Comment


    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Hey thanks !! Die dcm moet je daar zelf nog perliet of iets anders aan toevoegen of gwn dit standaard met voeding van bv plagron gebruiken?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Check Remco zijn kweekverslag eens.

    #4
    Perliet , vermiculiet kan je nog bestellen online in belgië ergens , vergeten waar, maar het is te vinden. Ik zoek even. Gebruik je vaste potten ? In een stock , of lidl gewone potgrond werkt goed. Daar voeg ik beiden aan toe , hydrokorrels onderaan bij vaste potten , 2 cm laagje. Iedereen heeft zo zijn manieren. Met potgrond uit aveve of de stock , geef ik voeding bij halve dosis vanaf het sterke, gezonde plantjes zijn en ze geen zaailing meer zijn. Succes !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bol levert ook perliet en vermiculiet.

    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Super !! Merci

    #5
    Ik heb zeer tevreden van de kleine zakken van 20 liter potgrond uit de lidl voor kamerplanten. Heb deze voor de eerste keer gebruikt nu, geen varenrouwmug meer te zien. Geweldig goeie opname van water. Als je zo 2 zakken in een kuip zwiert met 5-6 liter water op dan is heel je grond na een kwartiertje 20 minuten goed vochtig. Het loopt nu ook niet meer langs de zijkanten door de pot. En tis heel luchtige grond. Je kan er in starten maar er zit toch redelijk wat voeding in. Heeft ongeveer de prijs van light mix, maar echt een pak beter. Perliet hoeft er zeker niet door.

    Comment


    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Bedankt !!

    #6
    DMC "huis&tuin" in aveve te vinden grote poten 18l ,en weinig tot geen voeding bijvoegen ,enkel wat calmag ,en in de bloei GS (green sensation) ,das mijn plan toch bij auto's ,en perliet kunt ge ook vinden in aveve
    Last edited by sprinterke; 15 January 2022, 12:45. Reden: Kleine aanpassing

    Comment


    • Meez
      Meez commented
      Editing a comment
      Super man merci!

    #7
    Ik zal enkele autoflowers doen met DCM palm potgrond NPK 12 14 24 + DCM bloedmeel erbij.
    DCM kwekers potgrond 8 5 6 gebruik ik buiten.
    Gelijk in welke winkel ik kom, bekijk ik de achterkant van de zakken potgrond.
    In Colruyt bv bevat de potgrond enkel uit N en K. Is wel goedkoop maar er zit niks van andere dingen in.
    M'n pa en ik gebruiken enkel DCM, is Belgisch 😁 en er zitten extra mineralen in
    Maar van DCM heb je zakken potgrond voor rozen, geraniums, fruit... maar die hebben bijna allemaal dezelfde NPK, dus waarschijnlijk commercieel bedoeld.

    Comment

    Bezig...
    X