Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes ontkiemen en proces daarna?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadjes ontkiemen en proces daarna?

    Korting op 420shop
    Hallo lieve mensen,

    Een week geleden heb ik 5 potjes gevuld met potgrond en er 5 verschillende soorten zaadjes ingedaan. De potjes heb ik binnen voor het keukenraam gezet.

    (purple haze, autoflowering, en enkele andere varianten)

    Op ongeveer 1 cm diepte heb ik de zaadjes geplant. Het goede nieuws is dat er inmiddels 4 zaadjes zijn uitgekomen. Het zijn van die kleine tauge achtige scheutjes.

    Het is de bedoeling dat ze, zodra sterk, overgepot gaan worden en buiten op een zonnig plekje komen te staan.

    Ik maak me een beetje zorgen, doe ik het wel goed? Geef ik ze teveel of te weinig water? Hoe krijg ik ze sterker?

    Heeft iemand tips?

    Alvast bedankt, hartelijke groetekes L.
  • Answer selected by elisabethcapri at 12 June 2022, 15:32.

    Als je verder geen info geeft kan ook niemand zeggen of je het goed of verkeerd doet

    Een foto zou ook geen kwaad kunnen, of, nog beter, start een kweekverslag dan komen er vanzelf tips.

    Succes !

    Comment


    • elisabethcapri
      elisabethcapri commented
      Editing a comment
      thanks Flip! ik heb een paar foto's toegevoegd.

    #2
    Als je verder geen info geeft kan ook niemand zeggen of je het goed of verkeerd doet

    Een foto zou ook geen kwaad kunnen, of, nog beter, start een kweekverslag dan komen er vanzelf tips.

    Succes !

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • elisabethcapri
      elisabethcapri commented
      Editing a comment
      thanks Flip! ik heb een paar foto's toegevoegd.

    #3
    Je geeft teveel water als het een modderpoel is, de grond moet de eerste weken wel goed vochtig zijn, maar niet kletsnat. Je krijgt ze het sterkst door ze voldoende licht te geven, bij te weinig licht krijgen ze namelijk lange dunne steeltjes. Als je foto's post kunnen we betere tips geven. Succes!
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #4
      Ik sluit me aan bij de bovenste 2 reacties zonder foto’s kunnen we niet goed helpen . Als je een beginner bent heb je wellicht iets aan de info uit deze podcasts https://www.plantarium.nu/category/podcasts/

      Comment


        #5
        Alle geinigheid die taugé scheutjes maar het zou best kunnen dat je na het ontkiemen van dergelijk dopingplantjes een proces aan je been hebt idd ja.
        Eerst eff flink inlezen dan maar
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Dat inlezen valt tegen, om eerlijk te zijn word ik knettergek van alle adviezen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke Bijbel is de beste?

        #6
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by Nederhigh; 12 June 2022, 18:17. Reden: Foto's mergen.

        Comment


          #7
          Bedankt voor jullie berichten en advies, ik heb een paar foto's toegevoegd.
          Groetekes !!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Mja, klein grut!

            Water word belangrijk, te weten dat je het de komende tijd NIET geeft.

            Het kan zijn dat dit plantje voor 3 weken water heeft, ze gebruiken bijna niets.

            DUS, pot tillen, zwaar is geen water halfzwaar is geen water redelijk licht is geen water, licht is wel water maar van onder.

          • elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Thanks Repelsteeltjejam. Ik probeer nu je filosofie voor wat betreft water (halfzwaar, redelijk, van onder en het licht) even onder het genot van een kopje thee uit te werken. Bedankt voor je reactie, stel ik op prijs!

          #8
          Dames zijn gestrekt, dat is waarom ze van die lange dunne steeltjes hebben.
          Strek komt door te weinig licht.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Potverdorie. Ze gaan met mij mee naar boxles in de buitenlucht. Dat yoga gestrek van die dames ben ik helemaal zat.....

          #9
          Bij foto 1 zou je wat meer aarde in het potje kunnen doen, scheelt al de helft strek. Als je ze gaat ompoten dan mag je ze tot de lobblaadjes ingraven.

          En zsm naar buiten, het zonnetje in. Laat ze een dagje in de schaduw wennen aan het sterke zonlicht.

          Vind ze niet slecht uit zien, die strek kan je wat aan doen en je hebt ze pas 1,5 week geleden geplant, als ze wat meer blad hebben aangemaakt kan het hard gaan.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Namaste. Heb je advies opgevolgd, beetje aarde erbij en ze zitten nu buiten te chillen in het zonlicht. Vind het lastig om te bepalen, wanneer definitief naar buiten, ompoten? Hoe sta jij er in qua voeding? Merci

          #10
          Ompoten?

          Ze moeten eerst een wortelstelsel en een kop met blad hebben.

          Comment


            #11
            too early?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #12
              Way too early, mag nog wel weekje wachten minstens. Ik verpot ze meestal als ze 3-5 nodes hebben, meestal zie je dan al worteltjes bij de gaatjes zitten als je kijkt aan de onderkant. Nu gewoon lekker tijdje goed in de zon laten staan en verder met rust laten, aarde ziet er nat genoeg uit voor de komende dagen.

              Edit: ik zie dat je ze achter het raam hebt staan, glas houdt UV straling tegen wat juist een grote bron van voeding is voor planten, dat is ook waarom ze zo strekken; dat zullen ze achter het raam blijven doen. Als je niet de mogelijkheid hebt om ze naar buiten te verplaatsen (of overdag zoveel mogelijk het raam open te zetten voor direct licht) dan is dat niet het einde, maar betekent dat wel dat je je verwachtingen betreft de opbrengst een beetje moet beperken kan ik uit ervaring vertellen.
              Last edited by parakweker; 13 June 2022, 16:28.
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Mag ik ook even een vraag stelen wat is het verschil tussen nodes en internodes

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Een internode is de ruimte tussen 2 nodes.

              • elisabethcapri
                elisabethcapri commented
                Editing a comment
                Het plaatje maakt het goed duidelijk, dank daarvoor!

              #13
              Wietplantjes voorgroeien

              Hoe doe ik makkelijk wiet voorgroeien (van A tot Z)


              Leer wietplantjes voorgroeien op de beste manier

              Je wietplanten een super voorsprong geven doe je door ze op tijd voor te groeien. Je wilt natuurlijk niet dat je zaailingen de eerste beste regenbui wegspoelen. Met een goed voorgegroeide zaailing voorkom je een hoop problemen en levert een veel beter resultaat. In dit artikel leer je makkelijk wietplanten voorgroeien en kweek je de meest prachtige buds.

              Een goed begin is het halve werk!

              https://hy-seeds.com/nl/content/25-w...tenvoorgroeien

              Comment


                #14
                Ben een klein beetje aan het stressen.
                Het is nu 27 graden - op de vensterbank waar mijn schatteboutjes staan - en de luchtvochtigheid is 33%.
                Gaat dit wel goed lieve mensen?

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Buiten is het rond de 23 graden, ideaal voor plantjes.

                  De vensterbank is voor poezen, of een klein hondje

                #15
                Dan ga ik nu alles omdraaien: de hond op de strijkplank (heb geen vensterbank), de plantjes naar buiten en ik in de hangmat. Kun je nagaan hoe het er hier eerst uit zag... groetekes!

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Niet in direct zonlicht de eerste paar dagen, dan krijgen ze zonnebrand, de halfschaduw is het beste.
              Bezig...
              X