zaadjes ontkiemen en proces daarna?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #31
    Genoeg, maar niet voor de plantjes.

    Comment

    • elisabethcapri
      Senior Stoner
      Member
      • Jun 2022
      • 46

      #32
      Hallo lieve mensen. Mag ik jullie een vraag stellen? Van een vriend - die denkt dat hij er verstand van heeft - heb ik twee kleine flesjes gekregen. Het is een 2 componenten bloei en groeivoeding. Met de handleiding: 0,5 ml op een liter en dan de 2 componenten mengen. Hebben mijn lieve plantjes dit buiten nodig of is het beter om ze gewoon lekker te laten groeien en bloeien zonder stimuli?

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Het is absoluut beter om ze lekker te laten groeien en bloeien met een rijke voedselbodem dan ze te laten verhongeren met enkel water! Ze zullen je dus dankbaar zijn als je af en toe wat eten door hun drinken gooit

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan ook een handje grond in water doen, 24 uur laten staan, de voedingsstoffen lossen dan op in het water en worden beter opgenomen
    • atmosphere1
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2022
      • 755

      #33
      De plantjes staan in potgrond toch ? potgrond is al voorbemest met NPK's , voedig geven zou ik niet doen .
      Zelf heb ik de voedingswaarde van mijn grond zeer laag gehouden , en zelfs uitgespoeld.
      Ik weet het , het is lastig met verschillende meningen,

      Maar denk gewoon logisch na , en neem de natuur als voorbeeld . Een klein mini plantje met een paar blaadjes verbruikt nagenoeg niks aan voeding en gaat ook niet meer opnemen als je meer geeft.

      Comment

      • elisabethcapri
        Senior Stoner
        Member
        • Jun 2022
        • 46

        #34
        Ciao ciao,

        Bijgaand twee foto's van mijn plantje A. Hoe vinden jullie dat het gaat?
        Ik maak me een beetje zorgen over de aanstaande hittegolf.
        Heeft iemand daarvoor tips?
        Attached Files

        Comment

        • Flip Hasjkip
          Wicked Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 3595

          #35
          Er is het begin van pruikjesvorming als ik het goed zie, plantje zal niet veel groter worden ben in bang. Gelukkig is het nog lang zomer en kan je nog een ronde doen. Hier komt de tip; start die nieuwe ronde dan meteen buiten, in een grote pot. Bij autoflowers zijn de eerste paar weken cruciaal.

          En die hittegolf valt we mee, het wordt 3 dagen warmer dan normaal, dan gaat de temp weer naar beneden. Dat kunnen ze wel hebben.


          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

          • elisabethcapri
            Senior Stoner
            Member
            • Jun 2022
            • 46

            #36
            Hai Flip,
            Pruikjesvorming? Help me even?
            Bedankt voor de tip, wellicht goed om een nieuwe ronde te starten!
            Grazie

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #37
              De foto is een beetje wazig maar volgens mij zijn er all witte haartjes te zien. Als je daar een pruikje van hebt kan je zeggen dat de bloei is begonnen.


              A2299A92-D2ED-46EF-B92D-35FFE138BD19.jpg

              Attached Files
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • elisabethcapri
                Senior Stoner
                Member
                • Jun 2022
                • 46

                #38
                Boungiorno ciao tutti,

                Ik heb weer jullie advies nodig, dat stel ik zeer op prijs?
                Ik vroeg me af of ik sommige blaadjes er af moet knippen zodat de toppen (van plant A) zich beter kunnen ontwikkelen?

                Hoogte plant:
                A = 33 cm, B = 61 cm, C = 61 cm
                A = autoflowering feminized, B = Purple Haze, C = autoflowering feminized

                Heeft iemand nog tips voor plant B en C?
                Ik wil jullie bij voorbaat hartelijk danken!
                Groetekes
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Auto's zo weinig mogelijk stressen, fem kan je toppen.
              • atmosphere1
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2022
                • 755

                #39
                Extra grond toevoegen !

                Comment

                • Hork
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Jul 2020
                  • 4103

                  #40
                  Ciao bella ze staan er mooi bij hoor! Goed bezig en houden zo! Nu we je zo geweldig geholpen hebben, wanneer ga je voor ons koken?

                  Comment

                  • elisabethcapri
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jun 2022
                    • 46

                    #41
                    Van harte welkom! Ik vind dat Repelsteeltje en Flip dan ook een uitnodiging verdienen.

                    Buona sera

                    Comment

                    • Hork
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Jul 2020
                      • 4103

                      #42
                      Oorspronkelijk geplaatst door elisabethcapri
                      Van harte welkom! Ik vind dat Repelsteeltje en Flip dan ook een uitnodiging verdienen.

                      Buona sera
                      Certo!

                      Buona sera!

                      Comment

                    • elisabethcapri
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Jun 2022
                      • 46

                      #43
                      Creep.

                      Comment

                      • Hork
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Jul 2020
                        • 4103

                        #44
                        Oorspronkelijk geplaatst door elisabethcapri
                        Creep.
                        Het was maar een geinen, bitch.

                        Comment


                        • Hork
                          Hork commented
                          Editing a comment
                          Hasta la vista land!

                        • elisabethcapri
                          elisabethcapri commented
                          Editing a comment
                          Waarom vind je het nodig om mij een bitch te noemen?

                        • Hork
                          Hork commented
                          Editing a comment
                          Omdat jij het nodig vond mij een creep te noemen.
                      • elisabethcapri
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2022
                        • 46

                        #45
                        En terecht gezien je opmerkingen. Dat ging tever. Als je het niet kunt winnen, noem je een vrouw dan een bitch?

                        Comment


                        • parakweker
                          parakweker commented
                          Editing a comment
                          Jij maakte de grap dat iedereen zn zwemkleding thuis moest laten en hij followde up met de grap of je daarmee bedoelde dat er gezwommen word in t geboortepak. Dat is gewoon een onschuldig (kinderachtig) grapje binnen die context. Je kan m niet grappig vinden en er niet op reageren en doorgaan met je dag.

                          Vervolgens ga jij op je achterste poten staan en kies je ervoor zijn grap zo persoonlijk mogelijk op te vatten en het te betrekken op je vrouwelijkheid die je zowel als zwaard als schild gebruikt door hem uit te schelden voor creep en het slachtoffer uit te hangen wanneer je een welverdiende "bitch" terugkrijgt. Jij begon he? Voordat je hem uitschold vanwege een flauwe grap was hij je nog van gratis kweekadviezen aan het voorzien en hadden jullie het gezellig.

                          Nederhigh er staan hier geen vrouwonvriendelijke opmerkingen, alleen maar onvriendelijke opmerkingen van een vrouw.

                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Ik denk dat vrouwen al vaak genoeg van die "onschuldige grappig bedoelde" opmerkingen krijgen!

                          Als de vrouw in kwestie je dan een griezel vind, is dat geheel terecht, en jammer genoeg gebaseerd op eerdere ervaringen.

                        • Hork
                          Hork commented
                          Editing a comment
                          Ik wil hier liever niet meer op reageren aangezien er privéberichten zijn uitgewisseld tussen elisabethcapri en mij en de kwestie is afgesloten. Maar inderdaad, het was een onschuldig grapje/inkoppertje n.a.v. de opmerking over geen zwemkleding meenemen en ik vond het vervelend dat dat genegeerd werd.
                      Bezig...