Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond met toegevoegde voedingsstoffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Potgrond met toegevoegde voedingsstoffen

    Korting op 420shop
    Omdat ik de eerste kweek natuurlijk niks aan toeval wil overlaten heb ik de best mogelijke (naar mijn idee) potgrond gekocht in het tuincentrum.
    Met voeding tot 180 dagen....mooi zijn we meteen klaar

    Alleen ik zie dat die voeding bestaat uit groene hars bolletjes die langzaam oplossen en dan een vloeibare voedingsstof loslaten.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat niet teveel voeding?

    Nieuwigheid dus maak me om de kleinste dingen druk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    #2
    Dat is voor kamerplanten, wiet trekt dat in 4/6 weken leeg dus neem een biobizz voeding erbij, die hoef je niet aan te zuren met ph-, gewoon kraanwater moet dan weer wel naar 6.2 ph.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      wiet trekt dat in 4/6 weken leeg
      Waar baseer je dat op ?? Op voedingsschema's ?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Die ervaring heb ik ook nochtans...

    #3
    Als ik jou was zou ik even je EC waarde van je grond meten( nat maken uitknepen en dat uitgeknepen water ga je de ec van meten.)
    Voor mij is dit ook de eerste keer( zie m’n verslag Full gas chapter 1) en ik heb ook zakken potgrond met 6 maanden voeding gekocht ook met z’n bolletjes erin… of dat de zelfde bolletjes zijn geen idee maar lijkt me wel.

    Ik heb dus 2 weken nadat ze al in de potten zaten pas de EC gemeten en die kwam uit op 3,9!! Veeeeelste hoge ec waarde waardoor ik dus besloten heb om geen voeding te geven! Resultaat mag er tot nu toe dan ook wel zijn. Maar meet je grond dan weet je of voeding zin heeft. atmosphere1 die man weet wel waar over hij praat. Vind het erg interessant hoe die waardes allemaal invloed hebben op je uit eindelijke oogst. Dus ik zit me ook vollop te verdiepen in de hoop op een rijkelijke beloning medio januari πŸ™πŸ½
    Succes iig!

    Comment


      #4
      Bedankt voor de reacties.
      Er staan autoflowers in en hoewel ik meen dat die niet veel nodig hebben aan extra voeding hebben ik hier de flessen Biobizz voor de zekerheid staan, dus we gaan het dan meemaken.
      Een EC meter heb ik niet, een PH meter vond ik eerst even belangrijker.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door JimBeam View Post
        Omdat ik de eerste kweek natuurlijk niks aan toeval wil overlaten heb ik de best mogelijke (naar mijn idee) potgrond gekocht in het tuincentrum.
        Met voeding tot 180 dagen....mooi zijn we meteen klaar

        Alleen ik zie dat die voeding bestaat uit groene hars bolletjes die langzaam oplossen en dan een vloeibare voedingsstof loslaten.
        Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat niet teveel voeding?

        Nieuwigheid dus maak me om de kleinste dingen druk
        Dit is geen klein ding , maar een zeer belangrijke en relevante vraag !
        Je kunt er makkelijk een hele kweek op draaien zonder bij te voeren. Maar voor de eerste weken is het geen ideale grond vanwege de hoge voedingswaarde.

        Comment


          #6
          Je hebt de hele lijn van biobizz... Ik zou me niet zo druk maken ​​​​​​

          Heb zelf rozengrond van tuincentrum, ph neutraal zonder voedingsstoffen en heb op groeivoeding en calmag verder nog niets nodig gehad.

          Buiten heb ik altijd op dezelfde merk rozengrond gekweekt, zelfs zonder toevoegingen van voedingen of calmag. Oke de dames vergeelde vaak snel vanaf onderin ondat ze een hoop miste maar het lukte prima.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Het is juist een goed idee om op grond met een lage voedingswaarde te starten , voor de geavanceerdere kwekers vooral .
            Overigens zal er in die rozengrond ook wel enige voeding zitten.

          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Volgende keer beter, er zullen deze kweek ondanks al het lezen nog vele fouten volgen vrees ik :/

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Het is niet zo zeer een 'fout' , maar het kan optimaler.
        Bezig...
        X