Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei- en bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Groei- en bladproblemen

    Korting op 420shop
    Gegeven onderstaande details, iemand een idee waarom de planten zo klein blijven en 1 ervan zijn onderste bladeren vergelen?
    • Gelato-K
    • Autoflower
    • 5 weken oud
    • Medium = coco
    • Afstand lamp tot bovenste top plant = 46cm
    • Lux op top van plant = 30.000
    • Water wordt gegeven langs boven tot het langs onder eruit sijpelt. Daarna geen water meer tot bovenste 4cm van het medium opnieuw droog staat
    • Voeding wordt iedere week 1x gegeven
    • 2 planten
    • Hoogte plant 1 = 20cm
    • Hoogte plant 2 = 15cm

    Bedankt.
    Attached Files

    #2
    Hallo, leuk dat je ook op kokos kweekt, zijn er niet zo heel veel hier

    Er zijn een paar dingen belangrijk als je op kokos kweekt, weet ik ondertussen uit ervaring. Het water dat je geeft moet een ph hebben tussen 5,5 en 6,5, dus je hebt een betrouwbare ph meter nodig, en een product om de ph te kunnen beïnvloeden. Meest gegeven wordt een ph van zo'n 5,7/5,8. Voeding geef je in principe iedere dag, en afgemeten, dus je hebt eigenlijk ook een goede ec meter nodig. Ik zei: in principe, omdat bijvoorbeeld pokon kokos verkoopt met zakje voorbemesting, maar daar heb ik geen ervaring mee. De kwaliteit/staat van je kokos is belangrijk: heeft de producent die al uitgespoeld, heeft de producent die daarna gebufferd, en met de juiste ph? Eventueel dien je die stappen zelf te doen, maar het gemakkelijkste en veiligste is blokken of zakken kokos te kopen van een gerenommeerd merk op gebied van cannabisteelt, en waarbij dat al gedaan is. Zelf (her)gebruik ik plagron blokken.

    Ik vermoed dat het schort aan één of meerdere bovenstaande factoren. Zelf heb ik eens een plant gehad die er net zo bij stond, en ik ben vrij zeker dat het kwam doordat ik die direct in niet uitgespoelde (te zoute, te hoge ph) kokos van de Action had gezet.

    Verder kan je op kokos prima water geven zoals je kamerplanten op aarde, maar dan net iets meer. Dus zou zeker niet wachten totdat de bovenste 4 cm is uitgedroogd, al heb ik dat nooit geprobeerd. Net zoveel water geven dat het er net niet uitloopt gaat prima. Maar nog meer is beter, zegt men. Maar dan moet je het lekwater ook afvoeren.

    De website https://www.cocoforcannabis.com/ heeft veel informatie om te starten met kweken op kokos. Daar wordt ook uitgelegd waarom de genoemde factoren belangrijk zijn voor de plantjes.
    Last edited by Snuitje; 25 March 2023, 08:09.

    Comment


      #3
      Wat voor voeding je geeft is ook belangrijk om te melden. Enkele Mogelijkheden zijn: probleem bij de wortels, stikstof tekort en/of te droog.
      De Bloemen Van Bri

      Comment

      Bezig...
      X