Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste kweek. Hints en tips zijn welkom 👌.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Mijn allereerste kweek. Hints en tips zijn welkom 👌.

    Korting op 420shop
    Beste members,

    Ik wil het hebben over wat ik al liggen heb. Jullie mening mag gerust gezegd worden of als jullie antwoorden hebben of een andere mening hebt,stuur maar,ik heb niets liever. Ik heb wel nog geen tent of kweekkast,gaat moeilijk als je in een app. woont. Ik kan met die afzuiging geen weg,dat dacht ik toch?

    Wat ik al heb is een :
    - GROW PACK ( ADVANCED ) van zamn3sia, ik wil alles behalve reclame maken .
    - 3 x geotextiele zakken van RQS ( 11 l ) .

    - Zaden: autoflowers zoals Strawberry banana en Mimosa cake , niet van Zamne... . en dan heb ik nog 1 iets:
    - het starterspakket van biotabs. ( genoeg voor 5 of > stond erbij )

    - De potgrond / aarde is nog een vraagteken?
    Is 100% biologische universele ( met 2 venen,waaronder perliet enz,... ) potgrond goed icm biotabs.

    Dit was het zowat en ik hoop snel wat van jullie te horen. Ik antwoord van zodra ik dat kan. Mss wel wat later, maar antwoorden zal ik zeker !
    Uit beleefdheid alleen al 👌.

    Groeten,
    Dampkap
    Last edited by Dampkap; 2 May 2023, 15:59.

    #2
    Hoe ga je ze dan plaatsen zonder tent of kast?
    Je kunt gewoon afblazen in de kamer waar je tent staat. Gewoon af en toe luchten.

    Zou voor een eerste kweek feminized fotoperiodiek zaad gebruiken.

    Dat klinkt misschien moeilijker dan autoflowers maar met wat hulp hier ga je meer controle hebben over je kweek.

    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #3
      Idd fotoperiodiek kan je meer fouten maken en kiezen wanneer naar bloei.

      Leren water geven is de zakken wegen of mss op voorgand op de weegschaal plaatsen.

      opletten dat er geen lichtlekken zijn in donkere periode.

      Comment


        #4
        Kan best op een appartement, doe het zelf ook. Wel idd dagelijks minstens 1x de ruimte luchten zoals ketelhuis zei.
        Voor de rest gewoon inlezen op growweedeasy.com en meeste van je vragen gaan beantwoord zijn

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Waarom Growweedeasy? Ik kon alles vinden op Jointjedraaien? Is geen kritiek ben gewoon nieuwsgierig.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Met alle respect voor jd, maar dit kan je toch niet vergelijken? Als ik naar gwe surf hoef ik maar op 'start here' te klikken en dan heb je al 2uur leesplezier. Op jd staat er zo goed als niets van info buiten een korte algemene inleiding.
          https://www.growweedeasy.com/basics

          vs

          https://www.jointjedraaien.nl/wietkweken.php

          Alle info staat hier ook wel ERGENS, maar voor een absolute leek denk ik dat het beter is dat hij daar ff de basics gaat lezen omdat ze veel uitgebreider aan bod komen.

        #5
        Bekijk eens wat kweekverslagen van wat mensen.
        Iedereen kweekt anders en sommige dingen dan weer tzelfde.
        Kijk welke kweek jou t meeste aanspreekt en probeer te volgen.

        Houdt je eigen kweekverslag bij onder kweekverslagen dan kom je al heel ver.
        Genoeg stalkers hier wat je planten in de gaten houden.
        in een 60x60 tentje kun je ook al 4 planten kwijt.

        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #6
          Ketelhuis Nu ik weet dat in een app. gekweekt kan worden,dan ga ik dat doen.
          Ik zat te denken aan een tent van 60x60.
          Als het bij jou wel lukt DerpiE , dan moet het bij mij ook wel lukken.

          Uit de meeste antwoorden raden jullie me geen autoflowers aan maar feminized fotoperiodiek zaad.

          Er was me altijd aangeraden van te beginnen met een autoflower, omdat die sneller groeien en makkelijker groeien dan feminized zaden.
          Ik zal sws beginnen met 1,max 2 planten.
          Lukt dit alles goed, dan ga ik er zeker meerdere plaatsen ( 3 of 4 )

          Maar het ruikt nu al enorm in de gang, dat door enkel wiet te roken.

          En Ketelhuis, ik heb hier nog niet alles gelezen wat kweekverslagen betreft, maar heb wel al vele blogs gelezen van bekende websites,dat ik het gewoon niet meer weet om den duur.
          Bedankt voor jullie antwoord Ketelhuis , NewNoobie en DerpiE.

          Ps: ik zal zeker eens een kijkje nemen op growweedeasy.com 😉

          Groetjes,
          Dampkap

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Mja autoflower kost meer elektriciteit en ik zou niet zeggen dat die sneller gaan. Wanneer je plant van veg naar bloeien gaat maakt die beide een groeispurt. Bij een auto is dat na 2 weken of je plant er klaar ervoor is of niet. Dat lijkt sneller maar een foto kan je dit ook na 2 weken laten doen. Enigste verschil is als je overwatere hebt dan is uw tent niet mooi vol en gooi je elektriciteit weg omdat je veel meer kon oogsten. Foto in bloei moet maar 12u licht ipv 18.

            Als je een tent neem beter iets te groot dan te klein. Dan kan je nog een ontvochtiger en bevochtiger of andere dingen in kwijt.

            Mijn ervaring van 1m2 naar 2m2 naar 120x240 nu

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Mijn laatste ronde had ik 10 planten verdeeld over 2 tenten in een appartement dus als je genoeg verlucht moet dat sowieso wel goed komen met 1 tot 4 planten

            De geur zou ik niet van wakker liggen als je ook binnen wiet rookt, dat zal altijd harder ruiken. In je tent komt een afzuiging voor de warme & vochtige lucht af te zuigen, dat wist je wss al als je je een beetje hebt ingelezen. Wss heb je dus ook al iets gelezen over een koolstoffilter, die zorgt ervoor dat de geur voor 99% gefilterd wordt voor de lucht je tent verlaat

            Autoflowers zou ik sowieso van wegblijven, redenen zijn hierboven al gezegd: tegenvallende opbrengst en stroomverbruik die vergelijkbaar is met Fems omdat je 18u licht geeft ipv 12u

            Blogs zou ik van wegblijven vanaf nu ofwel zijn ze gesponsord voor producten te verkopen of voor clicks te genereren voor reclameopbrengsten.

          • Dampkap
            Dampkap commented
            Editing a comment
            Ketelhuis Oke, jou mening is duidelijk. Maar hoe je het ook draait of keert, ik wil zowel beide kunnen planten.
            Ik wil begrijpen hoe je feminized plant en hoe je autoflowers plant.
            En ja, ik ga ervan uit dat de eerste keer nooit TOP TOP is, dat denk ik toch?
            Maar uiteindelijk leer je uit je fouten.

            NewNoobie : Bedankt voor je antwoord en wijze raad. Ik kan er vrij weinig op zeggen, omdat ik het allemaal als raad zie en alleen maar kan opslaan in men bovenkamer.
            Dit alles bedoel ik positief hé man. Autoflowers verbruiken veel meer elektriciteit dan femz👌 als ik het goed versta?

            DerpiE 10 planten man. Maar jij bent toch geen beginner meer? Daarvoor moet je genoeg kennis hebben en dat heb jij wel al vermoed ik? Ik zou als beginner nooit starten met 10 planten, toch als beginner niet. Of ik moet echt zeker zijn van mijn zaak, 🙂 .!.
            Maar voor mijn eerste kweek ga ik het rustig aandoen en starten met 1,2 plantjes en zien hoe dat verloopt. Verloopt alles goed en wel. Dan zet ik er 3,4 planten, zolang ik maar genoeg voorraad heb voor mezelf. Dat v d afzuiging ( eerlijk ) wist ik niet, omdat ik altijd dacht dat je een gat / hol moest boren om 1 deel v j afzuiging naar buiten toe te manoeuvreren, maar dat had ik blijkbaar fout.
            En autoflowers gebruiken veel meer elektriciteit dan een fem. !
            BTW: ik heb men buik vol van al die blogs.
            Sorry mocht ik iets meerdere keren hetzelfde gezegd (zou) hebben, dat was zeker en vast mijn bedoeling niet 👌 !

          #7
          Maak je universele potgrond wat lichter met een 20% zaaigrond en turf en een deeltje extra kokos, maak dan luchtiger met 30-50% perliet.

          Volg de aanwijzingen op biotabs.nl. Erg aardige (altijd v antwoord award winning) gozer en ook duidelijke filmpjes op YouTube maar eig heel simpel;
          Pleur en meng de hele zooi door je grond, poot 2 tabs per je 11Liters een duimlengte diep en water het zooitje in met Bacto samen met op temp gebracht (ontchloord) leidingswater.
          Nu de eerste 4 weken achteroverleunen met enkel maar leren water geven (het moeilijkste).
          en voor een optimaal klimaatje zorgen natuurlijk

          Mammoth tentjes erg degelijk en betaalbaar.

          Zo een paars 200 of 300w Lumatec keklampje werkt prima
          Veel succes
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Dampkap
            Dampkap commented
            Editing a comment
            Je had het over potgrond Rietslang , om die te mixen met 20% zaaigrond, turf en een deeltjes extra kokos. Om het einde nog wat luchtiger te maken met 30-50% perliet.
            Hoe biotabs te gebruiken: dat wist ik al, want heb er zo een schemaatje bijgekregen. Maar dat heb je heel goed uitgelegd. Je kent het schema al uit je hoofd jij 😄 👍 😉.
            Kweek je ook met biotabs of ervaringen mee? Ik zal zeker eens een kijkje nemen naar die Mammoth tentjes 😉, ik had er 1 gezien vanop plantarium. We zien nog wel,i.i.g geen al te grote en ook zo snel mogelijk, want heb er zin in 🙂 , 🤷‍♂️.

            Groeten,
            Dampkap 💚 🥦 💚 ✌️

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Nrml sinds jaren op Sannie's way en al es eerder wat van de biotabs gebruikt ipv Sannie's buffertabs, nu een maand ver op de volledige biotabs methode en lukt aardig.

          #8
          De rede waarom ik geen autoflower zou zetten als eerste plant is als volgt.


          Autoflowers gaan automatisch van groei naar bloei, dus je hebt geen controle over de grootte van de plant.

          Ga je 1 plant zetten dan valt er meer licht op de grond dan op je plant.
          Ik heb in m'n laatste dosidos autoflower ronde 4 planten gezet op 60x60 en t was nog 100% vol.

          Gebruik je fotoperiodiek zaad dan kun je je tent langer op 18/6 lichtschema houden en dan 1 plant daadwerkelijk trainen/snoeien/knakken ... alles wat je wilt.
          Totdat jij tevreden bent over de grootte en vorm van de plant om haar vervolgens in de bloei te zetten en een volle tent over te houden.


          Als jij autoflowers wilt zetten dat is uiteraard ook prima maar dan zou ik er wel 4stuks zetten, ik zou er dan 5 kiemen en de beste 4 gaan door.

          Zou gewoon jammer zijn als je na 4 maanden misschien maar 30gram gaat oogsten van 1 autoflower plant terwijl je voor dezelfde tijd en energiekosten ook 120gram had kunnen oogsten in dezelfde tent had je er 4 gezet.

          Opbrengst gaat ook vooral afhangen van welke lamp je boven je planten hangt.
          Onthoudt dat de verlichting de echte voeding is voor je planten en de ''plantenvoeding'' een toevoeging aan dat dieet.
          Vuistregel is dat je met ledlampen wel een 1gr/watt moet halen en in veel gevallen meer dan dat.

          Meer planten betekend ook direct meer ervaring.
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


          • Dampkap
            Dampkap commented
            Editing a comment
            Thanks voor je antwoord @Ketelhuis.

            Autoflowers gaan automatisch van groei naar bloei, dus je hebt geen controle over de grootte van de plant.

            - ik dacht of ging ervan uit dat autoflowers meestal klein of middelmatig werden, maar nooit groot worden. Dacht ik zeg ik er wel bij. Bij een feminized heb je daarjuist wel de controle over,als ik het goed versta tenminste?

            Ga je 1 plant zetten dan valt er meer licht op de grond dan op je plant.
            Ik heb in m'n laatste dosidos autoflower ronde 4 planten gezet op 60x60 en t was nog 100% vol.

            - Als ik het zo lees, dat is ook de bedoeling niet hé. Ik ga er dan zeker 4 plaatsen.
            Ik ben bezig om een tent te bestellen, 1 van 60x60 of 80x80, denk eerder aan 80x80.
            Liever mijn lamp op mijn planten richten en alles aan overbodige ruimte aanvullen 😜 , dus ipv 1 worden het er 9/10 4 🙂.

            Gebruik je fotoperiodiek zaad dan kun je je tent langer op 18/6 lichtschema houden en dan 1 plant daadwerkelijk trainen/snoeien/knakken ... alles wat je wilt.

            - Oke,duidelijk. En ja ik ga fotoperiodiek zaad gebruiken omdat de meeste comments me dat aanraden. Dus ga ik starten met een feminized 🌱 en daarna eens proberen met autoflowers.

            Totdat jij tevreden bent over de grootte en vorm van de plant om haar vervolgens in de bloei te zetten en een volle tent over te houden.

            - Oke, ook meer dan duidelijk.

            Als jij autoflowers wilt zetten dat is uiteraard ook prima maar dan zou ik er wel 4stuks zetten, ik zou er dan 5 kiemen en de beste 4 gaan door.

            - Dat ga ik zeker zo doen ook. En ik hou je / jullie op de hoogte 👌 !

            Zou gewoon jammer zijn als je na 4 maanden misschien maar 30gram gaat oogsten van 1 autoflower plant terwijl je voor dezelfde tijd en energiekosten ook 120gram had kunnen oogsten in dezelfde tent had je er 4 gezet.

            - Je hebt groot gelijk, t zou zeker jammer zijn, zeker wat de energiekosten betreft. Het zou gek zijn als je het zo bekijkt.

            Opbrengst gaat ook vooral afhangen van welke lamp je boven je planten hangt.
            Onthoudt dat de verlichting de echte voeding is voor je planten en de ''plantenvoeding'' een toevoeging aan dat dieet.
            Vuistregel is dat je met ledlampen wel een 1gr/watt moet halen en in veel gevallen meer dan dat.

            - Dat verlichting belangrijk was, dat wist ik al. Maar dat het zo een grote rol speelt, dat wist ik nu weer niet. Vuistregel is ook duidelijk ! Zou ik een tent kopen met een spectro light LED of 1 met een spectrum King LED ? Of een Telos LED S ? Of is elke LED goed voor je planten?

            PS: sorry dat ik het zo heb gedaan maar kan niet werken met die quotes.
            En ik ben daar al eens over aangesproken, 🤷‍♂️, dus ik let op. Alvast bedankt voor je uitleg 👌. 😉 ✌️

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Simpel 60x60 tentje met een 150-200watt lampje erin. of een 80x80 tent met een 200-300watt.

            Mars hydro heeft vaak aanbiedingen met hun leds.

          • Dampkap
            Dampkap commented
            Editing a comment
            Thx. Ik ga zeker is kijken naar die aanbiedingen.
            En wss zal het een 80x80 tent worden. Maar dat is meer dan voldoende om mee te beginnen.
            ✌️ Ketelhuisje.

          #9
          AC infinity heeft hele mooie setjes met controller zonder of met lamp voor dezelfde prijs als menigeen andere set hier in nederland te verkrijgen met dat vreselijke goedkope zeer luidruchtige winflex mini afzuigertje want dat wil je niet in je flat hebben draaien.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wha!?

            Zelfs niet in je badkamer?

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam, hooguit daar en dan irriteer je je er nog aan als je in bad ligt 🤣
        Bezig...
        X