Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij mijn plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Waar niemand nog naar gevraagd heeft en ik wel benieuwd naar ben:

    je begon met 11 planten en hebt er nu nog 3 over? Wat is er met de andere 8 gebeurd?
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Bridgerton
      Bridgerton commented
      Editing a comment
      Groeide niet, stagneerde
      Sommige van hen hadden al bruine blaadjes
      En 3 andere deed ik buiten in de zon maar de wind sloeg ze om ver blijkbaar

      Heb er nog 2 die groeien niet er zijn nog 3 die groeien wel daar zal k straks foto's van maken
      Daarvan s t stammetje ook steviger geworden

      Voor de goede orde
      Ik heb een complete kweektent van DR. JARDIN
      MET EEN Hps lamp 600 Watt

      Als er nog andere vragen zijn
      Zie ik ze wel tegemoet hier nog een foto zojuist gemaakt ze staan nu in het donker
      18.00 het licht uit gedaan.
      Last edited by Bridgerton; 10 July 2023, 17:05.

    #17
    Dit zijn de 3 waar ik het over heb
    de 2 er naast moet ik nog weggooien dat zijn diegene die niet meer groeien omdat ze buiten hebben gestaan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Nooit meer van buiten naar binnen halen!
      CHECK OP BEESTJES!

    #18
    Ik zal ze weggooien
    ja ze zaten in t raam bij mij in huis.
    En heel even buiten toen het zaterdag zo warm was op tafel
    Dus nee niet echt beestjes
    Maar weL zo goed als dood
    zal ze vanavond dumpen.

    Comment


      #19
      Maar kan iemand misschien kijken naar de foto's en enigszins zien of dit een oke groei is?
      gaat dit goed?...

      Ik ben gestopt met water geven komende week

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Op je foto's zie ik niks geks, stand van het blad ziet er goed uit. Kleur is moeilijk te zien, maar zolang jij groen blad ziet: geen zorgen maken en proberen lekker van je meisjes en de hobby te genieten!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nu wel gaten in de pot?

        Dan potten tillen, zwaar is geen water en licht wel.

        Jammer van die hps, led levert meer op en goedkoper in stroom, tevens is de warmte een groot probleem zomers.

        Goede inblaas en afzuiging heb je dan nodig.

      #20
      Bedankt voor alle reacties.

      Klopt het word indd moeilijk straks als het warmer word.
      heb wel afzuig etc
      wat ik ook doe en weet niet of dat oke is

      De tent beetje open laten en de deur
      als het licht aan staat
      Zodat er toch wat afkoeling plaats vind en frisse lucht stroming is dat oke of uit den boze?

      Ben bang dat de temperatuur anders teveel stijgt..
      Nee geen gaatjes in de potten
      ik weet niet hoe ik dat zou kunnen doen
      Ik ga gewoon even deze week niet bewateren
      heb best veel gegeven bijna elke dag 2x per dag
      En flink ook. Die hebben voorlopig genoeg.

      Kan ik een hoge energierekening verwachten met deze lampen?

      Comment


        #21
        Laatste vraag
        wanneer moet je naar 12.12 gaan?
        bij 7 weken? En wanneer beginnen met voeding van plagron geven? En kan iemand me adviseren welk soort van plagron te bestellen ze hebben allerlei soorten

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Als uw plant groot genoeg is. Je moet rekenen bij het omschakelen dat een plant nog veel kan stretchen in die faze (als de condities goed liggen). En in een plant met sativa genen is dat veel meer dan indica dominante planten. Maar geen nood er zijn trainingstechnieken om de hoogte wat in toom te houden.

          Zoek eens op “scrog”.

          Op sommige substraten zoals vb de lichtmix van plagron dat die 3 weken voeding bezit.

          Verder zal je de blaadjes moeten leren lezen.

          Derde keer maak een kweekverslag aan dan komt de hulp van zelf en zien we de vooruitgang en de achteruitgang van uw planten dat maakt het voor iedereen gemakkelijker om hulp te bieden en een pak minder stress voor u.

          Maak dat je een pH meter hebt als je minerale voeding gebruikt. (En vloeistof of poeder om die te calibreren)

          Met plagron heb je kweekschema’s dat je als leidraad kan gebruiken (zijn niet perfect maar wel goed).

          Terra voeding is goed sommige zweren bij biovoeding. Veiden zijn goed ik zou gewoon een starterspakket halen.

          Goeie afwatering is belangrijk dus gaten in de potten want water zakt en je wilt niet dat uw planten constant natte voeten hebben.

          Ik hoop dat er iets in uw substraat zit die helpt met de afwatering zoals leca of perliet of dergelijke, een luchtige grond.

        #22
        Door 18u licht voelt uw plant aan dat het zomer is. Door het aantal lichturen te verminderen laat je uw plant denken dat het herfst is en dat ze zich moeten voorplanten voor het winter is. Dat wil zeggen dat vrouwelijke planten bloemen aanmaken om bevrucht te geraken en mannetjes pollenzakjes om te bevruchten bij periodieke planten.

        Comment


        • Bridgerton
          Bridgerton commented
          Editing a comment
          Scrogge ik ken het, tenminste ik heb gezien al die methodes het fimmen en weet ik t allemaal zoals ik al zei theorie heb ik allemaal bestudeerd maar praktisch ben in echt gehandicapt. Ja sorry..

          Dat bedoel ik dat het voor mij dus echt een grote doolhof is je alles kan en alles is mogelijk je hebt niet recht toe recht aan één beleid wat je kan uitvoeren.
          Vandaar dat ik niet weet welke voeding nou beste is de ene zweert bij t andere en t andere bij t ene

          Ik ga het nog eens allemaal uitzoeken.
          Maar wanneer beginnen met voeden?

          Ik zal een boormachine aanschaffen en gaatjes maken..

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Blaadjes leren lezen.

          Maak een kweekverslag (4de keer) aan en iedereen zal het wel zeggen wanneer, je hebt niet echt een vast tijdstip omdat de voeding die in de grond kan verschillen.

          Een zaailing heeft geen voeding nodig maar als uw grond nog boordevol voeding zit dan snap je wel dat je nog niet moet voeden.

        #23
        Klopt het dat citroen druppels in water ervoor zorgt dat PH zakt? Dat t goed is om dat aan de planten te dienen?

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Foei! Begin daar maar niet aan als je de ph niet eens kan meten.

          Niemand weet wanneer je moet beginnen met voeden. Dat zullen de blaadjes je vanzelf vertellen als ze minder groen worden en/of vlekken krijgen, geel worden etc..
          Hier leesvoer, bedank Slome Joop maar

        #24
        Mijn mening:
        Stop er maar mee en ga eerst eens inlezen, je zegt dat je alles wat er te weten valt al hebt bestudeerd maar volgens mij heb je enkel de krantenkoppen gelezen en niet de inhoud.
        Ik zeg het niet snel maar deze kweek is gedoemd te mislukken met een hoge energie rekening als gevolg.

        Als je wilt dat je kweek een suc6 wordt zul je toch even de moeite moeten gaan doen om de juiste informatie hier te vinden, er staat namelijk genoeg info hier op t forum.
        Tis enkel zelf ook wat moeite doen om te lezen, je verwacht wel dat andere de moeite doen al je vragen te beantwoorden.

        En nee, ik zou geen citroen bij me plantenwater gooien.

        Je eerste kweek 11 planten zetten, maar je weet niet wat voor planten of welke lamp je hebt. Heb je de setup dan ook gekregen?
        Houdt het simpel op de eerste ronde! 4-5 stuks max.

        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #25
          Werd mijn naam nou net genoemd?? Ik ben wakker geworden.

          Ik ben het met Ketelhuis eens dat het misschien verstandig is om deze ronde te stoppen. Wat kost een zakje met zaadjes nou eigenlijk? Veel te veel, maar toch, vanaf een tientje kan je al starten als je zoekt, doe 2 tientjes en je hebt keuzen, zet dat even weg tegen de stroomkosten van een kweek en dan zal je het met me eens zijn dat in verhouding zaad niet zo duur is. Bovendien kan je dan een soort kiezen die jij lekker vind.

          Mijn advies is hetzelfde als van andere forumleden om eerst wat verslagen door te lezen op dit forum EN om een topic te starten met jou eerste kweek. Zet daar dan in wat je plannen zijn, wat je nog niet weet en wel graag wilt weten en wat voor kweek materiaal je hebt (lamp, afzuiger, potten, tent, enz), maar begin vooral nog niet met kweken. In dat topic gaat vanzelf met behulp van medekwekers op dit forum een plan ontstaan die wel kans van slagen heeft. Op deze manier heeft ieder forumlid meteen een beeld van waar jij mee bezig bent en kunnen we je al helpen voordat je fouten maakt. Hoe dan ook is iedere kweek, maar vooral de eerste paar kweken een leerproces. Je gaat fouten maken, maar met een beetje hulp van het begin af aan en wat verstand van jouw kant moet het lukken om er je eerste eigen rookwaar vanaf te halen en dat is een kick die blijft hangen, dat beloof ik je.

          Succes.

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            op growshopmarkt heb je al zaad vanaf 1,25 per zaadje. Heb buiten een Gorilla Glue staan die dikke toppen heeft van die zaadboer en maatje van me net 2 amneesjes geoogst ook van dezelfde gast, waren ook 2 mooie planten. Het hoeft niet duur te zijn als je maar weet waar je moet zoeken,.

          • Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Well suprise suprise!!!
            Wakey Wakey Mr Joop, stiekem nog aan het kweken?

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Stiekem wel ja. Oude gewoontes leer je niet snel af
            Ik zat al weer een tijdje mee te gluren hoor, maar had nog (bijna) niets gepost.
            Last edited by Slome Joop; 11 July 2023, 17:07.

          #26
          Tjaah, ik deed het samen met iemand maar die is onbeschikbaar geworden en nu zit ik er mooi mee. Ik rook niet dit was voor de verkoop
          Misschien dat nu alles duidelijker is

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            En dus anderen de schuld geven.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Beter van deze ervaring gebruik maken en niet in de handel te gaan, maar lekker zelf oproken. Handel ga je op de lange duur alleen maar van in de problemen komen.

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            TE duidelijk!!! Wij rokers hebben het al zo moeilijk en dan komt een niet roker die in de handel wil gaan.
            En totaal geen gevoel heeft voor de plant zelf of het product die we zelf maken.

            Das not done en een bannetje waard
        Bezig...
        X