Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft tips voor het drogen en curen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Wie heeft tips voor het drogen en curen

    Korting op 420shop
    Ik heb ongeveer 2 a 3 dagen geleden de toppen geknipt en opgehangen en ook heb ik er een hygrometer bij gekocht nu ben ik aan het drogen op zolder in een grote ruimte en ik heb moeite met de lv op 55 % te houden het schommelt af en toe tot 64 % en als we de wasmachine aan zet word het zelf 71 % ik heb er nu al bijna een halve kilo zout neer gelegt helpt een ventilator de lv naar beneden te krijgen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ventilator mag zeker maar niet rechtstreeks richten
    nuja als je eventjes rondsnuffelt hier weet je wel hoe het moet
    Last edited by StrandWachterB; 23 October 2023, 00:33.

    Comment


      #3
      Het schommelt omdat het een grote ruimte is. Als de ruimte kleiner is zijn de omstandigheden makkelijker te controleren. Hang het in een kast/grote doos/kampeertent/kweektent. Met een beetje creativiteit kom je er wel.

      Vooral elke dag toppen van binnen en buiten blijven controleren of ze niet beginnen te rotten.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #4
        Heb je centrale verwarming op zolder? Je kunt het naar 21 graden brengen dan zakt de lv iets maar rond de 60 a 65 is niets mis mee hoor zolang er genoeg ventilatie is. Ik droog liever niet onder de 60 want dan gaat het te snel en vind ik dat de wiet eerder naar gras ruikt.

        Verder is je wasrek zo breed en dan hang je alles op elkaar. Ik zou de gehele breedte gebruiken van je wasrek zodat alles verder uit elkaar hangt. En er ligt een top op de grond 🤣
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Tsjeck heulemaal lincks op da rekske.

        #5
        Hang zo goed maak je geen zorgen hoe langzamer het droog hoe lekkerder je wietje.
        Zorg wel dat het donker is. Kan al door donker laken over het het rek te hangen als soort tent. Is ook gelijk de droog temp stabieler
        God was never on your side..

        Comment


        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Ja zit maar een enkel raampje in daar hangt nu een doek voor en hebben de zolder in 2 gedeelt er staat nu ook een ventilator maar niet op de wiet gericht maar via het doek wat ik he. Opgehangen temp zit rond de 16 - 18 graden en luchtvochtigheid zit rond de 60 % ze hangen er nu ong een week er ze hebben ong 20. A 30 % volume verloren voelt droog aan hadden een klein topje tussen uit gehaalt en kleine pure van gedraait om te zien hoe hij rookte om te weten in hoever hij droog is maar ze mogen nog wel wat langer ik hang ze tot ong eind deze week begin volgende week daarna ga ik curen ik ga straks even van die LV regel zakjes en een redelijk grote wekpot aangezien ik alleen 1 LVM heb

        #6
        Grove bags😉

        Comment


          #7
          Nu vraag ik me af of mijn toppen al droog genoeg zijn om te gaan curen de dikste stammen hoor je een vrij duidelijke knak ook bij de kleine steeltje een soort geknak of gekraak maar je knakt ze er niet meteen door 2 ze hangen nu 8 dagen te drogen waarvan ong 5 a 6 dagen zonder ventilator en nu 2 dagen met een ventilator niet een hele grote een tafel ventilator

          Maaf kan iemand me verder helpen of tips heeft hoe ik makkelijker kan weten of mijn toppen droog genoeg is. Ze ruiken sinds ongeveer 1 dag niet meer naar hooi maar naar lekkere wiet ook voelen ze aan de buiten kant droog aan. Ze plakken nog wel maar wel een heel klein beetje.

          Luchtvochtigheid zit hier bijna altijd op 60 61 % en temp ong 18 graden tenzij er heet water word gebruikt dan loopt hij hoogtens op tot 70 %

          hierbij ook wat foto's van de toppen en de rest.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ik steek die in grove bags of zoals andere in glazen potten. Steek een vochtmeter bij en als de vochtigheid daar de lucht in vliegt de grote toppen terug uithalen bij twijfel.

            Met de grovebags meet je de vochtigheid eerst op de stam met vochtmeter voor hout (met 2 pinnen) als die tussen 10/12% is het goed voor in de bags (die hoef je zelf niet open te trekken en nemen minder plaats in).
        Bezig...
        X