Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pls help

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Pls help

Korting op 420shop
    Ik heb met een maatje een kweektent opgezet van 60x60 met ook een temp schakelaar op de afzuiging maar nu het volgende,
    moet de afzuiging 24/7 aan? of kan ik hem gewoon zn gang laten gaan en schakelen op de temp? Het ventilatortje voor luchtstroming staat wel altijd aan. Ik heb al een heleboel gelezen maar wordt er niet bepaald slimmer van en begin steeds meer te twijfelen.
    ​​​​​​

Een antwoordt word zeer op prijs gesteld mvg.
    Last edited by Bdbsjsh; 4 December 2025, 03:27.

Dat kan niet!
    verse luchttoevoer onderbreek je liever niet.
    Daarnaast gaat het stinken zonder fan + filter.

Comment

Dus eigenlijk hebben we de stekker voorjanlul kapot geknipt op goed geloof van iemand?.
      beetje jammer maar dan weet ik wel dat ik alles wat hij zei ook de deur uitgooi.
      Heb je misschien meer tips voor beginners zoals ons? Zijn begonnen met een auto zodat we eerst nog een beetje kunnen leren en nog niet zo veel hoeven te denken aan de verlichtings fase van groei naar bloei.mocht je meer info nodig hebben om te kunnen helpen hoor ik het graag.

Mvg

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        60x60 is prima om mee te starten. indien je led gebruikt, 100-300 w is zat afhankelijk van je wensen. autoblower kan prima zijn om mee te starten (in de basis kan het niet eenvoudiger) maar leert je vrijwel niets over de verschillende stadia van de plant (je kan niets sturen). Neem je een normaal feminised zaadje.. gewoon lekker 3 weekjes laten voorgroeien in goed voorbemeste aarde en je hoeft pas te beginnen met bijvoeden vanaf de 4e/5e week. Uiteraard moet je wel blijven zorgen dat ze voldoende water krijgt. Persoonlijk zou ik de eerste ronde niet te veel trainingstechnieken toepassen maar vooral dagelijks kijken wat de plant doet.. hou een verslag bij voor jezelf en je krijgt vanzelf (ongevraagd) advies. Belangrijkste basiszaken... goede verlichting, goede ventilatie, goede temperatuur. Afzuiging in ieder geval zodra de eerste tekenen van bloei er zijn continu aan, indien je zorgt dat er lichte onderdruk is in de tent (wanden worden naar binnen gezogen) zal er nooit geur via de tent ontstappen. Gebruik een goed koolstoffilter, zeker geen tweedehands exemplaar en hoe groter hoe beter mits deze correct aangestuurd kan worden. Het mooiste is een zogenaamde EC ventilator, deze kan werkelijk traploos geregeld worden zonder gebrom. Setjes van SpiderFarmer en MarsHydro zijn leuke startsetjes.. (ik bedoel niet eens de complete tenten maar ook gewoon de afzuigen, sensoren etc.. ) Eigenlijk moet je het zo zien, voor minder dan €500,00 kan je prima starten en als je de instructies een beetje volgt heb je dat er qua opbrengst na 1 ronde dik uit t.o.v. de shop. .Wil je specifieke dingen weten... vraag het gewoon, er lopen hier mensen met jaren ervaring en sommigen hebben werkelijk alles al wel eens geprobeerd.

Owkee bedankt voor de uitleg en ga ff het een en ander uitvogelen. Mocht ik nog meer vragen hebben ga ik ze zeker stellen want zou zonden zijn als het plantje niet alles krijgt wat die moet.

Comment

niet de goedkoopste maar wel de netste oplossing en geen gekut met slangen..
        https://spiderfarmer.eu/products/spi...carbon-filter/ Als ze hem in een grotere uitvoering hadden zou ik hem zeker bestellen want je kan zelf de koolstof vervangen.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Over koolstof gesproken. Weet jij waar je dat gemakkelijk kan kopen?

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Aquariumwinkel is makkelijk, online is goedkoper. Maar zoek gewoon naar koolstofkorrels en neem ze van circa 0,3cm groot

We hebben inmiddels alles goed staan en de plantjes komen inmiddels uit de grond met nu elk 4blaadjes. Maar nu de vraag: welk bladeren moeten eraf en wanneer om de plant wat lager te houden?

Comment

Blad wegnemen vertraagd de groei, ze steekt enkel energie in nieuw blad aanmaken, kort houden doe je via toppen, lst , of hst

Toppen, gewoon met je duim en vingers topje buigen tot het kraakt, es opzoeken

Low stress training en high stress training , is buigen en plooien, vastbinden of scroggen, met net , zonder te knappen, zijn ze nog goed plooibaar gaat het goed, later moet je masseren voor het plooien, en zelfs geknapte takken kunnen overleven als de sapstroom nog goed is. Maar geen blad wegnemen, dat doet niet veel goed. Succes!
          Ganja always does the trick.

Comment

Wat moet ik doen om deze weer mooi gezond te krijgen? Is dit teveel/weinig water of moet ik meer met voeding doen?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Jup wat wes zegt, waterhuishouding.
              (Blumat) tensiometers zijn je vriend.

• Bdbsjsh
              Bdbsjsh commented
              Editing a comment
              We geven voor ons gevoel genoeg water want de aarde is eigenlijk altijd wel vochtig ook(testten mer sate prikkers en blijft afgeven)maar de kleinste krijgt een beetje verschrompelde blaadjes is dit dan teveel water? Hebben nog geen meters in de grond deze zal ik binnekort aanschaffen maar wat is dan een beetke de norm om aan te houden?. Ook hebben de sommige bladeren op allemaal een gelige rand wat kan dit zijn of is dit normaal?

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Kleurverandering, randjes , tja voeding of water, geef je al voeding bij , dat stoppen dan, zulk plantje heeft voor weken voeding in aarde alleen, geef je geen voeding bij dan is het echt water huishouding, pot es opheffen, het is vooral

Constant nat zonder veel wortel is op weg naar rot , te droog constant stopt de groei, sateprikkers heb ik nog nooit gebruikt,

Geef je es veel , moet je het laten uitdrogen, zo weet je alles is nat geweest, en bij het uitdrogen hou je rot weg, en trekt de wortel op zoek naar water en voeding. Geraakt aarde nooit nat , kan het zijn dat de aardelaag te hard is voor de wortel die nog niet genoeg kracht ontwikkeld heeft.

Stuur ng es een foto we zijn al n weekje verder nu

Dit zijn onze 4 plantjes momenteel alles qua verlichting/afzuiging enz staat goed en geven geen voeding bij maar ze krijgen wel blad verkleuring en een beetje verschrompeling

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Deze heeft meest stress, vliegen er toevallig geen kleine mugjes rondin de tent?

• Bdbsjsh
              Bdbsjsh commented
              Editing a comment
              Nee heel de tent is schoon

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Heeft niks met properte te maken hoor, ze leggen eitjes bij de wortels , eten ze op , groei stopt. 1 varenrouwmugje kan 100 eitjes leggen, en dat worden 100 larve die wortels echt kaal eten. Enige manier is die mugjes zien vliegen, of een geel vangplaatje erbij om te helpen spotten, het kan een reden zijn voor trage groei.

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Hier zie je ingklonken aarde, scheurt, is teken van te droog

• Bdbsjsh
              Bdbsjsh commented
              Editing a comment
              Dan gaan we dat meer in de gaten houden

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Eigenlijk zie ik bij alle 4 te droge aarde, mss moet je es alle 4 een liter geven, rondom rond, zie je die boord aan de zijkant, aarde krimpt, te droog , die scheur in het midden, zeker tedroog .

Moest het bij mij zijn geef ik ze zelfs vandaag een kleine liter, morgen nog es n liter, en traag laten opnemen. De uitloop van het water toont ook mooi dat het te droog is , de droge aarde neemt eerst niks op, alles loopt eruit onderaan.

Bij elke waterbeurt indien goed, is er geen uitloop al geef je een liter.

Giet es een liter , loopt alles er direct uit? Dan is je aarde droog neemt ie niks op , en geeft ie geen voeding af ook aan je planten

Comment

Er kunnen altijd meerdere redenen zijn

Te weinig licht als eerste , wss is lamp niet sterk genoeg staat ie op vol vermogen?

Laatste foto is ze sterk genoeg , dus groot genoeg om meer water te ontvangen , ikzelf zou ze es meer dan n halve liter geven, en 2 dagen laten uitdrogen.

Uitdrogen heeft dan weer met vocht en warmte te maken,

Dus verversing van lucht , afzuiger, trekt de vochtige lucht weg, juiste temp droogt aarde mee uit, is het te koud duurt het langer, heb ik nu ook.

Dus es de pot nu vastpakken , en wegen op gevoel of bij onzekerheid weegschaal indien mogelijk.

Dan es een halve liter geven of n liter, wachten , opheffen, verschilvoelen in gewicht, 2dagen wachten en terug opheffen. Hoe snel ze uitdroogt zegt hoeveel wortel er is en hoe goed alles samen is.

Dus te weinig watt, lamp zegt wss 2000 watt terwijl het wss minder dan 100 is. Te weinig licht trage groei

Te droog , vermoed ik ook bij het zien vd aarde. Ik meet nooit af, en geef liever wat meer dan te weinig , het enige die anders is dat je langer moet wachten tot het droog word, maar van nat naar droog worden ze sterker.

Dus wattage lamp es checkn of n fotooke ervan , bij die blurple lampen int begin had ik dit ook. Trage groei, verstoorde bloei.

En echt es pot opheffen en je eerste gevoel erbij , zwaar of licht , is wat moeilijk , maarna 10x heffen weet je wat wat is.

Voeding is het niet als je gewone potgrond hebt gebruikt. Water of licht

Comment

• Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Zeiknat zetten ja!
                Litertje en dan zeker 3, 4 dagen niks.
                Je geeft te weinig water denk ik ook.

Het beste begin voor beginners en voor de volgende ronde --> aarde zeiknat inwateren, uit laten lekken, zaaien, zeker 2 weken niks doen (eventueel bovenlaag natsproeien tot je zaailing opkomt)

• Bdbsjsh
                Bdbsjsh commented
                Editing a comment
                Ik zie ook online staan dat bij te veel water er gele puntje op de bladeren komen wat ze nu dus krijgen dus ben bang ze te verzuipen dan of dat moet compleet los er van staan dan?

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Dat kan evengoed van uitdrogen, bruin blad , bladpunten die opkrullen. 1 door droogte loopt de ph op, 2 voedingopname stopt, en 3 stress zorgt voor verkeerde signalen.

Dus op het gemak , de aarde helemaal nat krijgen. Kan zelfs een kwartje liter geven per halfuur , en es pot opheffen tot ie echt zwaar aanvoelt.

Oo en beter begin je een kweekverslag

Comment

Dus

varenrouwmugjes
                te droog, en ph loopt op daardoor
                (Lampafstand)
                Wattage

Is alles waar ik aan denk nu.

Is niet om het te promoten maar een mars hydro lampje fzo voor 4 , valt goed mee en gaat alles makkelijker maken dan een blurple lamp. Ik had dit de eerste keren ook en altijd probleem , en maar zoeken wat het was dan.

Licht is energie en die is veel verbeterd bij vroeger.

Comment

Bezig...
                X