Autoflower plots fenotype?

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • biovinni
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2025
    • 31

Autoflower plots fenotype?

Korting op 420shop
    Goedemorgen iedereen,

Snel nog even mezelf voorstellen.

Vorig jaar mijn aller eerste plantje opgekweekt in open kamer met MH/HPS lampen (250W), wat behoorlijhk goed is verlopen (was 1 Orange Bud plantje die 117.5gr droge mooie toppen heeft opgeleverd).

Dit jaar nieuw kweekje opgestart, maar op advies van meerdere leden, nu voor aller eerste keer in tentje met led.

Het is tentje van 60x60x140, met de MarsHydro DF100-M inline Duct fan met koolfilter en een Marshydro FC3000 led lamp.

Apicale groei van beide plantjes doorbroken door horizontaal over de grond te laten groeien en takken wat opengetrokken.

Alles is tot nu toe eigenlijk goed verlopen, zit nu op dag 75 en was bijna zover om te kunnen gaan oogsten.

Op dag 72 kon ik een raar fenomeen vaststellen --> vooral het rechtse plantje op de foto is plots nieuwe bloempjes beginnen aanmaken op de cola toppen.

Zit nu op dag 75 en het fenomeen doet zich op langs om meer voor --> plantje maakt om langs om meer nieuwe bloeptopjes aan op de bestaande cola's.

Plantjes staan op 18/6 lichtschema en krijgen beiden dezelfde bio voeding; wekelijks klein beetje wormenmest als topdressing + bewatering met zelf gefermenteerde voeding (brandnetel + de kiezelzuur versie van heermoes + smeerwortel + wat wilgentakken met wat EM toegevoegd aan het water met kopje melasse en een hanje vol lavameel).

Op dag 72 is, vooral het rechtse plantje, plots omgeschakeld naar een fenotype en weet niet waarom --> is dit het zogenaamde foxtailing?

Hoe moet ik dit nu verder aanpakken??

Heb gisteren het lichtschema omgeschakeld naar 12/12 of is dit niet nodig?

Laat ik de beide plantjes nu gewoon verder groeien en oogst ik als de trychomen half milky half amber ziin en knip ik dan na het drogen de nieuw aangemaakte topjes eruit?

Of moet ik de nieuw aangemaakte topjes verder afbloeien maar dan gaan de bestaande cola's toch veel te amber zijn??

Hoe moet ik dit nu aanpakken, heeft hier iemand ervaring mee en kan iemand mij nu adviseren hoe dit precies aan te pakken?

Alvast dank voor antwoord.
    Attached Files
  • Minigrowcase
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2025
    • 185

Niks mis mee gewoon afbloeien zoals de aangegeven dagen van de website op 18/6. Is gewoon een tweede bloem wat je eigenlijk ziet, de dames vermaken zich prima zo te zien. Misschien volgende x wel je hele ruimte vullen voor de perfecte opbrengst
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

• biovinni
      Senior Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2025
      • 31

Zit nu op dag 83.
      Die ene plant is nu toch behoorlijk aan het foxtailen.
      Heb ze even uit tent genomen om te bekijken maar plant is nog niet klaar, nu ongeveer 40% milky op de originele bloemen, die nu bijna niet meer zichtbaar zijn .

Is dit niet abnormaal veel dit foxtail gedrag?
      Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooi wel he, dikke toppen. Over de gehele plant foxtailen heb ik nog niet veel gezien maar ik heb r weinig ervaring mee in het algemeen. Mss een dag uitkiezen dat je zegt , lang genoeg gebloeid het is het moment. En minder naar de trichjes , kan ook plots snel gaan die verkleuring .

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Foxtailen zie je vaak als de lichdruk net te hoog is.
        Misschien de volgende ronde lamp wat terugdimmen of hoger hangen?
        Terugdimmen scheelt natuurlijk wat stroom en komt de gr/w ten goede
    • biovinni
      Senior Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2025
      • 31

Ik volg het nauw op; gaat nu inderdaad wel snel; zit al op ong 50% milky.

Moet ik die tweede internode bloei onmiddelijk na het oogsten voorzichtig proberen weg te knippen of droog ik best eerst en probeer ik dan weg te knippen?

Die tweede internode bloei heeft zeer veel trichomen maar zijn glashelder dus daar ben ik toch niets mee, of wel?

Maar wat doe ik nu doen?

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Er gebeurd nog verkleuring tijdens het drogen, maar kzou eerder kijken naar amber , niet naar de heldere. Die gaan altijd blijven bijkomen ,dus milky en amber checken . Ik knip altijd te vroeg , dusja . Denk dat iedereen alles knipt op een goed moment, alles samen zonder onderscheid . Als het moeilijk is, mss wat de breeder zegt plus een week extra . 90 dagen voor een afje is niet mis denk ik
    • biovinni
      Senior Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2025
      • 31

De vraag was eigenlijk of ik de tweede bloei moet wegknippen na het oogsten of er gewoon aan moet laten.

Comment

• biovinni
        Senior Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2025
        • 31

Het eerste plantje is geknipt en zit nu te curen.
        De opbrengst was net géén 100gr van dit plantje.

Het tweede plantje met de foxtail is ook geoogst en hangt te drogen. Heeft uiteindelijk 93 dagen gestaan.
        Ga er dus op aanraden van een lid alles aan laten (de tweede internode bloei ga ik niet wegknippen).
        Benieuwd naar de opbrengst hiervan.
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Netjes , laat ze smaken !

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          100 gram had ik niet verwacht.
          Heel netjes!
      • biovinni
        Senior Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2025
        • 31

Ben ondertussen begonnen met een nieuw rondje.
        Gebeurt in dezelfde setup, is nu de Royal Dwarf.

Ga na de tip van minigrowcase de ruimte eens meer proberen te vullen.
        Ik heb er 3 plantjes ingezet die nu op dag 16 zitten.

Ga regelmatig een update posten zodat jullie kunnen meevolgen moest zich iets voordoen.
        Ga ook alles goed monitorren om te proberen achterhalen wat de foxtail heeft veroorzaakt (of was pech en gewoon genen van het plantje?)

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Succes met de nieuwe ronde !
      • biovinni
        Senior Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2025
        • 31

Kleine update;

We zitten ondertussen op dag 26.
        Niet veel bijzonders te vertellen, plantjes doen het voorlopig wel ok.
        Hebben ondertussen op dag 19 en dag 23 een lichte LST gekregen.
        Morgen even herschikken en extra inbinden.

Morgen ook even het foxtailtje controleren, zal stilaan tijd worden om bij te knippen en in te potten zodat ze kunnen curen.
        Ben benieuwd naar het gewicht.

Wordt vervolgd...

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Elite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Mar 2020
          • 2564

Was eerst niet goed mee, maar het zijn afjes.

Ik weet niet of ik het al gezegd heb of gevraagd heb , maar ik gok op te weinig wortelgroei in de groei , door te weinig water . Maar kan volledig mis zijn ook.

Je had wss al gezegd waarom afjes , maar ik zie deze setup , met 3 gewone plantjes echt knallen . Vanaf het begin es goed wateren, gewend maken aan liters , en nu en dan es wat laten droogtrekken.

met phototypes kun je lst in de groei toepassen, en de ruimte vullen, met afjes heb je geen controle.

Sorry als ik iets herhaal of zeg wat iemand ook gezegd heeft, was on top of my head zowat .
          Sjdp90

Comment

• biovinni
            Senior Stoner
            MemberLucky Member
            • Jun 2025
            • 31

@ Wesley pipes

Wat bedoel je precies met te weinig wortelgroei in de groei?

Is het omdat het relatief kleine plantjes zijn volgens hun ouderdom?

Ik heb ze inderdaad wel niet al te veel bewatert in de zaailingfase, ben altijd bang om wortelrot te krijgen omdat ik nog weinig ervaring heb in het opkweken.
            Is immers mijn 2e rondje in tent met led.

Ik bewater nu wel wat royaler.

De strain blijkt wel relatief klein te blijven, dit volgens specificaties van RQS.

Hierna wil ik inderdaad eens een fotosynthese plantje groeien, kan je inderdaad langer sturen en ruimte beter vullen alvorens te switchen naar 12/12.

Wordt vervolgd.....

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ja ik denk dat de wortels niet hun maximale plaats benutten, als je de kluit nadien gaat uithalen denk ik dat het geen kluit gaat zijn , of maar deels . Kan ook meerdere factoren hebben he, kwaliteit potgrond, doorlaatbaarheid en lucht die erbij kan . Vanaf zaailing zegt men water mag de stam niet geraken, maar ik gebruik zulke cups en giet ik water, dan staat de gehele bovenkant 2 cm onder water stam en al dus , gewend maken aan wat overvloed . Wortelrot in growbags is ook moeilijker , want rondomrond kan er al lucht aan doorheen de stof . Overwateren is in mijn ogen onmogelijk. Wortelrot is doordat er geen lucht aankan, dus type grond en mengsel .

Dus denk ik , weinig water zet niet de hele pot nat , de onderkant ziet minder vocht , en houd de wortels oppervlakkig.

Alles nat , alles terug droog , werkt de gehele pot als 1 massa, niet in delen.

Het enige die wel gebeurd kap je er liters in, is dat je een dagje langer moet wachten om opnieuw te geven, maar de voordelen van meer wortels zijn niet te onderschatten. Maar het is het soortje ook idd, komt helemaal goed . Het lokmiddel dat afjes gemakkelijker zijn omwille van autobloei is eerder een moeilijkheid bij binnenkweek vind ik .

Is geen kritiek, is eerder mijn visie over watergift in grow bags . Iedereen gebruikt een verschillende methode wou de mijne es meegeven
          • biovinni
            Senior Stoner
            MemberLucky Member
            • Jun 2025
            • 31

Kleine update:

Het foxtailtje zit nu ook te curen.
            Heb de topjes van de 2de internode bloei netjes kunnen wegknippen van de hoofdbloemen.
            Deze topjes wogen 12.66gr.
            De hoofdbloemen brachten 102.55gr op.

De beide plantjes samen hebben dus 99.58gr + 102.55gr = 202.13gr opgeleverd, dit met de ledlamp op 75% = 225W.
            Best wel tevreden maar moet beter kunnen, wordt aan gewerkt

Verder doen de 3 Royal Dwarfjes rustig verder zonder enige verwikkelingen tot nogtoe.
            1 plantje blijft, vanaf ontkiemen al, wel wat kleiner (maar vind het wel een tof plantje).

Wordt vervolgd......

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              202gr droog? Heel netjes!!

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Mooi hoor, laat ze smaken!

• Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Das een goeie oogst ja! Mag je heel tevreden over zijn.
              Als je puur voor opbrengst kweekt kun je er nog meer uit halen.
              Ik ben zelf zeer tevreden als ik de 200gr aantik deze ronde.
          • biovinni
            Senior Stoner
            MemberLucky Member
            • Jun 2025
            • 31

Yes, 202 gr droog, met die 12.66gr van de 2de internode bloei niet meegerekend.

Die 2de ineternode bloei zijn kleine topjes ter grootte van een klein erwtje, ga ik curen en goed om te gebruiken als basis tabak.
            Attached Files

Comment

• biovinni
              Senior Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2025
              • 31

Kleine update:

Ik schuif de plantjes iedere dag 1 plaatsje op, zodat ze allemaal hetzelfde licht krijgen.

De kleine pukkie staat nu vooraan.

Heeft zich precies wat herpakt, is precies een groeischeut aan het krijgen.

Als internode afstand het toelaat ga ik morgen de kopjes weer naar beneden trekken. Lukt nu niet, zitten te dicht op elkaar en ben bang voor schade aan de vormende buds.

Wordt vervolgd...
              Attached Files

Comment

• biovinni
                Senior Stoner
                MemberLucky Member
                • Jun 2025
                • 31

Kleine update:

We zitten op dag 34.
                Geen verwikkelingen, kleine pukkie blijft wel kleine pukkie.....

Wordt vervolgd...
                Attached Files

Comment

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Worden al mooie kopjes ! Bijna boostertijd ?
              • biovinni
                Senior Stoner
                MemberLucky Member
                • Jun 2025
                • 31

Kleine update:

We zitten op dag 38.
                Haartjes getrimd en eens heringebonden..... wel behoorlijk wat getrimd omdat, door de korte internode afstand; de waaierbladen de buds compleet afdekten.

Waaierbladen toegevoegd als topdressing, grondig gemixt in 3l water en wat EM toegevoegd, lekker diepgroen sapje.

Lampvermogen verhoogt tot 75% en hangt op 30cm, LV verlaagd naar 50%.

Ze doen ondertussen rustig verder.

Wordt vervolgd...

Attached Files

Comment

Bezig...